Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Xenon inbouw storingen :(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2010 om 17:57 #17225905
Had ik xenonverlichting besteld van de site http://www.xenonworld.nl
zowel stadslichten als dimlichten voor mijn vectra C 2003 gts dti 2.2
Het was een canbus xenon kit en absoluut storingsvrij stond erbij. Set laten inbouwen door een vriend van me.
Wanneer ik de verlichting aan doe krijg ik geen storing op de boordcomputer.. Wanneer ik overdag dus de verlichting niet aanzet, krijg ik storingen van” controleer stadslicht links en rechts”. en deze herhaalt zich constant..
Daarnaast maakt niet uit of xenon aan of uit is zie ik de klok op de boordcomputer niet altijd de juiste tijd aangeven.
Tevens wanneer ik xenon in gebruik heb, krijg ik geruis als ik radio luister.
Meer mensen met dergelijke ervaring en kan ik tot de conclusie komen dat ik ben genept of zie ik iets door het hoofd..
reacties zijn welkom13 september 2010 om 18:05 #17728339je bent een set nodig die canbus geschikt is.
je kunt er nog wel omvormers tussen klikken die zorgen dat de melding wegblijft.het is idd mogelijk dat je iets minder ontvangst hebt door je (ingeschalkelde) xenon.
het lijkt me overgens sterk dat je klok veranderd door je xenon.
13 september 2010 om 18:13 #17728340de klok kan wel veranderen als hij door de rds wordt bijgesteld en bij slecht ontvangst geen goeie bijstelling
13 september 2010 om 18:37 #17728341jah dat probleem met die ruis heb ik ook
en ik heb ook een setje in me auto zitten alleen als ik grootlicht aandoe dan pakt het halogeen lampje wat erin zit en dat is veel minder licht nou zou ik willen dat ie meer licht zou geven is dit mogelijkgroetjes berry
Webbeheerder “The-Hornet”13 september 2010 om 18:44 #17728342ik heb dus een xenon canbusset aangeschaft. Als ik aan hem permanent aanzet is er niks aan de hand, de warning cancellers doen dan kennelijk hun werk. Maar als ik de xenon uitschakel dan krijg ik de welbekende storingen en daar kan ik niet tegen..Heeft het zin om de storingen uit te laten zetten door de dealer of is dat lood om ijzer?
herkennen jullie dit probleem ook bij jullie achteraf ingebouwde xenon?
14 september 2010 om 10:58 #17728343Ik heb eigelijk ook zelfde probleem vooraal die ruis met radio kan ik niet tegen maar, die warning ben ik eigelijk al gewoon geworden. maar bij mij zijn het de kleine stads lichten die het hem doen de grote xenon lichten hebben nog een warning gegeven. heb ook een warning canceller laten installeren helpte ook niet dus terug eraf. weet niet meer wat te doen dus maar zo gelaten.
btw heb een Vectra GTS 1.9CDTI treat volgt nog om mij voor te stellen;) groeten mense
14 september 2010 om 11:34 #17728344Heb je al geprobeerd om de stadsverlichting met gewone lampjes te doen? Ik neem aan dat je in de stadslichten geen xenon hebt, maar LED. En dat gaat meestal niet.
Gr. Eric
14 september 2010 om 20:01 #17728345Nee dat klopt ook, de led stadslichten moet je ook speciaal voor canbus systemen nemen. Hier zit een extra belastingsweerstand in, zodat je systeem denkt dat er een gloeilamp in zit.
Kijk maar eens op het net naar canbus ledlampen… Je hebt ze zelfs voor je binnenverlichting heb ik gezienGroeten Nico
15 september 2010 om 11:40 #17728346Dag mensen,
Ik heb ook stadslichten van canbus. Maar de boordcumputer geeft geen storing aan van stadslichten alleen dimlichten..Als het zo doorgaat dan denk ik dat ik alles eruit haal :( helaas…vertrouw het niet meer, misschien maakt hij straks meer kapot..
15 september 2010 om 11:47 #17728347origineel gepost door RaSa
Wanneer ik overdag dus de verlichting niet aanzet, krijg ik storingen van” controleer stadslicht links en rechts”. en deze herhaalt zich constant..Ik was even op het verkeerde been gezet :P
Toch maar terug met de set naar de leverancier. Misschien gewoon een kapotte set gekregen. Het kan in ieder geval niet veel kwaad voor je vec, het is alleen irritant voor jou…
15 september 2010 om 15:36 #17728348goedemiddag
ik ken het probleem een beetje.
toen ik anderhalf jaar terug m’n xenon heb ingebouwd had ik ook niks dan storingen en dat gaat snel vervelen, toen vanalles geprobeerd maar niks hielp, toen hadden ze nog 1 optie en dat was m’n bc om programeren van halogeen naar xenon toen dat gebeurt was nooit geen storing meer gehad.
is misschien nog een optie die je kan doen!
grtjs Chris-GTS
15 september 2010 om 16:52 #17728349origineel gepost door Chris-GTS
goedemiddagik ken het probleem een beetje.
toen ik anderhalf jaar terug m’n xenon heb ingebouwd had ik ook niks dan storingen en dat gaat snel vervelen, toen vanalles geprobeerd maar niks hielp, toen hadden ze nog 1 optie en dat was m’n bc om programeren van halogeen naar xenon toen dat gebeurt was nooit geen storing meer gehad.
is misschien nog een optie die je kan doen!
grtjs Chris-GTS
Klopt helemaal Chris, die moet ook inderdaad op Xenon gezet worden. Echter zelfs dan kun je nog storingen hebben, door het starten van de xenon cascades.
Het beste is originele opel cascades te gebruiken, ofwel de versie speciaal voor canbus systemen.
Deze beinvloeden de canbus treinpulsen niet. Vreemde signalen op je canbuslijn kan voor vreemde verstoringen zorgen..
Let dus wel goed op wat je voor een materialen gebruikt.Indien je niet zeker bent of het allemaal start zonder storingen op je boordspanning, zou je iemand kunnen vragen om een oscilloscoop aan je boardspanning te hangen, om te kijken of je xenon cascades geen pulsen produceren.
Dit is simpel te verhelpen, door condensatoren zo dicht mogelijk bij de voedingsaansluiting van je cascades te hangen. Hiermee vlak je inschakel rimpels af.
Met de duurdere zogenaamde speciale canbus cascades doen ze precies hetzelfde.
Je zou dus gewone goedkope sh.t kunnen veranderen in mooie afgevlakte storingsvrije cascades.
Sorrie liet me even gaan :D
19 september 2010 om 07:04 #17728350het probleem dat ik had met die ruis is opgelost
hij doet het nog wel een klein beetje maar ik woon ook in een dorp en merk het heel goed
ik heb tussen de accu en het chassie een nieuwe massakabel gezetdie oude zat nog maar voor de helft in het schoentje en was flink geoxideerd
bij doet alles het weer perfectgroetjes berry
19 september 2010 om 18:00 #17728351Massakabels zijn al niet opels sterkste punt, zou een extra kabel aanleggen enetueel.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.