Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 november 2011 om 20:44 #17548084
Ook een stuk goedkoper zo te zien…
Niet dat het op wat euro’s aankomt, maar toch…10 november 2011 om 07:59 #17548085@Jefkere wrote:
Heb zojuist nieuwe nastarters gekocht via ebay (Duitsland)… gecontroleerd met die van de website van well-done en de nummers komen overeen :)
+- 65 euro incl verzending voor de 2 :) Dus dat valt wel mee denk ik king:Waarom sleutel je er niet een aftermarket setje in ? 85 euro voor een complete set incl 2 nieuwe lampen, nastarters en ballasten en nog eens een jaar garantie ook ?
Overigens ben ik van 6000K naar 4300K gegaan maar sinds gisteren weer terug naar 6000K.
De 6000K vindt ik net ff wat meer licht geven (zit tussen de oren), bij de 4300K vondt ik het een beetje “doorzichtig” licht terwijl de 6000K gewoon een dik pak wit licht geeft.11 november 2011 om 16:37 #17548086Ik heb nu de nastarters al gekocht… en ook al 1 originele ballast.
Dus ik zal het maar origineel houden…
Er werd hier trouwens gezegd dat je ook aanpassingen moest doen als je een aftermarket setje gebruik… of is dat niet zo?Jeffrey
12 november 2011 om 16:10 #17548068Ik zou ook gewoon alles origineel inbouwen. Je hebt nu toch al de koplampen gekocht en om daarna nou weer een aftermarket xenon setje in te zetten is ook wel weer wat.
12 november 2011 om 17:22 #17548087Heb ondertussen ook al een ballast kunnen kopen :)
(Heb de info i.v.m. de juiste ballasten van de site van well done nl gehaald)
Dus wat ik nu nog nodig heb…1x Ballast
LampenEn een uurtje of 2 tijd :jerry
Ik twijfel nogaltijd voor de lampen…
bekijk mijn poll… over de lampen (beetje reclame ^^)
De meningen blijven erg verdeeld…13 november 2011 om 20:13 #17548088en 2 nieuwe stekkers om je originele stekkers te vervangen aangezien je nu 8 aansluitingen hebt (bij halogeen) en je voor die xenon koplampen je alle 10 aansluitingen nodig hebt.
13 november 2011 om 21:03 #17548089Ehmmm en de verbinding maken zoals enkele anderen hier al gedaan hebben zou niet lukken denk je?
Of denk je datt makkelijker is om andere stekkers te plaatsen?Over verbinding gesproken… zou iemand misschien is een uitleg kunnen geven hoe ze dat juist gedaan hebben :)
Jeffrey
14 november 2011 om 17:24 #17548091En hoe hebben die dat gedaan dan ? Ten aanzien van de standaard stekker zul je 2 extra massa punten moeten creëren op pin 9 & 10.
Als je alles origineel maakt kan je die dus niet buitenom gaan maken.
Aangezien je stekker maar standaard aansluitingen heeft voor 8 pinnen en pin 9 + 10 ook geen mogelijkheid hebben om hier een nieuwe pin in te steken zul je redelijk moeten crea bea’en om dat te laten werken.Overigens ben je met units die AFL hebben helemaal de pineut om de extra massa voor het Bi-Xenon grootlicht door te verbinden, daar kom je met geen mogelijkheid in de unit bij.
14 november 2011 om 18:02 #17548092Lees eens vanaf p. 6 ongeveer Juffer, vanaf daar wordt het uitgelegd…
14 november 2011 om 18:58 #17548093Ik heb inderdaad ook wel gelezen dat enkele verbindingen buitenom in de stekker doorverbinden, zelf ben ik daar absoluut geen voorstander van. Mocht er ooit vocht bijkomen dan heb je in 1 klap helemaal geen licht meer aan de voorkant. Daarnaast zul je die lege gaten ook ergens mee moeten opvullen.
14 november 2011 om 21:39 #17548094En de verbinding maken zoals jij het bedoelt… is dat dan veel werk?
Want ik ben ook geen specialist hé.17 november 2011 om 11:06 #17548095Is het trouwens mogelijk om gewoon een halogeen lampje te vervangen door een xenon lampje? :-P
Dus niet de gehele unit, gewoon het halogeen lampje eruit halen en een xenon in de plaats.. :hmmzGroetjes.
17 november 2011 om 19:05 #17548096@Juffer1 wrote:
Ik heb inderdaad ook wel gelezen dat enkele verbindingen buitenom in de stekker doorverbinden, zelf ben ik daar absoluut geen voorstander van. Mocht er ooit vocht bijkomen dan heb je in 1 klap helemaal geen licht meer aan de voorkant. Daarnaast zul je die lege gaten ook ergens mee moeten opvullen.
Je moet er voor zorgen dat het rubber wat in de stekker van de koplamp zit (het rode rubbertje) weer netjes op zijn plaats zit als de doorverbinding is gemaakt, dan heb je nergens last van.
17 november 2011 om 20:07 #17548097@kwuyts wrote:
Is het trouwens mogelijk om gewoon een halogeen lampje te vervangen door een xenon lampje?
Tuurlijk is dat mogelijk.
17 november 2011 om 20:08 #17548098@Spacejam wrote:
Je moet er voor zorgen dat het rubber wat in de stekker van de koplamp zit (het rode rubbertje) weer netjes op zijn plaats zit als de doorverbinding is gemaakt, dan heb je nergens last van.
En hoe ga je dat doen op de plek waar geen rubbertje zit dan ? Zoals op pin 9 & pin 10 waar je die verbinding heen moet maken ?
Bij mij zitten daar in de stekker gewoon 2 gaatjes17 november 2011 om 20:18 #17548099Ik had een heel klein beetje kit op een naald gedaan en dan in de 2 gaatjes gedaan zodat het mooi vocht dicht is. Toevallig had ik het een tijdje geleden de koplamp nog eruit (ik heb nu de xenon er bijna 2 jaar inzitten) en het zag er allemaal nog prima uit.
17 november 2011 om 21:47 #17548100@Juffer1 wrote:
Tuurlijk is dat mogelijk.
Waarvoor dienen die xenon inbouwkits dan nog?
Dan ga ik volgende keer als mijn halogeenlamp stuk gaat,
beide vervangen door xenon lampjes :thumbGroetjes!
20 november 2011 om 13:26 #17548101Iemand? Ik kan er op google niet zo erg veel over vinden..
Maar waarvoor dienen dan deze xenon inbouwkits nog?Kan ik met andere woorden gewoon naar de autowinkel gaan,
en een xenon lampje halen zonder een aanpassing aan mijn koplamp unit?Groetjes.
20 november 2011 om 13:35 #17548102Die xenon inbouw kits zijn gewoon dikke onzin, die ballasten zitten er gewoon voor de sier bij en zijn van binnen gewoon voorzien van lucht. :wtf
een halogeenlamp werkt op 12V, een xenonlamp werkt met 10.000V. Die kastjes zitten er dus niet voor niks bij.
Nogmaals : je kan iedere halogeen lamp vervangen voor een Xenon lamp (en op speciaal verzoek van kwuyts : wel inclusief bijbehorende starters).
20 november 2011 om 19:20 #17548103Ik heb bijna alles spullen bij elkaar, nog 1 ballast en d2s lampen.
Ik twijfel nu nog, om de stekker intern om te bouwen of zoals juffer zegt, de stekkers aanpassen…
Wat zou het makkelijkst zijn. Ik moet bij de keuring wel de boel kunnen wisselen…
Hier in België maakt het namelijk niet uit hoe oud je auto is, hij moet voorzien zijn van aut. hoogteregeling en sproeiers :swear20 november 2011 om 20:05 #17548090@kwuyts wrote:
Iemand? Ik kan er op google niet zo erg veel over vinden..
Maar waarvoor dienen dan deze xenon inbouwkits nog?Kan ik met andere woorden gewoon naar de autowinkel gaan,
en een xenon lampje halen zonder een aanpassing aan mijn koplamp unit?Groetjes.
Je hebt idd ballasten nodig, het kan in je orginele koplampen. Deze moeten wel geschikt zijn hiervoor. Op het glas moet ergens de code DC staan. Maar dat heeft ie wel want ik heb ook orginele coupé lampen erin zitten en die hebben het ook. Het schijnt (geen eigenervaringen mee) dat projector lampen icm xenon het nog beter doen en dat je minder of geen strooilicht hebt. Ik zou wel als je alles erin hebt zitten even langs een garage rijden om je koplampen te laten stellen op hoogte. Heb ik bij mij ook gedaan, staan nu ietsje lager.
20 november 2011 om 20:14 #17548104Als je in je Astra G geen projector lampen hebt zitten heb je ook geen DC code maar een HC of HCR code.
De orginele coupe lampen zullen ook geen DC codering hebben aangezien het geen diffuse (DC) maar een heldere reflector units (HCR) zijn.De projectorlampen geven idd een beter lichtbeeld dan de standaard units. Daarnaast geven de projectors geen strooilicht, iets wat de standaard units wel als klein nadeel hebben.
Aangezien de G voor 31 december 2006 op kenteken is gezet is het geen APK afkeur als je geen DC codering op je units hebt staan.
20 november 2011 om 21:03 #17548105Dan wast HC :D Ik heb iig een code voorbij zien komen hier en die stond er bij mij ook op.
20 november 2011 om 21:50 #17548106De code DC kan ook op een reflector lamp zitten (al weet ik niet of dat bij een astra G is). Op mijn astra h reflector lamp zat hij dacht ik ook.
21 november 2011 om 09:38 #17548107Op een reflectorlamp kan je dus nooit op de positie van het dimlicht een DC codering hebben staan.
Dit kan dus bijvoorbeeld wel op de positie van het knipperlicht aangezien deze wel diffuus is.Uitleg coderingen :
KOPLAMPEN
R Een koplamp met groot-licht functie
C Een koplamp met dimlicht functie
H Samen met R en/of C duidt op een halogeen gloeidraadlichtbron (gloeilamp)
D Samen met R en/of C duidt op een gasontladingslichtbron (“Xenon”)
PL Koplamp met een plastic lens
HS HSB-lamp
X Adaptive Front-lighting Systems (AFS)MISTLAMPEN VOORZIJDE
B Mistvoorlicht class “B”
F3 Mistvoorlicht class “F3” (nieuwe type)OVERIGE LAMPEN
AR Achteruitrijlicht
L Achterkentekenplaatverlichting
K Hoeklicht (cornering lamp)ALGEMEEN
D D als extra aanduiding op één van onderstaande signaallichten
betekent dat dit signaallicht behalve als afzonderlijk licht ook als deel
van een samenstelling van twee lichten mag worden gebruikt (indien
tenminste ook aan de 60%-regel wordt voldaan)
MD Signaal-lamp met lichtbronmodule(s)
RICHTINGAANWIJZERS
1, la, lb 3 categorieën voorrichtingaanwijzers (genoemd in volgorde van
oplopende
lichtintensiteit)
2a Achterrichtingaanwijzer met constant lichtintensiteitniveau
2b Achterrichtingaanwijzer met variabel lichtintensiteitniveau
3, 4 Voor- zij richtingaanwijzer (3: voor voertuigen die alleen dit type
richting-aanwijzer hebben; 4: voor voertuigen die ook 2a/2b hebben)
5, 6 2 categorieën zijrichtingaanwijzers
REMLICHTEN
S1 Remlicht met constant lichtintensiteitniveau
S2 Remlicht met variabel lichtintensiteitniveau
S3 Derde (centraal hoog geplaatst) remlicht met constant
lichtintensiteitniveau
S4 Derde (centraal hoog geplaatst) remlicht met variabel
lichtintensiteitniveau
POSITIELAMPEN
A Breedtelicht (of voor-markeringslicht)
R, R1 Achterlicht (of achter-markeringslicht) met constant
lichtintensiteitniveau
R2 Achterlicht (of achter-markeringslicht) met variabel
lichtintensiteitniveau
MISTLAMPEN ACHTERZIJDE
F, F1 Mistachterlicht met constant lichtintensiteitniveau
F2 Mistachterlicht met variabel lichtintensiteitniveausymbool Soort signaallicht / betekenis van symbool
OVERIGE SIGNAAL-LAMPEN
77R Parkeerlicht
SMl Zijmarkeringslichten, categorie 1SM2 Zijmarkeringslichten, categorie 2
RL Dagrijlicht (daytime running lamp) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.