Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005

Forumindex Forums Modellen Astra Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 232)
  • Auteur
    Berichten
  • #17548058
    GTC_Michieleke
      Lid sinds:
      9 November 2009

      origineel gepost door Spacejam
      Wat heeft het afl stuk compleet gekost?

      Ben ik ook benieuwd naar…

      #17548059
      Laagvlieger
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Grotendeels gebruikte delen.
        Maar reken op honderdje of 7 a 8.
        Grootste kostenpost is de set lampen. Zeker als die ook nog zonder computers, lampen en ballasten geleverd worden.
        Mijne waren gelukkig helemaal compleet.
        Hoeveelheid werk viel me mee.
        Hoefde alleen maar 3 draden te trekken naar de achteras sensor.
        En een verloopkabeltje maken voor de AFL computer omdat die stekkers niet los leverbaar zijn.

        #17548060
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          ik had toen gekozen voor lampen zonder afl, maar weet je ook wat de meerkosten voor alleen de afl zouden zijn (naast de andere koplampen die 100 euro duurder zijn dan de lampen zonder afl).

          #17548061
          Laagvlieger
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Meerprijs is er niet eigenlijk naast de duurdere koplampen.
            Met AFL heb je een stuurapparaat links voorin zitten. Bij Alleen Xenon zit ie daar ook maar is die alleen voor de automatische hoogteregeling (AHL). Denk niet dat er heel veel prijsverschil zit tussen die stuurapparaten (AHL/AFL)

            #17548062
            jelmer_astra
              Lid sinds:
              25 June 2006

              Vanmiddag bij de dealer geweest en het zat idd in de uec, vervolgend de optie ahl op aanwezig gezet en klaar was klara.
              Voor de nieuwsgierigen bij deze nog wat:kewlpics

              #17548063
              Spacejam
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 November 2006

                die lampen zien er toch een stuk mooier uit dan de oude :).

                #17548064
                Z20LER
                  Lid sinds:
                  18 October 2007

                  Hoi,

                  Zal me eerst ff voorstellen ben Z20ler.
                  Ik heb deze topic bekeken en heb nu ook xenon besteld origineel en als het binnen is ga ik deze monteren.
                  Om AFL te laten werken heb ik dan veel nodig en is dit te maken?Wat zou ik dan ongeveer kwijt zijn?

                  #17548065
                  Z20LER
                    Lid sinds:
                    18 October 2007

                    Hoi zal me even voorstellen,

                    Ben Z20ler.
                    Ben bij mij ook origineel xenon aan het inbouwen.
                    Heb originele balasten en hella koplampen zonder afl.
                    Nu hebben ze het er hier over dat pin 9en 10 van de stekker van koplamp aangesloten moeten worden op pin 1.
                    Nu heb ik dat na gekeken en 9 en 10 zijn massa s van de koplamp en 1 ook.
                    Kan ik het evt ook zo maken dat ik de aansluiting van pin 9 en 10 rechstreeks op de carrosserie massa laat maken?
                    Werkt het geheel dan ook?
                    Wie weet dat toevallig?

                    #17548066
                    Spacejam
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 November 2006

                      Volgensmij moet dat wel werken, al is het net zo handig om het gewoon in de connector te maken.

                      Zo heb ik het gedaan:


                      #17548067
                      Z20LER
                        Lid sinds:
                        18 October 2007

                        Thanks voor de reactie en uiteraard duidelijke foto s.
                        De stekkertjes die er overigens in de ontbrekende stekkerbezetting gaan zijn die hetzelfde als in de originele stekker zit van de radio?
                        Lijken hetzelfde.
                        Hoe blijven bij jouw overigens stekkertjes in stekker zitten?

                        #17548069
                        Jefkere
                          Lid sinds:
                          6 August 2011

                          Hye,

                          Dit onderwerp nog maar is van onder het stof halen :thumbup
                          Ik kan op de sloop een goedkoop xenon setje kopen… de lampen eh,
                          maar zonder iets bij…
                          Ik heb nu een xenon setje zitten… maar met halogeen koplampen…
                          Als lamp heb ik wel de H7R lamp en die doet wel veel voordeel aan het lichtbeeld.
                          Nu zijn mijn vragen… kan ik die behouden? Of moet ik andere lampen en balasten kopen?
                          Kan ik de AFL ook programmeren met mijn Opcom?
                          Ik ben niet zo handig met dat spelen met die stekkers/pinnetjes.
                          Hoe heb je dat juist gedaan Spacejam? Heb je gesoldeerd enzo?

                          Alvast bedankt,

                          R.J.

                          #17548070
                          Spacejam
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 November 2006

                            Misschien dat het ook een keer naar het how-to forum kan als iemand zin heeft om een samenvatting te maken. Het programmeren kan met de op-com. AFL is wel een extra uitdaging om het aan te sluiten (maar het kan wel). Ik heb het zelf zonder afl gedaan.

                            #17548071
                            Jefkere
                              Lid sinds:
                              6 August 2011

                              Bedankt voor de reactie Spacejam, dat zou inderdaad wel handig zijn…
                              De AFL ga ik ook niet aansluiten, lijkt mij iets te technisch voor mij.
                              Ik heb ook nog nooit met een auto met AFL gereden… vriend van mij zegt dat hij het niet zou kunnen missen….
                              Het struikelblok is eigenlijk zo’n beetje die verbinding maken voor mij…
                              en als ik het goed begrijp zal het niet lukken zonder dit te doen?

                              Alvast bedankt

                              #17548072
                              Spacejam
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 November 2006

                                die verbinding in de stekker is om bi-xenon te krijgen, anders heb je enkel halogeen licht als grootlicht, een beetje zonde eigenlijk.

                                #17548073
                                Jefkere
                                  Lid sinds:
                                  6 August 2011

                                  Aja op die manier… dat wist ik niet, dat het daarvoor was…
                                  Want hier in België is het namelijk wel noodzakelijk om ze er voor de keuring uit te halen…
                                  Hier geldt die regel niet van 1/1/2007… hier moet ieder voertuig aut. hoogteregeling en sproeiers hebben…
                                  das eigenlijk stom :???: Want mijn astra is van 2005…
                                  Dus is mijn plan om dan mijn halogeenkoplampen te houden en gewoon te wisselen als de tijd daar is…
                                  Maar als ik die verbinding dan zou solderen (?), dan weet ik niet of mijn halogeenkoplamp nog zal werken…
                                  Ik kan natuurlijk wel de lamp gewoon vervangen ook en er een halogeenlampje insteken als de tijd daar is… als dat toegelaten is..

                                  #17548074
                                  ahrend
                                    Lid sinds:
                                    31 December 2005

                                    Wat zijn de inbouwkosten bij Eugene ?

                                    #17548075
                                    Jefkere
                                      Lid sinds:
                                      6 August 2011

                                      Ik heb sinds vandaag de originele xenonlampunits :jerry
                                      Ik keek een beetje verbaasd toen ik binneninkeek… het dimlicht is enkel mogelijk met D2S lampen?
                                      Of bestaat er iets waardoor ik die stekker ook kan laten werken met mijn setje met H7R lampen?

                                      Alvast bedankt!

                                      Jeffrey

                                      #17548076
                                      Juffer1
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 July 2006

                                        Je kan in de originele xenon units inderdaad alleen maar D2S lampen plaatsen.
                                        H7 past er wel in echter zul je deze met tyraps moeten gaan vastzetten.

                                        Over de verbindingen : je zult sowieso een extra massa op pin 10 moeten maken om de xenon werkend te kunnen maken.
                                        Met deze units is het een stuk moeilijker wisselen van xenon naar H7, even afgezien van het feit dat je de complete koplamp unit (en dus ook de grille en bumper) moet demonteren om een lampje te wisselen.

                                        Ander probleem is dat je moet gaan knippen in de koplamp bekabeling om de xenon van spanning te kunnen voorzien. Even wisselen van xenon naar halogeen is dus wel even wat werk.

                                        #17548077
                                        jelmer_astra
                                          Lid sinds:
                                          25 June 2006

                                          Ik heb in de connector van de koplamp enkel pin 9 en 10 met elkaar door verbonden. En in de koplamp zelf pin 1 met 9 of 10.
                                          Ik zag het zelf niet zitten om pin 1 met 9 door te verbinden in de connector, zo’n ster ben ik ook weer niet in solderen :jerry

                                          Waarom wil je trouwen h7r lampen erin zetten? Als je eenmaal xenon hebt wil je toch nooit meer zonder. Voor de apk zou je dan even de units moeten omwisselen en ahl/afl even uitschakelen met de op-com.

                                          #17548078
                                          Jefkere
                                            Lid sinds:
                                            6 August 2011

                                            Hmm omdat ik voor dat setje enkele maanden geleden €150.- betaald heb :/
                                            Ik zal dan best maar eens zoeken voor de originele onderdelen voor de xenonlampen dan.
                                            Kan iemand juist zeggen wat ik juist nodig heb, inclusief de hoeveelheid.
                                            Dan kijk ik wat rond op de biedingwebsites enz.
                                            Ik ga toch nog wachten tot januari om ze te monteren, want dan moet ik naar de keuring.
                                            Mijn astra gtc is wel van 2005, maar hier in België geldt de regel niet zoals die bij jullie waarbij het wel toegestaan is zonder aut. hoogteregeling en sproeiers indien je auto van voor 1-1-2007 is. Dus dat is balen. Hier moet alles voorzien zijn, zelfs al rijdt je met een auto uit 1902. :vertag

                                            Alvast bedankt.
                                            De opcom heb ik liggen, dus das geen probleem.
                                            Volgende week wintercheck bij Opel, batterij is aan vervanging toe denk ik, dus ik ga eerst dat afwachten.

                                            Jeffrey

                                            #17548079
                                            jelmer_astra
                                              Lid sinds:
                                              25 June 2006

                                              Je hebt nodig:

                                              2x d2s lampen, ik heb 6000k(lekker blauw) van phillips
                                              2x starters
                                              2x nastarters(zundgerat ofzo)

                                              Als je een beetje je best doet met zoeken moet je het voor 4 bankjes wel werkend kunnen krijgen.

                                              #17548080
                                              Jefkere
                                                Lid sinds:
                                                6 August 2011

                                                4 bankjes? ^^ €400 dus?
                                                Sorry… Belgen eh ^^
                                                Ik heb nu echt wel spijt, want ik zag vorige week op ebay voor 50 pond, 2 starters en 1 nastarter –‘ ik had die beter meteen gekocht, dan had ik maar 1 nastarter meer nodig –‘

                                                De philips lampen was ik ook al van plan, zijn denk ik de beste als ik het hier zo lees :)
                                                Ben jij er blij van, van je xenons?
                                                Ik heb nu H7R zitten in de halogeenlampunits, geven een goed licht, ben er wel blij van, maar ik vind die xenonunits véééél mooier :wub

                                                #17548081
                                                jelmer_astra
                                                  Lid sinds:
                                                  25 June 2006

                                                  klopt is 400 euro. Ik ben er tevreden mee, heb ze nu een jaar en wil niet meer zonder.

                                                  En de xenon units zijn inderdaad 10 keer mooier king:

                                                  #17548082
                                                  Jefkere
                                                    Lid sinds:
                                                    6 August 2011

                                                    Heb zojuist nieuwe nastarters gekocht via ebay (Duitsland)… gecontroleerd met die van de website van well-done en de nummers komen overeen :)
                                                    +- 65 euro incl verzending voor de 2 :) Dus dat valt wel mee denk ik king:

                                                    #17548083
                                                    Spacejam
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 November 2006

                                                      Als je de originele koplampen hebt dan is 4300k naar mijn mening het mooiste, dan heb je de originele look, de lenzen hebben namelijk de neiging om het behoorlijk blauw te maken vanaf een hoek. Als ik mijn lampen in een spiegeling zie dan zien ze er altijd behoorlijk blauw uit terwijl het 4300k is.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 232)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.