Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2010 om 18:31 #17548033
Dan lijkt me dat ik dat niet ga regelen.
En idd, de ledjes zitten aan de buitenkant, xenon aan de binnenkant. Zijn originele GM koplampen.19 januari 2010 om 19:00 #17548034origineel gepost door Jorizimo
Dan lijkt me dat ik dat niet ga regelen.
En idd, de ledjes zitten aan de buitenkant, xenon aan de binnenkant. Zijn originele GM koplampen.Ziet er erg strak uit… Welke LED-lichten heb gebruikt? Die van Pilot?
19 januari 2010 om 20:27 #17548035Ja, klopt. Gewoon van Pilot, niet de Can-Bus ledjes van Pilot.
20 januari 2010 om 17:25 #17548036Ik krijg nu vanmorgen een melding: ‘parkeerlicht’. Die ledjes gingen ook niet aan toen. Aan en uit zetten en het was goed. Zou dat dan toch aan de ledjes liggen dat het geen Can-Bus ledjes zijn?
20 januari 2010 om 17:28 #17548037origineel gepost door Jorizimo
Ik krijg nu vanmorgen een melding: ‘parkeerlicht’. Die ledjes gingen ook niet aan toen. Aan en uit zetten en het was goed. Zou dat dan toch aan de ledjes liggen dat het geen Can-Bus ledjes zijn?Dat is een goede vraag… Ik heb begrepen in de automaterialenwinkel dat deze LEDs (die ik gekocht heb)speciaal voor het Canbus gemaakt zijn en geen storing geven… Jouw lampen geven die storingsmelding en dan schakelt dit systeem de lampen uit.
Ik ga zaterdag naar GM-Tuningparts om de lampjes erin te zetten (oei, nu weet iedereen dat ikzelf twee linker-handen heb)… Maar ik heb goede hoop dat het allemaal goed komt en het er dan erg strak uitziet… :wors
20 januari 2010 om 17:45 #17548038origineel gepost door Jorizimo
Ik krijg nu vanmorgen een melding: ‘parkeerlicht’. Die ledjes gingen ook niet aan toen. Aan en uit zetten en het was goed. Zou dat dan toch aan de ledjes liggen dat het geen Can-Bus ledjes zijn?Het systeem denkt dan dat de lampjes kapot zijn en zet ze uit.
21 januari 2010 om 15:54 #17548039Oke, dan schaf ik ook maar die Can Bus ledjes aan.. :)
23 januari 2010 om 15:24 #17548040inbouw met hoogteregeling:
24 januari 2010 om 12:22 #17548041Jippie-ja-jeeh!
Alls zit erin en het werkt! De foto’s volgen deze week! :wors
26 januari 2010 om 19:07 #17548042Zo… Kijk eens aan… De foto’s!
Het zicht naar voren… Echt een verbetering t.o.v. Halogeen!
De unit van bovenaf gezien, recht in de lamp kreeg ik geen goede duidelijke foto’s (is toch best fel, die Xenon).
De unit van de zijkant, de LED stadslichten
Al-met-al een geslaagd project!
26 januari 2010 om 21:03 #17548043Zie ik het nu goed, dat jij nog wel de ‘gewone’ koplampen erin hebt zitten? Dus niet de xenon koplampen..
26 januari 2010 om 21:04 #17548044Dat zijn inderdaad de gewone koplampen, het is ook goed te zien aan het lichtbeeld.
26 januari 2010 om 21:20 #17548045heb je nu niet ontzettend veel strooilicht?
Ik had in mijn G OPC ook xenon in de gewone koplampen. Vond het erg irritant en heb daarom maar xenon projector lampen gekocht.
Ik wil in mijn GTC eigenlijk ook wel xenon maar vind de orginele xenon koplampen wel erg prijzig. Als het strooilicht nu meevalt kan ik altijd nog xenon in de orginele koplampen doen…26 januari 2010 om 21:30 #17548046Als je een pilot-pro setje koopt denk ik dat het er wel mee door kan kwa strooi licht.
Maar er gaat niks boven xenon projectorlampen die zijn gewoon 100 punten.
Zelf heb ik ze ook gekocht bij gm-tuningparts
Ik ben het wel eens met klanderman ze zijn erg prijzig 299,- euro per stuk!
En dan komen de originele balasten en d2s lampen er nog bij.26 januari 2010 om 21:31 #17548047De orginele xeon koplampen zien er sowieso veel mooier uit als de halogeen koplampen :jerry
27 januari 2010 om 18:17 #17548048origineel gepost door Klanderman
heb je nu niet ontzettend veel strooilicht?
Ik had in mijn G OPC ook xenon in de gewone koplampen. Vond het erg irritant en heb daarom maar xenon projector lampen gekocht.
Ik wil in mijn GTC eigenlijk ook wel xenon maar vind de orginele xenon koplampen wel erg prijzig. Als het strooilicht nu meevalt kan ik altijd nog xenon in de orginele koplampen doen…Qua strooilicht vind ik het zeer meevallen. Ik heb ook nog geen knipperende tegenliggers gehad, dus ik denk dat dat zeer meevalt!
Ik heb er de Pilots inzitten met inderdaad de originele koplamp-units. Wat mij betreft is dit een hele goede combi, ik zou niet weten wat de lenslampen doen, maar kan me zeker voorstellen dat dit een prettiger lichtbeeld geeft.
Xenon geeft zeer zeker een beter beeld, zeker de verkeersborden: deze lichten beter en eerder op! :thumbup
27 januari 2010 om 18:24 #17548049De xenon koplampen geven een veel beter lichtbeeld en je grootlicht is ook meteen xenon.
27 januari 2010 om 19:34 #17548050Hoi Michiel,
Je zecht het zelf al de verkeers borden lichten veel eerder op.
Dit is een teken dat er meer stooilicht is.
En om eerlijk te zijn denk ik dat de meeste tegenliggers het tegenwoordig al lang hebben opgegeven om naar tegenliggers te seinen met xenon.
Nu valt het gelukkig mee met het strooilicht van de astra h koplampen.
Maar kwam er vandaag weer een tegen die het in z’n astra g had zitten nou dan zie je echt wel ff sterretjes als je zo’n gast tegen komt.
Snap echt niet waarom hier niet voor word bekeurd!
Maar owe als ik m’n breedstralers aan heb die nog niet de helft verblinden dan al die achteraf xenon dan heb je wel meteen een bon te pakken.
Maar goed zal hier niet verder klagen over verblindende achterafxenon.
Ik denk dat m’n standpunt wel duidelijk is over achteraf xenon.Gr Michel.
29 januari 2010 om 17:27 #17548051In mijn G zat het dus eerst ook zonder projectors maar dat was echt geen doen. Verlichte meer de toppen van de bomen dan de weg. Met projectors is het echt ideaal. Zeer strak lichtbeeld.
Heb op youtube even wat filmpjes gekeken van Astra H’s met xenon in de gewone koplampen maar het strooilicht valt inderdaad nog wel mee. Toch maar eens over nadenken of het ook zonder de projector lampen wat is….29 januari 2010 om 17:57 #17548052Ik heb op marktplaats een advertentie zien staan voor xenon koplampen voor een astra h.
Als ze 100% in orde zijn is dit niet echt veel geld voor de koplampen.
Zie link.http://link.marktplaats.nl/316103117
Gr Michel
3 september 2010 om 14:18 #17548053Beste mensen,
Om maar weer even een oud topic uit de grond te schoppen. Ik ben ook begonnen om Xenon in mijn GTC te bouwen. Heb de koplampen al binnen, inclusief ballasten, starter en pitten, alles origineel opel. Heb de boel ingebouwd en de pinnen 1,9 en 10 met elkaar verbonden. Heb nu dezelfde problemen die jorizmo ook had. De lampen gaan bij het starten van de auto na 2 seconden flikkeren. Op het contact en niet op het contact doen de lampen het wel goed. Ben bij de Opel Dealer geweest om de optie ahlafl aan te zetten. Alleen kom je de optie wel 3(Sim, Ecu, etc) keer tegen met de tech 2, moeten alle waarden op aanwezig worden gezet? We komen er nu niet helemaal uit,
Alvast bedankt voor de hulp!
3 september 2010 om 14:50 #17548054je moet hem in het uec programmeren
3 september 2010 om 15:01 #17548055Oké zal er volgende week nog is een keer naar laten kijken.
De rest van de AFL/AHL optie’s zet je die op afwezig?Het is nu wel zo dat als de auto van het contact af is, de lampen na een paar schakelen pas stabiel branden. Dit lijkt wel of ballast niet genoeg massa of voldoende stroom heeft? Als de ballast weer leeg loopt, moet ik weer een aantal keer schakelen. En is het weer goed, maar zodra ik de motor dan start gaan de lampen weer flikkeren na een seconde of 3 -4.
3 september 2010 om 16:53 #17548056Leuk topic.
Heb vorige week AFL ingebouwd in me GTC.
Echt wat een lichtverbetering tov de halogeen units.
Alleen had ik pech dat een AFL computer onder een van de koplampen kapot was. Dus die kon ik nieuw bestellen.Het setje AFL koplampen:
Kickpanel demonteren. Hier komt de AFL-computer achter (vieze mat, ik weet het)
Stekker verloop maken op de AFL computer:
Het monteren van de AFL unit op de originele plaats:
Achterassensor geplaatst:
Koplampen ingeplugd…..Stuurapparaat geprogrammeerd. Stelmotoren gereset…..
Toen een knipperend AFL lampje op het dashboard en aan een kant een Xenonlamp die na 3 min. uitgaat. :shock:Tech2Win:
GRRRR. na wat zoeken de oorzaak gevonden:
Het stuurapparaatje was eindelijk binnen.
En als bijkomend voordeel wassie flink goedkoper dan de oorspronkelijke!
Want hij is nu van kunststof ipv alumuminium!Daarna foutcodes gewist., Stelmotoren gekalibreerd en GAAN!!
3 september 2010 om 17:05 #17548057Wat heeft het afl stuk compleet gekost?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.