Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2010 om 15:06 #17548008
Dit is wat ik van te voren aangaf, je moet het even laten programmeren bij de dealer (AHL/AFL op ingeschakelad laten zetten). Ik had exact hetzelfde. Gebruik de lampen nu even niet wat het is enorm slecht voor de pitten.
origineel gepost door Jorizimo
Ik heb m’n xenon lampen erin zitten.
In het begin ging ie aan en meteen weer uit met foutcode ‘dimlicht’ op m’n schermpje.
Nu gaan de lampen na een aantal keer aan en uit te zetten wel gewoon aan, de foutcode is weg.
Maar dat is alleen zonder gestarte motor. Als ik m’n motor start, dan beginnen de lampen na 2 seconde te flikkeren. Dit houdt niet op, of ik moet de motor uit zetten, dan stopt het en blijven ze gewoon goed branden.
Wie weet hoe dit kan? Heb nu geen licht, dus kan niet ‘s avonds rijden.. :thumbdown16 januari 2010 om 15:11 #17548009Oke, ben net bij M-Tech geweest, hij heeft gekeken met het Tech 2 apparaat. Maar hij kon geen instelling vinden.
Jij hebt dit gewoon bij de dealer laten doen dan?
Was dat dan een werkje van 2 minuten of ook een heel gezoek?Gingen bij jou ook de lampen flikkeren en uit enzo?
16 januari 2010 om 15:56 #17548010Het werkt! :D
Was idd de AHL/AFL.
Bedankt voor de goede tip! :thumbup17 januari 2010 om 10:26 #17548011Hoi Jorizimo,
Super dat ze werken!
Ik heb een vraagje aan je, hoe doen ze het bij jou op een klinkerweg.
Het is zo als ik dicht achter een andere auto zit op een klinkerweg dan trillen ze iets het is niet veel maar het valt me wel op bv ook als ik over een putdeksel ga die wat lager zit zie je het.
Ze doen het namelijk alle twee dus ik weet niet of dat het zo hoort ofdat er toch iets niet helemaal goed is met de koplampen.
Zou graag willen weten hoe dat bij jou koplampem is?
Ik weet 100% zeker dat ik alles goed heb gemonteerd en ook alles goed vast heb zitten.
Dus ben wel benieuwd nar je reactie?Gr Michel. Ps hier een foto van mijn astra:)
17 januari 2010 om 12:52 #17548012Dat de lampen iets trillen als je over een oneffenheid rijdt, heb ik ook. Ik weet ook niet of dat ‘normaal’ is…
Ik hoop komende week toch ook de stadslichten erin te krijgen, is mezelf nog niet gelukt (wat een kleine ruimte heb je daar zeg!). Zodra dat gelukt is komen er toch echt foto’s, met de complete verlichting…
17 januari 2010 om 13:04 #17548013Hey Michiel,
Nou weet ik dat ook weer denk haast wel dat het normaal is dat ze iets wat trillen.
Ik vind het niet echt erg of zo als het maar niet erger word op de duur.
Waarom heb je je stadslichten niet in de koplamp gedaan voordat je ze ging monteren?Gr Michel.
17 januari 2010 om 20:35 #17548014origineel gepost door astra-gtcuden
Hey Michiel,Nou weet ik dat ook weer denk haast wel dat het normaal is dat ze iets wat trillen.
Ik vind het niet echt erg of zo als het maar niet erger word op de duur.
Waarom heb je je stadslichten niet in de koplamp gedaan voordat je ze ging monteren?Gr Michel.
Hoi Michel,
Destijds had ik die lampen niet, heb ook de Xenon-verlichting laten inbouwen bij GM-tuningparts. Daar hadden ze de stadsverlichting ook niet op voorraad… Maar deze week komt dat dik in orde (verwacht ik). Deze lampen zijn speciaal voor het Can-Bus systeem, das toch wel de grootste belemmering voor het inbouwen van andere lampen vind ik…
Groeten van Michiel
17 januari 2010 om 20:37 #17548015Voor sommige dingen is can-bus gewoon heel makkelijk en voor andere dingen is het weer een enorm klote systeem king:
17 januari 2010 om 20:57 #17548016Hoi Michiel,
Tis me helemaal duidelijk,
Maar komt er dus op neer dat je nog al wat moet priegelen voor je ze er in heb zitten.
Je kan er haast niet bij en je moet eigenlijk de koplampen er uithalen om ze te kunnen vervangen.Gr Michel.
17 januari 2010 om 21:09 #17548017Ik ga binnenkort mijn xenonset ook inbouwen.
Heb een pilot xenon set (proline) met slimballasten.Heb van het weekend zo’n set in een Vectra C gebouwd wat een gekloot :(
Had ze eerst ingebouwd zonder de 2 kastjes die erbij zaten speciaal voor CANbus auto’s.
Toen de UEC met de tech2 geprogrammeerd voor xenon.
Nou de ene keer deed de lamp het wel de andere keer niet.
Toen maar teruggezet op geen xenon en die kastjes ertussen geplaatst.
Dat gaat goed alleen als de lampen uit zijn flitsen ze af en toe heel kort.
:(Kan ik deze problemen nu ook verwachten met mijn Astra H ??
17 januari 2010 om 21:14 #17548018mja bij de astra h gaat moet je ahl/afl op aanwezig zetten. Ik weet niet of dat anders reageert dan bij een vectra. Kon je daar wel echt voor xenon kiezen?
17 januari 2010 om 21:26 #17548019Hoi Jsgsi
Als je xenon met slimballasten in gaat bouwen hoef je in principe niks te doen als gewoon inbouwen.
Dan zou als het een goed xenon setje is alles prima moeten werken.
Alleen als je origineel of een gewoon xenon setje gaat inbouwen dan moet je deze aanmelden met de tec2.
Om storingen te verkomen.17 januari 2010 om 21:27 #17548020Ik kon daar in de UEC xenon op aanwezig en op niet aanwezig zetten.
In mijn astra heb ik dat nog nergens gevonden.
Waar programmeer je dat in ? Ook in de UEC ?
Ik ga morgen nogmaals in de pauze maar eens de tech eraan hangen kijken of het überhaupt te programmeren valt.17 januari 2010 om 21:32 #17548021xenon is inderdaad niet te vinden in de astra. Maar in de UEC is wel ahl/afl te vinden, als je die inschakelt werkt alles met de originele xenonverlichting naar behoren. Ik verwacht dat het dan ook wel zou werken met het pilot setje.
ahl/afl is natuurlijk wel een beetje misleidend omdat er helemaal geen hoogte regeling of van die afl lampen inzitten maar toch werkt het.
18 januari 2010 om 18:20 #17548022Ik heb nog een vraag.
Met inbouwen dacht ik dat de stekker die ik nog vrij had op mijn xenon koplamp iets over kon zetten van de originele koplamp, dit bleek niet zo te zijn. Waarvoor is de stekker op de koplamp met een vraagteken erbij? (aan de rechterkant zit de xenonballast, links is een stekker die nog open is)
18 januari 2010 om 18:39 #17548023Bij deze nog even foto’s in het donker van mijn xenon met pilot LED verlichting:
18 januari 2010 om 18:50 #17548024Hallo,
Is die stekker niet voor het regelapparaat om de bochtverlichting te sturen?
18 januari 2010 om 19:08 #17548025Hallo hier wat foto’s
Ik denk dat jou koplampunits ook voor bochtenverlichting zijn gemaakt.
Gr michel
18 januari 2010 om 19:12 #17548026En als ik de foto’s goed heb vergeleken dan moet de xenon ballast op de plek komen zitten waar je nu het vraagteken heb staan!
Gr Michel.
18 januari 2010 om 20:06 #17548027op die onderste foto zit links de ballast en rechts het kastje voor de bochtentechniek (die heb ik zelf niet). de non afl lampen hebben ook alleen maar bevestigingspunten voor de balasten.
@jorrismo: Volgens mij heb jij lampen met de bochtentechniek (Afl)
Ik zag net dat er in één van de lampen vocht zat (nog niet eerder gehad :hmmz)
18 januari 2010 om 21:25 #17548028Hoi Spacejam.
Over dat vocht in de koplampen.
Daar heb ik ook af en toe last van meestal bij een grote temperatuur overgang bij het naar binnen of buiten rijden van de wagen.
En wat me ook is opgevallen is dat als ik over een klinker weg ga dat de lampen iets wat trillen.
Dit zie je alleen als je dicht achter een ander auto zit en het licht op je voor ganger schijnt.Gr Michel.
19 januari 2010 om 08:17 #17548029Ja, klopt. Heb het vraagteken verkeerd neergezet.
Als ik dat Hella ding voor bochtenverlichting monteer, werkt het dan ook meteen? Want dan is dat misschien wel leuk.. :)Kan iemand me ook vertellen of ik automatische hoogteregeling kan regelen? En hoe?
19 januari 2010 om 17:46 #17548030Hallo Jorizimo,
Je hoogteregeling blijft gewoon werken als voorheen er verranderd eigenlijk helemaal niks in de bediening van je hoogteregeling.
19 januari 2010 om 18:02 #17548031origineel gepost door Jorizimo
Bij deze nog even foto’s in het donker van mijn xenon met pilot LED verlichting:
Hele mooie foto’s! Ik kan bijna niet wachten tot bij mij alles erin zit… Zie ik het goed en heb jij de Xenon aan de binnenzijde en de LED’s aan de buitenzijde?!
19 januari 2010 om 18:03 #17548032Volgensmij moet er wel meer bij om de bochtenregeling werkend te krijgen. Het moet ook aan je stuur gekoppeld worden etc en de (orginele) automatische hoogteregeling is dan een must. Ik heb een keer een topic gezien op een duits forum maar de halve auto moest gestript worden om dat werkend te krijgen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.