Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2010 om 14:59 #17547983
origineel gepost door Spacejam
Ik voor in mijn astra h onlangs 2 philips d2s lampen gekocht voor 100 euro samen, Dat is opzich ook nog wel te doen.Maar is dat dan 4300k of 6000k?
3 januari 2010 om 15:09 #17547984Dat is 4300k. Het geeft bij de astra h een lichte blauwe schijn van een afstand, als je er recht inkijkt is het wit met een vleugje geel.
3 januari 2010 om 17:03 #17547985ik heb laatst eugene van gm-tuningparts een pilotproline 6000K setje gekocht en ingebouwd dit werkt zonder problemen en geen draad te zien ;) een aanrader dus.
4 januari 2010 om 17:42 #17547986Zo, de ballasten en starters van Hella zijn binnen. :D
Morgen komen als het goed is de Pilot Xenon 6000k lampen binnen.
Dan nog even een dag vinden om het allemaal in te bouwen. :DHoe hebben jullie trouwens die twee draden bij de stekker gestoken? Is daar geen standaard dingetje voor?
4 januari 2010 om 19:04 #17547987origineel gepost door rdh
ik heb laatst eugene van gm-tuningparts een pilotproline 6000K setje gekocht en ingebouwd dit werkt zonder problemen en geen draad te zien ;) een aanrader dus.Ik kan dit beamen! Ik heb gisteravond en vandaag in het donker gereden en ik kan jullie vertellen dat het een super-verbetering is t.o.v. de standaard halogeen-lampen!:wors
De verkeersborden lichten veel beter op, en jeetje: wat is sneeuw wit!!! (even op z’n Oud-Hollandsch gezegd)
Mijn advies… Pilot-Xenon van 6000K !!
4 januari 2010 om 20:17 #17547988origineel gepost door Jorizimo
Zo, de ballasten en starters van Hella zijn binnen. :D
Morgen komen als het goed is de Pilot Xenon 6000k lampen binnen.
Dan nog even een dag vinden om het allemaal in te bouwen. :DHoe hebben jullie trouwens die twee draden bij de stekker gestoken? Is daar geen standaard dingetje voor?
Ik heb zelf de connector op een nette manier aangepast zodat de bedrading van de auto orgineel blijft. let overigens wel op met het loskoppelen van de stekkers. Ik heb namelijk één borgpin van de stekker kapot gemaakt (breekt al af als je ernaar kijkt).
origineel gepost door GTC_Michieleke
Mijn advies… Pilot-Xenon van 6000K !!
Kan je nagaan als je 4300k pakt (nog een stuk meer licht dan 6000k):jerry
4 januari 2010 om 20:29 #17547989Oke, bedankt voor de tip Spacejam.
Jij hebt gewoon 2 pinnetjes me draad in de lege hulzen gestoken en deze vastgemaakt aan de draad van pin 1 dan?4 januari 2010 om 20:42 #17547990Ik heb het rode dingetje uit de connector van de koplamp gehaald en om de pinnen heen een gleufje gekrast en daar een geisoleerd kabeltje ingelegd en die vastgesoldeerd aan de 3 pinnen (pin 1 naar 9 en 10) en vervolgens het rode isolatieplaatje er weer tussen gedaan. de connector van de auto blijft zo volledig intact. er zijn nog 2 massa punten in de connector maar die moet je niet gebruiken (Te zwak, pin 1 is wel sterk genoeg).
even voor de duidelijkheid:
zo moet het dus NIET!! (verkeerde manier van verbinden en niet de goede pinnen):
4 januari 2010 om 20:53 #17547991Hoi Spacejam.
Heb je misschien een foto hoe je het dan wel heb gedaan.
Ben wel benieuwd naar jou oplossing.
Ik snap alleen niet zo goed wat je met dat rode dingetje bedoeld.
Heb namelijk bij mij wel de 2 draden in de stekker gemaakt.
Maar jou mannier lijkt me ook wel een prima oplossing.Groetjes Michel.
4 januari 2010 om 21:15 #17547992Het gaat om het rode rubbertje wat je hier rechtsonder ziet:
Als je die eruit haalt krijg je hetzelfde te zien als de foto’s van mijn reactie hierboven. ik heb vervolgens dit gedaan:
Het rode is koper, het gele stuk de isolatie van de kabel. het kabeltje ligt nu een beetje verzonden in het zwarte (voorzichtig uitgekrast en met een hete naald). Daarna heb ik het rode rubbertje er weer opgedaan waardoor je het niet meer zit en er ook geen vocht bij kan komen. Het is wel priegelwerk maar het lijkt me een nette oplossing (en je kan altijd de units er weer uithalen zonder dat je iets ziet aan de orginele bekabeling).Je kan er misschien ook nog bij als je het glas van de koplamp haalt zodat je er aan de achterkant van de connector bij kan, dit heb ik zelf maar achterwege gelaten (ik weet ook niet of je er dan uberhaupt bij kan).
4 januari 2010 om 21:44 #17547993Hoi Spacejam.
Het is me helemaal duidelijk.
Inderdaad een mooie oplossing.
Net zo gemakkelijk en je hoef niet aan je kabelboom te solderen.
Ik heb er zelf ook aan zitten denken om het in de koplamp door te verbinden.
Maar vind ze iets te duur om ze open te maken met alle gevolgen van dien.Nu heb ik eigenlijk nog een vraagje.
Als ik over een klinkerweg ga dan trillen de lampen iets het is niet veel maar je kan het wel zien in je voor ganger.
Zijn er hier meer mensen waarbij dit is opgevallen of zit er iets los in m’n koplampen?
Ook heb ik soms onderin de koplamp wat vocht tegen het glas zitten.
Meestal na het wassen of als ik uit de garage kom.
Bij mijn oude koplampen had ik hier nooit last van.
Ik ben er 100% zeker van dat ze goed afgesloten zijn.4 januari 2010 om 21:45 #17547994Nette oplossing lijkt me. Inderdaad wel priegelwerk.
Denk dat ik ervoor ga om het gewoon in de stekker te doen met draadjes naar de draad van de 1.4 januari 2010 om 21:55 #17547995Ik denk dat het in de stekker ook priegel werk is, hoe ga van pin 9-10 naar pin 1? in de stekker kan het volgens mij niet, dan zou je buitenom moeten (astra-gtuden??).
Het trillen is me eigenlijk niet opgevallen, kan je je koplamp bewegen vanaf de buitenkant? Van het vocht heb ik overigens geen last, mischien wat vuil tussen het rubber bij de aansluiting van de ballasten of zit de rubberdop van de h7 pit er niet goed op? Heb je het aan beide kanten? Heb je trouwens de ballasten met 3 schroeven vastgezet (de schroeven worden namelijk niet meegeleverd maar de gaatjes zitten er wel).
4 januari 2010 om 22:09 #17547996Ik ben inderdaad buitem omgegaan om ze daar vervolgens vast te solderen aan de draad van pin een.
De stekkers heb ik vervolgens vast gelijmd in de connector van de kabelboom dus die is ook weer waterdicht.
Ik heb de ballasten inderdaad met drie schroeven vast zitten en de kap van de h7 lamp zitten ook goed vast.
Het vreemde is dat alle twee de lampen het zelfde probleem hebben.
Ik denk dat ik de bumper er nog maar eens een keer af ga halen om te kijken waar het probleem zit.5 januari 2010 om 17:06 #17547997Vandaag ook nog stadslichtjes gehaald, LED van Pilot met weerstand… Straks er even inzetten en dan is m’n licht-project af! Nu is het eigenlijk geen gezicht, witte Xenon en gele stadslichten…:argue Dat bijt elkaar een beetje…
Binnenkort eens foto’s maken en op het forum zetten! :kewlpics
5 januari 2010 om 20:12 #17547998Zeker foto’s maken!
Welke ledjes heb je? Artikelnummer?6 januari 2010 om 10:39 #17547999Dat had ik ook met mijn angel eyes ringen daarom heb ik er nu ook led lichtjes in gezet, gelukkig loopt dat zonder canbus anders zou ik steeds melding kregen dat het licht stuk is :D
6 januari 2010 om 21:43 #17548000origineel gepost door Jorizimo
Zeker foto’s maken!
Welke ledjes heb je? Artikelnummer?Hoi Jorizimo,
Ik heb de LED T10, 2 SMD white, CAN-bus met art.nr.5952 van Pilot. Ik heb ze nog niet geplaatst, maar normaal gezien moet dit gewoon werken volgens de verkoper bij De Haas in Eindhoven.
Op onderstaande website staat ook het één en ander aan info:
http://www.pilotxenon.com/?id=79&title=Vervanging leds
Succes!
Michiel
8 januari 2010 om 20:15 #17548001origineel gepost door GTC_Michieleke
origineel gepost door Jorizimo
Zeker foto’s maken!
Welke ledjes heb je? Artikelnummer?Hoi Jorizimo,
Ik heb de LED T10, 2 SMD white, CAN-bus met art.nr.5952 van Pilot. Ik heb ze nog niet geplaatst, maar normaal gezien moet dit gewoon werken volgens de verkoper bij De Haas in Eindhoven.
Op onderstaande website staat ook het één en ander aan info:
http://www.pilotxenon.com/?id=79&title=Vervanging leds
Succes!
Michiel
Morgen de LEDs inbouwen en foto’s maken…
12 januari 2010 om 18:58 #17548002Waar blijven de foto’s?? :angel
12 januari 2010 om 19:03 #17548003Ook pilot lampjes:
Foto gejat uit http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=111750
12 januari 2010 om 19:07 #17548004De foto’s moeten even op zich laten wachten, net als de LED-lampjes… Afgelopen weekend beetje ziek geweest. :(
Volgende week hoop ik meer succes te hebben en dan zullen de foto’s snel volgen!
16 januari 2010 om 14:54 #17548005Ik heb m’n xenon lampen erin zitten.
In het begin ging ie aan en meteen weer uit met foutcode ‘dimlicht’ op m’n schermpje.
Nu gaan de lampen na een aantal keer aan en uit te zetten wel gewoon aan, de foutcode is weg.
Maar dat is alleen zonder gestarte motor. Als ik m’n motor start, dan beginnen de lampen na 2 seconde te flikkeren. Dit houdt niet op, of ik moet de motor uit zetten, dan stopt het en blijven ze gewoon goed branden.
Wie weet hoe dit kan? Heb nu geen licht, dus kan niet ‘s avonds rijden.. :thumbdown16 januari 2010 om 14:56 #17548006zonder gestarte motor heb je 12 v boordspanning
met gestarte motor heb je 14,4 boordspanning.
of het komt omdat je start terwijl je de lampen aan hebt,dat er dan een te grote spanningsval is dat je lampen hierdoor gaan flikkeren.
en als de motor loopt en je doet ze dan aan ???
16 januari 2010 om 15:06 #17548007Net even getest:
Bij gestarte motor m’n lampen aangezet, gaan ze aan en meteen uit. Ook weer melding ‘dimlicht’.
Na een paar keer aan en uit is de melding weg maar blijven de lampen flikkeren.Als ik dan m’n motor af zet en de lampen aan, dan is het gewoon goed. Ook geen foutmelding.
*edit: even later is de melding weer terug en doen de lampen het weer niet / of flikkeren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.