Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005

Forumindex Forums Modellen Astra Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 232)
  • Auteur
    Berichten
  • #17547958
    Spacejam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2006

      origineel gepost door Jorizimo
      Er zit al wel een kabel in m’n koplamp die in de starter moet.
      Zo’n plat klein stekkertje.
      Wil dit zeggen dat de balasten er al in zitten?

      Nee je moet de ballasten er onder in klikken (die 6 polige stekker die je onder op de koplamp ziet zitten, niet die met die rode inleg, kijk maar eens goed op de foto hier en naar d e onderkant van je koplamp: http://www.well-done-xenon.nl/Webwinkel-Product-1506424/Hella-Ballast-gebruikt.html
      Vanuit daar loopt er ook een kabel intern naar de starters (die je dus ziet zitten). Ik heb helaas geen foto’s gemaakt van mijn inbouw dus ik kan het je niet laten zien.

      #17547959
      Jorizimo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 April 2007

        Oke, ik zal eens op zoek gaan naar ballasten.
        Onder op de koplamp zitten 2 van die stekkers, waar is de andere voor?

        #17547960
        Jorizimo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 April 2007

          Ik heb een bestelling geplaatst.
          Dit is het plaatje wat bij de advertentie hoorde:

          Hoop dat het de goede zijn! :)

          #17547961
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            Ze zien er het zelfde uit als die bij mij al weet ik niet wat het nut van die kabel is, die heb je namelijk niet nodig (de kabel zit al in je koplamp verwerkt). Het setje zal wel in een andere auto hebben gezeten.

            #17547962
            Jorizimo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 April 2007

              Dat is mooi, hoop dat ik ze snel binnen heb.
              Verder heb ik alleen nog maar D2S lampen nodig toch?
              En wat aanpassingen aan de stekker maken, of heb ik nog meer nodig?

              #17547963
              astra-gtcuden
                Lid sinds:
                22 October 2009

                hallo.

                Klopt ik heb zelf een aantal maanden terug deze koplampunits ook gemonteerd.
                De ballasten kun je gewoon op de koplampen schroeven en dan de d2s lampen vast zetten met het haakjes/veren vast klemmen.
                En dan de naarstarters aansluiten aan de kabel die al in de koplamp zit en ze daarna er op drukken en een kwartslag draaien en klaar is klara.
                Ik zelf zou voor de volgende d2s lampen gaan!
                Voor het oog geven deze lampen het meeste licht in combinatie met een lenskoplamp.
                http://www.well-done-xenon.nl/Webwinkel-Product-1145447/Philips-D2S-6000K.html
                Ik had eerst 4300k maar dat gaf niet echt wit licht.
                Oja je zal wel een melding krijgen op je bc van een defecte lamp!
                Gewoon een aantal keer je lampen aan en uit zetten. (maar niet te vlug een min aan en dan weer uit)
                En toen bleef bij mij de melding weg!

                #17547964
                Blue-Dragon
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 July 2006

                  Volgens mij heb je die niet stekker ook niet nodig.
                  En is het wat astra-gtcuden ook zegt.

                  Het is een tussenkabel en die zit al verwerkt in de koplamp.
                  Die unit moet je vastzetten op de koplamp in die grote stekker verbinding..
                  En die kleine stekker die in de koplamp zit moet je vastzetten aan de nastarter.

                  mvg gerrit,

                  #17547965
                  Spacejam
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 November 2006

                    Bij mij bleef de melding van de BC wel staan totdat AFL/AHL (Ja dit werkt zonder hoogte regeling etc) was geprogrammeerd met de tech2. Mijn verlichting werkte tot die tijd ook niet dus je moet even kijken wanneer je de lampen erin zet (niet dat je de auto ‘s avonds nodig hebt).

                    #17547966
                    Jorizimo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 April 2007

                      Dat is mooi. Dan moet alles goed komen.
                      Ik ga denk ik voor 8000k, had ik ook in m’n vorige Astra zitten en dat vond ik het mooiste staan.

                      #17547967
                      astra-gtcuden
                        Lid sinds:
                        22 October 2009

                        8000k geeft inderdaad blauw licht maar of het mooi is in combinatie met een lenskoplamp???
                        Ieder zijn keuzen natuurlijk maar ik vind het niet mooi en voor de licht opbrengst hoef je het al hellemaal niet te doen.
                        Het is met 8000k zelfs een stuk minder dan met 4300k 5000k 6000k.
                        De meeste mensen willen die blauwe gloed hebben als je xenon van een afstandje ziet aan komen.
                        Maar dat heeft niks met de lamp te maken maar met de manier waarop de lens is gemaakt/geslepen.
                        Oja en 8000k is niet te krijgen bij philips of osram en dit zijn wel de betere merken op de markt!

                        Veel succes met inbouwen!

                        #17547968
                        GTC_Michieleke
                          Lid sinds:
                          9 November 2009

                          Hoi allemaal,

                          Als eerste wil ik jullie allemaal een gelukkig en gezond 2010 wensen! Vandaag m’n Xenon in laten bouwen bij GM-tuningparts… En het ziet er super uit, vanavond eens in het donker een rondje maken om te kijken hoe dit er nu echt uitziet!

                          Groeten van Michiel

                          #17547969
                          GTC_Michieleke
                            Lid sinds:
                            9 November 2009

                            Hoi allemaal,

                            Als eerste wil ik jullie allemaal een gelukkig en gezond 2010 wensen! Vandaag m’n Xenon in laten bouwen bij GM-tuningparts… En het ziet er super uit, vanavond eens in het donker een rondje maken om te kijken hoe dit er nu echt uitziet!

                            Groeten van Michiel

                            #17547970
                            rdh
                              Lid sinds:
                              13 December 2009

                              ik ben benieuwt :agent

                              #17547971
                              Spacejam
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 November 2006

                                origineel gepost door Jorizimo
                                Dat is mooi. Dan moet alles goed komen.
                                Ik ga denk ik voor 8000k, had ik ook in m’n vorige Astra zitten en dat vond ik het mooiste staan.

                                Jammer dat je 8000k pakt. Dan krijg je nog zo’n sjonnie bak. Bij 4300k heb je net vanaf de zijkanten een blauwe schijn en als je er recht in kijkt zijn ze wit met een heel klein vleugje geel (zoals het hoort dus).

                                Die blauwe look is bij mij van een afstand ook gewoon (komt door de opbouw van de lens) en ik heb gewoon 4300k. Met 4300k heb je overigens ook de meeste lichtopbrengst. Hiervoor had ik 5000k en dat was al minder, 8000k geeft echt beduidend minder licht.

                                #17547972
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Ik vind het persoonlijk zonde dat er vaak 8000K in OEM of originele lampen word gezet.

                                  zo kan je gelijk zien dat Xenon Later is ingebouwd, en ziet er gewoon Aftermarket uit….

                                  Persoonlijk zou ik kiezen voor 4300K 5000K of uiterste max van 6000K

                                  Willem

                                  #17547973
                                  astra-gtcuden
                                    Lid sinds:
                                    22 October 2009

                                    Hallo.

                                    Ik ben het volkomen eens met Willem.
                                    Mijn voorkeur zou uitgaan naar d2s 4900k-85123 van philips!
                                    Omdat ik 4300k net iets te geel licht vind.
                                    Heb nu 6000k van philips omdat ik 4900k nergens meer nieuw kan vinden van het merk philips.
                                    Wat ik wel erg jammer vind:mad:
                                    De 6000k is al iets wat blauw licht maar dit is maar minimaal vind ik.
                                    Als iemand nog ergens 4900k te koop weet hou ik me altijd aanbevolen.

                                    Niet te min wens ik je erg veel plezier met je nieuwe xenon michieleke.
                                    Maar dat komt zeker goed.
                                    Ik spreek ondertussen uit ervaring!
                                    Rij met veel plezier in het donker met de lampen.

                                    #17547974
                                    Jorizimo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 April 2007

                                      Dan denk ik inderdaad toch dat ik voor 6000k ga.
                                      Als ik die verhalen allemaal hoor!
                                      De spulletjes zijn al onderweg zie ik bij de track en trace van DHL.
                                      Dan vandeweek maar even de D2S lampen bestellen van 6000k.

                                      @ Michiel:
                                      Moest er bij jou auto na inbouw van de xenon nog iets geprogrammeerd worden, of wat het gewoon inbouwen en aanrijden?

                                      #17547975
                                      rdh
                                        Lid sinds:
                                        13 December 2009

                                        idd ik heb ook 6000k lampen er in erg mooi gezicht.

                                        #17547976
                                        Spacejam
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 November 2006

                                          Het licht er schijnbaar aan wat voor soort UEC module je hebt (Zekeringskast onder de motorkap).

                                          #17547977
                                          astra-gtcuden
                                            Lid sinds:
                                            22 October 2009

                                            Hallo.

                                            Het antwoord is ja en nee!
                                            Het zit zo ik heb ze bij mij ingebouwd en ze werkte vrijwel meteen goed.
                                            Ik heb ze in het begin een aantal keren aan en uit moeten doen om de melding in de bc weg te krijgen.
                                            Die gaf aan dat het linker en vervolgens rechter dimlicht stuk was.
                                            Dus niks laten programeren!
                                            Maar nu heb ik in m’n kerstvakantie een uhp-4 (opel-bleutooth karkit) laten aan melden.
                                            En ben er toen achter gekomen dat bij mij gtc de optie AFL/AHL voor de xenon al aan was in de bc.
                                            Ik heb nu het vermoeden dat de vorige eigenaar ooit een goedkoop afermarket xenon setje in deze auto heeft gehad dat niet goed werkte.
                                            En deze optie al aan heeft laten zetten bij de opel-dealer om de xenon als nog goed te laten werken.
                                            Ik heb hier op het forum al vaker gelezen dat je het moet laten aan melden als je de orginele opel xenon gaat inbouwen.
                                            Je zou twee dingen kunnen doen.
                                            Eerst inbouwen en kijken of ze het doen, zo ja ben je klaar zo nee dan als nog aanmelden bij de dealer.
                                            Of je laat de optie aan zetten bij de dealer of iemand met een tech-2, en je gaat ze dan pas inbouwen.

                                            Ps je weet dat op pin 9 en 10 van de koplampstekker ook massa moet komen om de lampen te laten werken?
                                            Anders gaat het zowiezo niet lukken!

                                            Ben wel benieuwd naar hoe het nu zit met die optie AFL/AHL of dit daadwerkelijk aan moet staan voor xenon.
                                            Laat even wat weten als je het allemaal werkend heb.

                                            Oja en 6000k is een verstandige keuze 8000 is echt erg blauw en komt de lichtopbrengst zeker niet ten goede!
                                            En dat is volgens mij toch wel het idee achter xenon verlichten dat je beter zicht op de weg heb.

                                            Een tip nog koop osram of philips d2s lampen die zijn veruit de beste niet kwa lichtopbrengst want dat maakt niet zo heel veel uit.
                                            Maar wel kwa levensduur en kwalteit.

                                            Veel succes!

                                            #17547978
                                            GTC_Michieleke
                                              Lid sinds:
                                              9 November 2009

                                              origineel gepost door Jorizimo
                                              Dan denk ik inderdaad toch dat ik voor 6000k ga.
                                              Als ik die verhalen allemaal hoor!
                                              De spulletjes zijn al onderweg zie ik bij de track en trace van DHL.
                                              Dan vandeweek maar even de D2S lampen bestellen van 6000k.

                                              @ Michiel:
                                              Moest er bij jou auto na inbouw van de xenon nog iets geprogrammeerd worden, of wat het gewoon inbouwen en aanrijden?

                                              Hoi Jorizimo,

                                              Ik ben bij GM-tuningparts geweest en heb het daar ook in laten bouwen, ik denk dat het erin zetten is en dat het gelijk goed doet. Eugene (van GM-tuningparts) vertelde mij nog wel dat, mocht er een melding komen en dus één van de lampen het niet doet, ik de lampen een keer uit en weer aan moest doen. Dan zou de melding van enkele keren weggaan en alles het gewoon doen. Ik ben gisteren niet meer weggeweest, dus nog niet het resultaat in het donker gezien… Vanavond eens proberen!

                                              Groeten van Michiel

                                              #17547979
                                              Jorizimo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                11 April 2007

                                                Wat is er eigelijk mis met de Pilot lampen dan?
                                                Want ik zie dat er een erg groot prijsverschil is in de lampen van Philips 4300k en 6000k.
                                                Pilot kan ik via het werk opzich goedkoop aan komen, dus vandaar.
                                                Ik zal als ik alles binnen heb en het in ga bouwen wel overal foto’s van maken en posten op het forum. Dan kan iedereen ook makkelijk zien hoe het werkt met een beeld erbij.

                                                #17547980
                                                GTC_Michieleke
                                                  Lid sinds:
                                                  9 November 2009

                                                  Bij mij zitten er nu ook Pilots in… 6000K

                                                  #17547981
                                                  astra-gtcuden
                                                    Lid sinds:
                                                    22 October 2009

                                                    Hoi Jorizimo.

                                                    Er is niks mis met aftermarket xenon en zeker niet met die van Pilot.
                                                    Maar ik zie het zo, het is het zelfde ofdat je orginele delen gerbuikt of imitatie onderdelen.
                                                    Nu heb je hele goede imitatie onderdelen maar die gaan vaak kwa prijs al vlug richting orgineel.
                                                    Dan gaat mijn voorkeur toch weer uit naar orgineel.
                                                    Ik heb zo even geen foto’s bij de hand om het te laten zien.
                                                    Maar als je naar een d2s lamp van philips kijkt en naar een goedkope d2s lamp zie je wel degelijk verschil.
                                                    Die van philips zitten vast in een stale voetje/houder en de goed kope zitten vaak gelijmd of zelfs met kit vast.
                                                    Ook ben ik nog niemand tegen gekomen die 8jaar lang met de zelfde pilot xenon lampjes heeft rond gereden.
                                                    En uit eigenervaring kan dit wel met een philips of osram lamp.
                                                    Dus lijkt mij dat je op de lange termijn wel degelijk goedkoper uit bent met een iets wat duurdere lamp.
                                                    Aangezien hij langer mee gaat en dan nog maar niet te hebben over de tijd die je kwijt bent met het vervangen van de xenon lampen.
                                                    Oja een tip ga ze niet bij een dealer of een auto automaterialen zaak halen want die zijn veel te duur met deze xenon lampen.
                                                    Maar zoek eens goed rond op internet.

                                                    #17547982
                                                    Spacejam
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 November 2006

                                                      Ik voor in mijn astra h onlangs 2 philips d2s lampen gekocht voor 100 euro samen, Dat is opzich ook nog wel te doen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 232)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.