Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 november 2009 om 15:53 #17547933
origineel gepost door alphox
wat ik me ook afvroeg, je heb van die angel eyes koplampen voor de astra h, zou hier wel xenon in gaan zonder strooilicht te krijgen?ik zou dat idd ook graag willen weten of die combinatie goed gaat of dat je idd last van strooi luicht zou kunnen krijgen tscheeld namelijk nog al met de orginele lampen van opel.
Grtzz
19 november 2009 om 16:38 #17547934ja precies, en dan kan ik in essen kijken voor eventueel een setje lampen en een setje xenon met canbus ;)
19 november 2009 om 16:41 #17547935Ik heb in mijn Astra H angel eyes gehad met xenon en moet je zeggen dat dat perfect was… echter geeft de originele installatie in de OPC wel beter licht (maar dat komt ook grotendeels doordat ik in de Astra H blauwe lampen had namelijk 8000K)
Nog een vraag voor degenen die al ORIGINELE xenon units hebben ingebouwd… werkt de knop van de koplamphoogte regeling ook nog? of is dat na inbouw niet meer werkzaam?
19 november 2009 om 18:15 #17547936vandaag m’n xenon verlichting binnen kregen :) orginele ballasten en starters met phlips 4300k d2s lampen. Nu nog ergens de koplamp units scoren. Weet iemand misschien ook het partnummer van de xenon koplampen zonder afl?
De ballast kan je schijnbaar aan de koplamp unit vastschroeven en de starter kan je er ook opdraaien. Nu moet er in de starter ook een kleine connector, zit deze al in de kabelboom van de auto op zit die kabel aan de koplampunit?
Is het nu eigenlijk bi-xenon of niet. Op sommige plekken lees ik dat de d2s lamp alleen het dimlicht verzorgt en een h7 lamp voor het groot licht en op andere plekken lees ik dat de d2s lamp voor dimlicht en grootlicht zorgt (motorisch gestuurd) en dat de h7 lamp alleen maar voor het seinen is.
19 november 2009 om 19:53 #17547937Hoi allemaal.
Ik heb achteraf originele xenon units ingebouwd.
De koplamphoogte regeling blijft gewoon werken met het knopje bij je lichtschakelaar.
Die kleine connector waar je het over heb Spacejam die zit in de bedrading van de xenon koplampunit.
Als eerste zet je de balast op je koplamp units vast!
Als tweede zet je de D2S lampen in je units vast met het zilverkleurig beugeltje wat in de unit zit (LET OP de lamp past maar op een manier in de unit het werkt ongeveer het zelfde als bij een halogeen lamp)
Als derde steek je de naarstarters er op en draai die een kwart slag tot dat ze vast klikken.
Als vierde steek je de kleine connector die in je unit zit in de naarstarter.
Dan als volgt moet je twee extra massa punten maken in de stekker van de kabelboom van je auto er zijn nog twee plaatsen vrij dus spreekt voor zich! Ik heb die extra massapunten van de massa vandaan gehaalt die al in de stekker aanwezig is!
Nu heeft de xenon ballast ook massa.
En de andere massa zorgt ervoor dat als je groot licht opzet dat er een plaatje wegschuift in de unit zodat je xenon lamp ook meteen groot licht word.
Helaas weet ik zo niet meer uit m’n hoofd wat de stekker bezetting was maar kan eigenlijk niet missen!Veel succes allemaal.
19 november 2009 om 19:57 #17547938ah dat was precies de info die ik nodig had, die extra h7 lamp is dus alleen maar voor het seinen :)
nu nog even de koplampunits bestellen en dan kan ik het er ook allemaal in gaan bouwen :). De philips lampen hebben toch een stevigere fitting dan een pilot lampje.
19 november 2009 om 20:01 #17547939Klopt helemaal:)
Er komt een bonk licht vanaf als je groot licht opzet:o
Echt super.
Voor die koplamp units heb ik overal rond gekeken kwa prijs maar ze zijn het goedkoopst bij GM-tuningparts.19 november 2009 om 20:05 #17547940
Hier zou ik er dan dus voor kunnen kiezen om pin 9 en 10 aan pin 1 vast te maken.Eens kijken of dat makkelijk gaat als ik de units binnen heb.
Of op deze manier zou het ook kunnen (lijkt makkelijker) op de connector van de koplamp:
En dan pin 10 ook nog natuurlijk, ik weet alleen niet op die leveling ground zwaar genoeg is??
19 november 2009 om 20:42 #17547941Ik heb het ff naar gevraagd maar je moet de massa van pin 1 pakken deze is ook zeker zwaar genoeg!
Pin 7 kan voor vreemde storingen zorgen dus zou ik niet doen.
Ik heb universel stekkers gebruikt en deze bij de massa van pin 1 vast gesoldeerd.
ff twee gaatjes boren in je stekker niet te groot zodat de stekkertjes nog net vast klemmen en dan vast lijmen vanaf de achter kant!
Dan zijn ze ook meteen weer waterdicht (zorg ervoor dat de lijm niet over de verbinding heen vloeit want dan heb je weer geen goede massa)19 november 2009 om 20:51 #17547942‘t is toch niet te geloven :thumbdown
19 november 2009 om 21:41 #17547943Dat is inderdaad het slechte voorbeeld maar dan solderen (wat je daar ziet zit trouwens onder het rode dus het zit voor de connector niet in de weg). De foto is trouwens niet van mij he :P
@astra-gtcuden: Waar heb je die extra stekkers vandaan gehaald? kan je dat er gewoon tussenin zetten zodat je de connectors niet hoeft aan te passen. Dan kan je tenminste de bedrading orgineel houden.28 november 2009 om 18:34 #17547944origineel gepost door Spacejam
ah dat was precies de info die ik nodig had, die extra h7 lamp is dus alleen maar voor het seinen :)nu nog even de koplampunits bestellen en dan kan ik het er ook allemaal in gaan bouwen :). De philips lampen hebben toch een stevigere fitting dan een pilot lampje.
Wat is dat overigens voor een onzin dat je bij gm-tuningparts 50% moet aanbetalen. Dat is toch ook niet meer van deze tijd. Weet iemand nog een zaak waar je de orginele units kan bestellen?
dag meneer spacejam.
kan u niet helemaal volgen!!:hmmz
eerst meld u hier dat het stom en uit de tijd is dat wij een aanbetaling vragen voor spullen die wij speciaal moeten bestellen in die niet elke week verkocht worden en daarom te duur zijn om op voorraad te leggen en of er niet een andere ( als het ware een betere winkel is die deze flauwekul niet hanteerd volgens u ) en vervolgens bestel je de koplampen alsnog deze week bij ons.in onze ogen is dit meer dan normaal en wij zijn zeker niet de enige die deze regeling hanteren!!
wij kunnen u dan ook niet helemaal volgen:hmmzwilde dit toch even gezegt hebben.
mvg eugene
gm-tuningparts28 november 2009 om 18:47 #17547945Dit is zeker niet te geloven zeg,dan hadden ze beter op de kabelstekker een bruggetje kunnen maken.
Dit is vragen om kortsluiting :oorigineel gepost door 14XE
‘t is toch niet te geloven :thumbdown
30 november 2009 om 15:38 #17547946origineel gepost door Edition 2000
origineel gepost door Spacejam
ah dat was precies de info die ik nodig had, die extra h7 lamp is dus alleen maar voor het seinen :)nu nog even de koplampunits bestellen en dan kan ik het er ook allemaal in gaan bouwen :). De philips lampen hebben toch een stevigere fitting dan een pilot lampje.
wij kunnen u dan ook niet helemaal volgen:hmmz
wilde dit toch even gezegt hebben.
mvg eugene
gm-tuningpartsUiteindelijk had ik me inderdaad ook bedacht en vond ik ook dat je daarin wel gelijk had. Na ook een aantal positive verhalen hier op het forum heb ik dan ook besloten om ze gewoon bij je te bestellen.
Misschien is het makkelijk om verdere berichten via u2u te doen om het hier zuiver te houden. Nu is het voor de rest ook duidelijk dat er niets aan de hand is ;)
19 december 2009 om 14:56 #17547947Beste allemaal,
Vandaag toch maar naar GM-tuningparts geweest en het e.e.a. met Eugene besproken. Ik denk toch maar dat ik het doe via GM-tuningparts, hij kwam erg professioneel over en goede adviezen. Mooie winkel trouwens ook! Dus maar snel een afspraak maken en kijken hoe het er dan uitziet!
Groeten van Michieleke
24 december 2009 om 17:02 #17547948Ik heb nu ook de originele xenon koplampen binnen gekregen met de post.
Zie dat er inderdaad D2S lampen in moeten voor de xenon.
Kan iemand mij vertellen wat ik nu precies nog allemaal nodig heb? Eventueel met een link of foto erbij, zodat ik ook weet wat ik nog moet aanschaffen om het helemaal af te maken.25 december 2009 om 16:00 #17547949Gaat om deze lampen:
25 december 2009 om 17:36 #17547950Het is het makkelijkste te maken met de orginele ballasten en starters. Ik heb ze er zelf nu ook een kleine maand inzitten. Als je een aftermarket set gebruikt kan je geloof ik je grootlicht xenon niet gebruiken (wel de h7 pit als grootlicht).
26 december 2009 om 09:25 #17547951En waar kan ik de originele ballasten en starters vinden?
Heb ik dan alleen nog de D2S lampen nodig? En is dit dan zo aan te sluiten in m’n nieuwe koplampen, of moet hier nog iets aan veranderd worden?26 december 2009 om 20:59 #17547952Met een beetje geluk kan je ze op de sloop vinden. Ze zijn eventueel ook te koop bij http://www.wel-done-xenon.nl en uiteraard bij de opel dealer (Dan betaal je wel de hoofdprijs). Verder moet je de connector van de lamp een beetje aanpassen (pin 9 en 10 aan de massa leggen, zie hierboven op de afbeelding ergens).
28 december 2009 om 17:39 #17547953Ik heb van Pilot nog een setje H7 xenon liggen.
Kan ik hiervan de ballasten gebruiken, uiteraard met de omvormers voor auto’s met een boordcomputer.
Dan zou ik in theorie alleen nog maar naarstarters moeten hebben, heeft iemand hier een foto van? Of eventueel een artikelnummer?28 december 2009 om 18:02 #17547954Is dit toevallig een naarstarter? (Zündgerät)
28 december 2009 om 19:46 #17547955Dat zijn inderaad de starters. die balasten van pilot kan je daar niet op aansluiten. of je kiest voor een volledig pilot set op voor het opel set. De ballasten van opel klikken onder in de koplampunits en in de units zit dan een kabel die je op de starters aansluit.
28 december 2009 om 21:54 #17547956Er zit al wel een kabel in m’n koplamp die in de starter moet.
Zo’n plat klein stekkertje.
Wil dit zeggen dat de balasten er al in zitten?28 december 2009 om 21:57 #17547957origineel gepost door Jorizimo
Is dit toevallig een naarstarter? (Zündgerät)
Ik heb deze nog wel liggen, pm me maar voor info. king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.