Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005

Forumindex Forums Modellen Astra Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 232)
  • Auteur
    Berichten
  • #17547908
    Spacejam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2006

      origineel gepost door wim-v6
      Er word QUA regelement niet naar bouwjaar gekeken maar maar 1e toelating!!!!

      Willem

      En gaat het dan ook om de eerste toelating in nederland? Zou ik in mijn geval dan wel of geen hoogteverstelling/sproeiinstallatie nodig hebben?

      #17547909
      GTC_Michieleke
        Lid sinds:
        9 November 2009

        origineel gepost door astra-gtcuden
        Hoi gtc_michieleke.

        Ik heb pas ook de orginelen xenon koplampen in mijn astra geplaatst van GM Tuningparts.
        Met de orginele gebruikte balasten en naar starters, gekocht bij well done in breda.
        Hier onder een link naar de site waar ik deze heb gevonden.
        http://www.well-done-xenon.nl/Webwinkel-Product-1506424/Hella-Ballast-gebruikt.html
        Het kost wel behoorlijk wat euro’s maar het resultaat is dan ook vele male beter dan al die aftermarket
        koplampen en xenon setjes!
        Ik ben blij dat ik meteen naar het goede advies van Eugene van der Wal heb geluisterd van GM-Tuningparts.
        En wat meer geld heb uitgegeven.
        Ik vind het echt 100% werken zonder problemen of foutmeldingen van m’n canbus!
        Het resultaat doet zeker niks onder van audi bmw of mercedes xenon verlichting!

        Groetjes Michel.

        Gr Michel

        GM-tuningparts is dus een goede winkel waar je dit kan kopen, doen zij het e.e.a. ook aansluiten (dit namelijk vanwege m’n twee linker handjes)? Ik heb ook al gekeken op de site van deze winkel en nou is mijn vraag of ze ook een echte showroom hebben? Of gewoon kangs kan gaan bedoel ik dan…

        Las net tussen de posts dat er een winkel wordt geopend met er een meeting gepland staat?! Ben daar erg benieuwd naar!

        #17547910
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          origineel gepost door Spacejam

          origineel gepost door wim-v6
          Er word QUA regelement niet naar bouwjaar gekeken maar maar 1e toelating!!!!

          Willem

          En gaat het dan ook om de eerste toelating in nederland? Zou ik in mijn geval dan wel of geen hoogteverstelling/sproeiinstallatie nodig hebben?

          Algemene eerste toelating, binnen europa

          als je auto van 2004 is, enin 2009 is ingevoerd, geld de eerste toelating dus 2004.

          willem

          #17547911
          astra-gtcuden
            Lid sinds:
            22 October 2009

            Hoi Michiel.

            Inbouwen is niet zo heel moeilijk!
            Voorbumper en gril moeten wel verwijderd worden om de koplampen te kunnen plaatsen.
            Een brug is wel handig voor deze klus.
            Ik weet niet waar je vandaan komt maar als je uit de buurt van Eindhoven Den Bosch komt dan weet ik wel een goed adres waar je dit voor niet al te veel geld kan laten inbouwen.
            Daar heb ik mijn Xenonlampen ook laten inbouwen.

            Groetjes Michel.

            #17547912
            Spacejam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2006

              origineel gepost door astra-gtcuden
              Hoi gtc_michieleke.

              Ik heb pas ook de orginelen xenon koplampen in mijn astra geplaatst van GM Tuningparts.
              Met de orginele gebruikte balasten en naar starters, gekocht bij well done in breda.
              Hier onder een link naar de site waar ik deze heb gevonden.
              http://www.well-done-xenon.nl/Webwinkel-Product-1506424/Hella-Ballast-gebruikt.html
              Het kost wel behoorlijk wat euro’s maar het resultaat is dan ook vele male beter dan al die aftermarket
              koplampen en xenon setjes!
              Ik ben blij dat ik meteen naar het goede advies van Eugene van der Wal heb geluisterd van GM-Tuningparts.
              En wat meer geld heb uitgegeven.
              Ik vind het echt 100% werken zonder problemen of foutmeldingen van m’n canbus!
              Het resultaat doet zeker niks onder van audi bmw of mercedes xenon verlichting!

              Groetjes Michel.

              Gr Michel

              Wat was je zo compleet kwijt voor de xenon units, lampen en starters? Ik ben zelf namelijk van plan om wel de orginele units aan te schaffen met een pilot xenon set (4300k) (goede ervaringen mee in mijn oude auto).

              #17547913
              astra-gtcuden
                Lid sinds:
                22 October 2009

                Ik was 599,- euro kwijt voor een set orginelen xenon-koplampen.
                En 300,-euro voor de ballasten en naar starters.
                Ik zou in deze koplampen geen pilot setje of iets dergelijks in zetten zou echt zonden zijn!
                Voor een klein beetje meer geld heb je het orgineel.
                En dan is het plug en play:D
                Geen problemen met CANbus of andere storingen (b.v. op je radio).
                En nog een tip gebruik de Philips D2S 6000k lampen in plaats van de 4300k.
                De 6000k lampen geven nog net iets meer licht dan de 4300k.
                Tis ff veel geld maar zeker de moeite waard en nooit geen omkijken meer naar.

                #17547914
                Spacejam
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2006

                  mja opzich gaven die pilot lampen ook veel licht / vergelijkbaar met de orginele xenon. Wat zijn dan eigenlijk die starters? De ballasten in die link die je aangeeft zijn overigens wel 2ehands ballasten. Zitten die lampen er bij die 300 euro eigenlijk bij?

                  Persoonlijk vind ik 6000k overigens te blauw. In de pilot set was het overigens ook dat 4300k een stuk meer licht gaf dan de 6000k set (beide gehad).

                  Volgensmij maakt het meer uit welke koplamp units je gebruikt dan welk xenon setje. De lens doet nogal wat namelijk.

                  Edit:

                  Ik zit nu zelf aan het volgende te denken:
                  2x orginele xenon units
                  deze lampen:
                  http://www.24autoparts.nl/page3.php?view=productPage&product=13&category=20

                  Vervolgens 2 balasten die geschikt zijn voor canbus en dan een verloopkabel naar een d2s aansluiting.

                  #17547915
                  astra-gtcuden
                    Lid sinds:
                    22 October 2009

                    Hoi,

                    Ja klopt de ballasten zijn 2ehands maar gaan eigenlijk nooit stuk bij orginelen xenon.
                    En die ik heb gekocht bij well done hadden en productiedatum van 07-2008 dus eigenlijk nog zgan.
                    De naar starters zitten achter op de D2S lampen.
                    Dat heeft weer te maken met wat voor ballasten je heb!
                    Bij deze ballast die bij de koplamp hoort zitten ze los op de lamp en niet in de ballast verwerkt.
                    Is per merk dus verschillend.
                    Als je voor een universeel setje gaat hou er dan wel rekening mee dat je in de kop lamp het een en ander aan de bedrading moet veranderen om het werkend te krijgen omdat de koplampen namelijk zijn gemaakt voor de orginelen balasten die je er zo op kan klikken met een stekker verbinding.
                    De lamp is dan ook meteen waterdicht doordat de ballast die stekkerverbinding afsluit.

                    Hier nog ff wat uitleg over de kleur van xenon.
                    Gevonden op internet.

                    3000K = geel licht (halogeen lampen)
                    4300K = geel/wit licht
                    5000K = wit licht met een licht gele gloed
                    6000K = wit licht
                    8000K = wit/blauw licht
                    10000K = blauw licht
                    12000K = blauw/violet licht

                    #17547916
                    astra-gtcuden
                      Lid sinds:
                      22 October 2009

                      Oja,

                      En de D2S lampen van Philips heb ik los gekocht voor 79,- euro de twee!
                      Hiervoor heb ik wel ff moeten handelen omdat ze in belgie ook 79,- euro de twee kosten.

                      Groeten Michel.

                      #17547917
                      Spacejam
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 November 2006

                        Oke dus als ik het vogende zou aanschaffen:

                        philips d2s lampen (hier zit de starter dus al in)
                        2 orginele ballasten
                        xenon units

                        zou het allemaal zo moetten passen. Is het nog noodzakelijk om de auto te laten programmeren naar xenon?

                        #17547918
                        Spacejam
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 November 2006

                          Ik ga toch maar voor de orginele oplossing :)

                          Wat is dat overigens voor een onzin dat je bij gm-tuningparts 50% moet aanbetalen:wtf. Dat is toch ook niet meer van deze tijd. Weet iemand nog een zaak waar je de orginele units kan bestellen?

                          #17547919
                          opelcorsa
                            Lid sinds:
                            17 August 2008

                            nouja , opzich is het vrij logisch dat je aanbetaald… tenminste, ik kom het vaak genoeg tegen,,, wil ej dat niet, dan moet je wat km’s maken om het zelf te maken..

                            dat ben ik ook van plan als ik het ga doen,,, wel ff, uurtje rijden maar goed. je moet er wat voor over hebbben

                            #17547920
                            Spacejam
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 November 2006

                              ik woon er eigenlijk maar 15km vanaf dus ik zou het zo op kunnen gaan halen. Alleen moet ik eerst aanbetalen voordat het uberhaupt besteld wordt.

                              #17547921
                              Lince
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 March 2009

                                Op een D2S lamp zit geen starter aan vast.

                                #17547922
                                astra-gtcuden
                                  Lid sinds:
                                  22 October 2009

                                  Hoi spacejam.

                                  Inleren bij opel is niet nodig!
                                  Bij mij gaf de bc de eerst paar keer aan dat de lampen stuk waren.
                                  Maar naar ongeveer 10x aan en uitgehad te hebben is de foutmelding nooit meer in m’n bc verschenen.

                                  #17547923
                                  astra-gtcuden
                                    Lid sinds:
                                    22 October 2009

                                    Hoi Lince,

                                    Klopt deze naarstarters zijn los maar worden wel op de D2S lampen gestoken.
                                    Aangezien de naarstarters niet in de ballast zijn verwerkt.

                                    #17547924
                                    Spacejam
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 November 2006

                                      Waar heb je eigenlijk die starters vandaan gehaald?

                                      #17547925
                                      GTC_Michieleke
                                        Lid sinds:
                                        9 November 2009

                                        origineel gepost door astra-gtcuden
                                        Hoi Michiel.

                                        Inbouwen is niet zo heel moeilijk!
                                        Voorbumper en gril moeten wel verwijderd worden om de koplampen te kunnen plaatsen.
                                        Een brug is wel handig voor deze klus.
                                        Ik weet niet waar je vandaan komt maar als je uit de buurt van Eindhoven Den Bosch komt dan weet ik wel een goed adres waar je dit voor niet al te veel geld kan laten inbouwen.
                                        Daar heb ik mijn Xenonlampen ook laten inbouwen.

                                        Groetjes Michel.

                                        Ik kom uit Eindhoven Michel, dus valt in de regio die jij net hebt gemeld…

                                        #17547926
                                        GTC_Michieleke
                                          Lid sinds:
                                          9 November 2009

                                          Hoi allemaal,

                                          Ik heb een setje lampen met starters gekocht met een tweetal ballasten, nu maar eens gaan inbouwen… Heb begrepen dat die ballasten tegen metaal vast gezet moeten worden ivm warmte-ontwikkeling. Moet alleen nog even kijken waar ik die ga plaatsen, misschien achter de bumper monteren? Ik zal dan wel eens moeten kijken achter de bumper of daar wel plaats voor is (en er dus een mooie metalen basis zit waar ik deze op kan plaatsen…).

                                          Jullie horen nog van mij (en als het zover is natuurlijk een foto met mooie xenon-lampen!).

                                          Michiel

                                          #17547927
                                          tmug
                                            Lid sinds:
                                            4 July 2007

                                            origineel gepost door Juffer1

                                            origineel gepost door GTC_Michieleke
                                            Volgens mij mag Xenon wel ingebouwd worden bij auto’s die vóór 1-1-2007 gebouwd zijn. Hierbij gelden géén regels m.b.t. niveau-regeling en sproeier-installatie…

                                            Klopt helemaal !

                                            Maar moet je dan wel de juiste code op de koplamp hebben? heb namelijk aftermarket lichtunits, wil ook xenon zetten. Maar op m´n lamp stond aangegeven dat het niet mocht… Nu wel dan zonder de juiste code?

                                            #17547928
                                            Ganz
                                              Lid sinds:
                                              29 September 2009

                                              Verklaring koplamp codes. Xenon mag weer in alle koplampen!

                                              Er bestaat nogal wat verwarring over het soort koplampen waar je xenonverlichting in mag voeren. Er waren eerst strengere regels (wetgeving was ingegaan op 01-05-2009) maar deze zijn komen te vervallen. Xenonverlichting mag weer in alle koplampen gevoerd worden ongeacht de codes HC, HR, HCR, DC, DR of DCR. Tijdens een APK keuring wordt alleen het lichtbeeld getest. Goedkope xenon kits willen nog wel eens een slecht lichtbeeld (strooilicht) geven.

                                              #17547929
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                Strooilicht in veel koplampen ook met goede Xenon sets.

                                                Ik heb het al vaker mee gemaakt dat auto’s afgekeurd worden met een Xenon set van Camco of Pilot.

                                                en zet ik die lampen in een andere (bijvoorbeeld in mijn auto), is er niks mis mee.

                                                Sommige koplampen kunnen gewoon niet overweg met xenon sets.

                                                Willem

                                                #17547930
                                                Spacejam
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 November 2006

                                                  weet iemand hoe het zit met de starters als je de orginele xenon met units en ballasten pakt.

                                                  zitten de starters dan in de koplampunit, balsten, of in/aan de d2s lampen? Of moet je ze nog los aanschaffen?

                                                  #17547931
                                                  alphox
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    wat ik me ook afvroeg, je heb van die angel eyes koplampen voor de astra h, zou hier wel xenon in gaan zonder strooilicht te krijgen?

                                                    #17547932
                                                    DunNow
                                                      Lid sinds:
                                                      16 September 2004

                                                      origineel gepost door Spacejam
                                                      Ik ga toch maar voor de orginele oplossing :)

                                                      Wat is dat overigens voor een onzin dat je bij gm-tuningparts 50% moet aanbetalen:wtf. Dat is toch ook niet meer van deze tijd. Weet iemand nog een zaak waar je de orginele units kan bestellen?

                                                      de aanbetaling is vrij logisch, het zijn units die je niet vaak verkoopt en appart besteld moeten worden. Koplamp units van 500 euro ongeveer op voorraad leggen is relatief duur :)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 232)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.