Xenon inbouw Corsa b 2000

Forumindex Forums Modellen Corsa Xenon inbouw Corsa b 2000

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238762
    Mipilo
      Lid sinds:
      17 January 2011

      Beste Opel rijders,

      Ik wil graag xenon verlichting in mijn Opel Corsa B 1.7D 2000.
      Maar ik zit nog met een aantal vraagjes die ik niet op dit forum kon vinden.
      1. Welke type lampen zitten in mijn auto? (Bijv h1,h4,h7)
      2. Xenon verbruikt minder stroom, bij de set kan ik een “Warning Cancellers” bijkopen zodat er in de boordcomputer geen waarschuwing komt te staan. Aangezien ik net nog geen Corsa C heb zit bij mij geen boordcomputer erin. Maar omdat er een verschillend vermogen erdoorheen gaat krijg ik dan problemen met mijn andere lampjes(bijvoorbeeld dat deze feller gaan branden en eventueel kapot springen)?
      3. Moet ik andere lampen kappen hebben (dat zag ik namelijk bij andere topics dat)

      Alvast bedankt!

      Groeten Pim!

      #17891272
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        1: zitten H4 lampen in, maar xenon in deze moet je niet willen, verblind als de hel…

        2: niet nodig, gewoon inbouwen en werken, als je minder verbruikt is er niks aan de hand. (zelfs niet bij een Corsa-C)

        3: het beste kan je voor lampunits gaan met Projector lenzen (angel eyes), die geven een 100x beter beeld, en verblinden velen malen minder

        Willem

        #17891273
        Mipilo
          Lid sinds:
          17 January 2011

          @wim-v6 wrote:

          1: zitten H4 lampen in, maar xenon in deze moet je niet willen, verblind als de hel…

          2: niet nodig, gewoon inbouwen en werken, als je minder verbruikt is er niks aan de hand. (zelfs niet bij een Corsa-C)

          3: het beste kan je voor lampunits gaan met Projector lenzen (angel eyes), die geven een 100x beter beeld, en verblinden velen malen minder

          Willem

          Bedankt voor je reactie Willem!

          1. Verblind als de hel…? Dat is toch kwestie van afstellen? Zelf heb ik namelijk geen last van xenon verlichting bij auto’s wat goed is afgesteld.

          2. Oké duidelijk!

          3. Oké, ik zie dat Angel eyes rond de €100,- kosten dat is nog wel de overzien!.

          #17891274
          2e-c14nz
            Lid sinds:
            5 June 2009

            Angel eyes hebben zogenaamde projector lenzen. Normale lampen hebben dit niet. Door de projector in de unit kun je je lamp niet alleen beter afstellen, je krijgt veel minder tot geen ”strooi” licht. Hierdoor worden je tegenliggers niet verblind.

            #17891275
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              het probleem is dat je geen of onvoldoende afscherming van het lampje hebt, daar kijk je recht in, omdat er geen afdekking in de lamp zit omdat dit met halogeen lampen niet nodig is.

              Deze lampen zijn helemaal niet geschikt voor de Xenon lampen, ik heb het zelf ervaren in de Corsa-B lampen, en ja Juist afgesteld, maar geen succes. (let wel Bi-Xenon lampen, die hebben al meer afscherming van hun eigen als gewone lampen).

              wilde ik dat ze niet meer verblindde, schenen ze met moeite 2 meter voor de auto uit.

              Kijk nou zelf eens naar de gemiddelde Golf 4 en golf 5 met aftermarket Xenon, dat zijn bouwlampen op wielen, kan je gewoon niks aan doen, omdat het niet gemaakt is voor Xenon ligt, want de afstelling van de lampen zal keurig zijn!!! dat weet ik zeker..

              AFDEKKING:

              zonder:

              Met:

              de onderste zijn de lampen zoals ze in mijn Vectra-B zitten (de kapjes zijn origineel!!!! en niet zomaar naderhand te plaatsten).

              ik moet zeggen, dit kan in feite net aan, is nog wel Fel, maar niet iritant verblindend

              Mijn zwager had de bovenste in zijn vectra, en daar xenon in gezet, wat was zeker geen succes, alleen maar seinigen tegen hem, en zelf zag ie ook geen bal op de weg.

              wllem

              Willem

              #17891276
              Mipilo
                Lid sinds:
                17 January 2011

                @2e-c14nz wrote:

                Angel eyes hebben zogenaamde projector lenzen. Normale lampen hebben dit niet. Door de projector in de unit kun je je lamp niet alleen beter afstellen, je krijgt veel minder tot geen ”strooi” licht. Hierdoor worden je tegenliggers niet verblind.

                Oké duidelijk!
                Dan heb ik daar nog 1 (noob) vraag over en dan ga ik mijn setje bestellen!
                Ik kan mijn lampen van binnen uit afstellen (5 verschillende standen, heeft waarschijnlijk elke corsa ;) )
                Dit kan ik nog altijd doen als ik de angel eyes erin zet?

                #17891277
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  als je de juiste set koopt wel, moet wel met hoogte regeling zijn.

                  let op, zeker niet elke corsa heeft hoogteregeling namelijk.

                  dit is pas vanaf 1998 verplicht, en vanaf 1998 pas in elke Corsa geleverd.

                  daarvoor was het optioneel

                  #17891278
                  Mipilo
                    Lid sinds:
                    17 January 2011

                    @wim-v6 wrote:

                    als je de juiste set koopt wel, moet wel met hoogte regeling zijn.

                    let op, zeker niet elke corsa heeft hoogteregeling namelijk.

                    dit is pas vanaf 1998 verplicht, en vanaf 1998 pas in elke Corsa geleverd.

                    daarvoor was het optioneel

                    Ik heb een hoogte regeling in mijn auto erin zitten. (zit bij lampen knoppen, 5 standen)
                    Hieronder zie je de link met de angel eyes die ik erbij wil kopen dan.
                    http://www.cargoods.nl/shop/angel-eyes/506-angel-eyes-koplampen-opel-corsa-b-met-led-ringen/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    #17891279
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Let wel op, hier zitten geen H4 lampen in, maar meestal H1 lampen.

                      pas de Xenon set bestellen als je zeker weet welke er inzitten.

                      Willem

                      #17891280
                      Mipilo
                        Lid sinds:
                        17 January 2011

                        @wim-v6 wrote:

                        Let wel op, hier zitten geen H4 lampen in, maar meestal H1 lampen.

                        pas de Xenon set bestellen als je zeker weet welke er inzitten.

                        Willem

                        Besteld!!! :D :D :D :D
                        Dankjewel Willem voor de update van de lampen. Ik heb de leverancier gebeld en vertelde mij dat er H1 lampen in zitten!
                        Morgen of overmorgen komen de angel eyes en xenon verlichting binnen. Inbouwen en schijnen maar :agent
                        Oja: en afstellen natuurlijk :angel

                        Super bedankt iedereen voor de nuttige informatie :wors

                        #17891271
                        johanhummer9
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 May 2011

                          @wim-v6 wrote:

                          alleen maar seinigen tegen hem, en zelf zag ie ook geen bal op de weg.

                          lol

                          #17891281
                          Mipilo
                            Lid sinds:
                            17 January 2011

                            Topic mag gesloten worden. Of ik an ik dat zelf :angel

                            #17891282
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              hoeft niet gesloten te worden, loopt vanzelf naar achteren en reageert niemand meer erop.

                              Willem

                              #17891283
                              Looney
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 June 2010

                                En toch is er dan nog iemand die reageert. king:

                                Zitten die projectie lenzen alleen in angel eyes? Ik vind dit persoonlijk geen gezicht in mijn corsa B en ben wel fan van mijn huidige donkere heldere koplampen. Hier zit geen lens in, maar bestaan deze koplampen ook Met lens?

                                #17891284
                                2e-c14nz
                                  Lid sinds:
                                  5 June 2009

                                  als je zwarte lampen mooi vind, kun je voor devil eyes gaan ipv angel eyes. Deze hebben vaak een donkere achtergrond en ze zijn ook verkrijgbaar met projectie lenzen.

                                  Bijvoorbeeld:
                                  http://www.cargoods.nl/shop/devil-eyes/7951-devil-eyes-opel-corsa-b-zwart/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  #17891285
                                  Looney
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 June 2010

                                    Dat vind ik eigenlijk ook niet echt wat. Koplampen van een corsa moeten simpel omdat ze zo gevormd zijn.
                                    Ik heb nu dit en wil eigenlijk zo iets weer terug, maar met lenzen vind ik ze alleen in angel of devil uitvoering..

                                    #17891286
                                    McKaamos
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 December 2009

                                      In het buitenland (vooral USA) zie je nog wel eens mensen een projector ombouw doen.
                                      Hoop werk, hele koplamp moet uit elkaar gesloopt worden en of het een succes wordt is maar de vraag.
                                      Er wordt dan een losse projector unit in de koplamp gebouwd.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.