Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › xenon in vectra C gts 2003
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2010 om 10:37 #17221437
Beste,
Op het internet lees ik verschillende verhalen mbt xenon in een vectra c. Ik ben van plan om xenon in mijn auto te plaatsen. Ik heb check control. Moet ik bij mijn zenon warning cancelers aanschaffen? Kan ik via Tech 2 de waarden veranderen? wat zijn de mogelijkheden en wat is het beste? Zijn er verder nog ervaringen met xenon vs vectra c1 2003?
bvd
20 mei 2010 om 11:10 #17674684nee gewoon die waring cancelers er tussen.
20 mei 2010 om 12:17 #17674685bedankt voor je reactie, kun je die keuze onderbouwen?
20 mei 2010 om 13:08 #17674686voor de prijs dat de opel dealer vraagt voor het omschakelen naar Xenon (als de persoon al handig genoeg is met dat ding om het te kunnen vinden), heb je ook een warning canceler.
Maar volgens mij als je een goede Pilot Pro set koopt, heb je geen eens geen canceler nodig (correct me if i’m wrong).
20 mei 2010 om 13:35 #17674687Heb een set van Pilot in mijn C welke geschikt is voor canbus. No problemo.
Greetz Roel met een C
20 mei 2010 om 16:58 #17674688heb wel eens een set ingebouwd in een vec C1, heb toen wel de UEC op xenon geprogrammeerd en werkte probleemloos
20 mei 2010 om 17:33 #17674689origineel gepost door Nick-GSI
heb wel eens een set ingebouwd in een vec C1, heb toen wel de UEC op xenon geprogrammeerd en werkte probleemloosHallo,
Ik heb toen alles origineel omgebouwd, en heb de UEC toe ook omgeprogrameerd, anders krijg je zo’n stroboscoop effect :D ;)
Groetjes, Joche
21 mei 2010 om 13:47 #17674690de mijne is ook omgeprogrameerd, daarvoor werkte m’n xenon niet zo als het hoorde probleem was als ik de auto starte en de verlichting aan zette knipperde hij een x en ging dan weer uit en deed niks meer, moest eerst me verlichting aan zette wachten tot ze volledig branden en dan pas starten en hopen dat ze bleven branden! nu gelukkig nergens geen last meer van:thumbup
22 mei 2010 om 09:06 #17674691Vorige week gedaan, 113,- Vectra 2004 met Canbus: http://members.quicknet.nl/arjan.koen/HID_DIY.pdf
Cheers!
Arjan
26 mei 2010 om 10:27 #17674692bedankt voor je reactie
waaraan kun je zien/merken dat je can-bus hebt in je wagen?
26 mei 2010 om 10:45 #17674693mijn ervaring met xenon op gts
zonder warning cancellers is gwn (pieep)
kheb verschillende ballasten geprobeerd
Pilot pro en nog paar merken andere waren digitaal en schynbaar tegen can-bus
niet dus, mijn lichten knipperde heel soms en soms best fel (net politie auto)
toen heb ik warning cancellers aangeschaft 25 euro bij HEUTS als iemand dat kent
en mn problemen waren weg, Niks knippere gwn normaal opstarten van de lichten dus
alleen omdat de auto van na bouwjaar 2001 is , is een automatisch niv. regeling en hoge drukkoplamp sproeiers verplicht, volgende de wet, maar is niet nodig omdat de politie otoch een nieuwe auto ziet, dan klopt het volgens hun wel dan,greetz
26 mei 2010 om 10:46 #17674694origineel gepost door vecaggelen
bedankt voor je reactiewaaraan kun je zien/merken dat je can-bus hebt in je wagen?
draai een lampje eruit b.v dimlicht
zet de auto op contact en zet verlichting aan ,
meestal is de b.c sneller en geeft die direct aan : Controleer dimlicht rechts of links, de b.c werkt zelf over de aanhangwagenmvg
26 mei 2010 om 11:09 #17674695Kan tegenwoordig een setje van MTECH speciaal geschikt voor de vectra C 1 en C2 aanschaffen die geschikt zijn het cambus systeem. Losse canceler is niet meer nodig.
Aansluitingen passen op de originele kabels.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat
Gr
MarcelPS heb zelf een setje van Well Done in m’n vectra C2 zitten werkt perfect
26 mei 2010 om 13:11 #17674696origineel gepost door mister-motta
alleen omdat de auto van na bouwjaar 2001 is , is een automatisch niv. regeling en hoge drukkoplamp sproeiers verplicht, volgende de wet, maar is niet nodig omdat de politie otoch een nieuwe auto ziet, dan klopt het volgens hun wel dan,
Hoewel ik aan de zin geen touw kan vastknopen, begrijp ik wel wat je bedoelt te zeggen. En dat klopt niet, het is niet 2001 maar 2007. Nogal een verschil voor veel C rijders :P
Gr. Eric
O ja, ik heb een MTEC-set voor de vec c er in. Werkt perfect zonder cancelers of programmeren.
26 mei 2010 om 13:23 #17674697Mijn MTEC heb ik overigens jaren geleden gekocht bij HIDS-DIRECT in de UK. Besteld via internet, nooit spijt gehad. Volgens mij is de MTEC set niet meer te krijgen, maar hebben ze wel een mooi alternatief;
http://www.hids-direct.co.uk/50w-vauxhall-hid-conversion-kits-p-445.html
Succes, Eric
26 mei 2010 om 14:09 #17674698Iemand ervaring met Xenon-inbouwstations?
26 mei 2010 om 20:25 #17674699origineel gepost door mister-motta
origineel gepost door vecaggelen
bedankt voor je reactiewaaraan kun je zien/merken dat je can-bus hebt in je wagen?
draai een lampje eruit b.v dimlicht
zet de auto op contact en zet verlichting aan ,
meestal is de b.c sneller en geeft die direct aan : Controleer dimlicht rechts of links, de b.c werkt zelf over de aanhangwagenmvg
Hallo,
Dit bovenste heeft niks met Can-Bus te maken ;)
Wat jij bedoeld is Ceck-Control (CC)
Groetjes, Joche
26 mei 2010 om 20:29 #17674700origineel gepost door Opel4all
origineel gepost door mister-motta
origineel gepost door vecaggelen
bedankt voor je reactiewaaraan kun je zien/merken dat je can-bus hebt in je wagen?
draai een lampje eruit b.v dimlicht
zet de auto op contact en zet verlichting aan ,
meestal is de b.c sneller en geeft die direct aan : Controleer dimlicht rechts of links, de b.c werkt zelf over de aanhangwagenmvg
Hallo,
Dit bovenste heeft niks met Can-Bus te maken ;)
Wat jij bedoeld is Ceck-Control (CC)
Groetjes, Joche
Oke sorry foutje dan
mvg26 mei 2010 om 20:32 #17674701origineel gepost door rickytt3
origineel gepost door mister-motta
alleen omdat de auto van na bouwjaar 2001 is , is een automatisch niv. regeling en hoge drukkoplamp sproeiers verplicht, volgende de wet, maar is niet nodig omdat de politie otoch een nieuwe auto ziet, dan klopt het volgens hun wel dan,
Hoewel ik aan de zin geen touw kan vastknopen, begrijp ik wel wat je bedoelt te zeggen. En dat klopt niet, het is niet 2001 maar 2007. Nogal een verschil voor veel C rijders :P
Gr. Eric
O ja, ik heb een MTEC-set voor de vec c er in. Werkt perfect zonder cancelers of programmeren.
haha sorry voor het ongemak
maar ik bedoelde
volgens de wet van bouwjaar 2001 hihi
auto voor dat bouwjaar hebben geen sproei of automatisch niv. regeling nodigmvg
26 mei 2010 om 20:51 #17674702heb van het weekend even een sit van philips er aan gehangen met warning cancelers, deze gaf geen storing, ik denk dat ik deze ga aanschaffen
150 eu totaal
overigens toen ik het dimlicht eruit had getrokken en de auto op het contact zette kreeg ik de melding dat een lamp stuk was, wel check control dus
27 mei 2010 om 08:15 #17674703Om verwarring te voorkomen nogmaals;
automatische hoogteregeling en koplampsroeiers zijn NIET nodig in jouw geval. Verkeerswettelijk niet en APK-technisch niet. Dat is pas verplicht bij auto’s vanaf 1 jan 2007!
Overigens is dat heel goed terug te vinden met de zoekfunctie, want daar is op dit forum al zeer uitgebreid over gediscussieerd. Inclusief wetteksten en brieven van de RDW.
Groet, Eric
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.