Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › xenon in mistlampen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2016 om 17:30 #17275545
hallo ik heb voor mijn vectra c1
xenon lampen set voor in de mistlampen gekocht
de xenon is een h3 setje
daar zit normaal een halogeen lampje in met een stroomdraadje eraan
dan zit er in de mistlamp een wit draadje die op het draadje van het lampje zit
en een zwarte draad die op het frame waar de lamp ingaat zit
nu heb ik de ballasten gemonteerd en de lampen
daarbij heb ik de witte draad op de plus van de xenon aangesloten
en de zwarte draad die op het frame zat op de min van de xenon
maar ik krijg de xenon niet aan en als de halogeen lampje terugstop
da brandt de halogeen lampje wel
kan het zo zijn dat de zwarte draad in de mistlamp de plus is en de witte de min
mij lijkt het dat zwarte draad altijd de min isgroet peter
24 februari 2016 om 17:53 #18311558Heb je geen multimeter. Dan kan je het na meten.
Ook zodra je de xenon aangesloten hebt.24 februari 2016 om 18:02 #18311559nee die heb ik niet en op stroom gebied
heb ik geen idee hoe dat te meten is25 februari 2016 om 16:46 #18311560Waarom xenon in je mistlampen het heef totaal geen zin..
Ga je dan ook standaard met mistlampen rijden of als het regent?25 februari 2016 om 17:20 #18311561@Jones Newton wrote:
Waarom xenon in je mistlampen het heef totaal geen zin..
Ga je dan ook standaard met mistlampen rijden of als het regent?Heerlijk. Heb in me astra g ook. Xenon dimlicht. Grootlicht en mistlicht. Zet vaak zat in donkere polder aan. Geeft zoveel licht dat het gewoon dag lijkt. En ook stukje berm mee verlicht.
Natuurlijk als tegenligger komt even dimmen.Je setje xenon moet de plus min van het halogeenlampje naar je balast. En van je balast naar het xenonlampje dan werkt het. Vervolgens een gaatje boren in behuizing waar het rubbertje in past. En klaar.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
25 februari 2016 om 23:38 #18311562hoe bedoel je dat littlebird
dat de zwarte draad die op het frame van de mistlamp zit op de plus van de xenon moet die naar de ballast gaat
en de witte draad die normaal op het h3 lampje gaat op min naar de ballastgroet peter
25 februari 2016 om 23:58 #18311563Nee het frame is de min ofwel massa genoemd. Het draadje wat aan jou gloeilamp zit is de plus. En die gaat in een ander stekkertje dacht ik.
Pff zou eigenlijk zelf even moeten kijken vlug hoe het ook alweer zat bij mij. Alleen heb ik daar even geen tijd voor. Pas morgenmiddag. Als je mij een pb stuurt morgen eind vd middag kijk ik even voor je! Anders ga ik het nog vergeten ook.Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
26 februari 2016 om 18:11 #18311564ja zo had ik het inderdaad ook aangesloten zwarte draad van frame op de min van de xenon
en de wite draad die op de h3 lampje zat op de plus van de xenon maar er gaat totaal niets branden
behalve als ik de h3 lamp weer terug stop die brandt dan weer wel5 maart 2016 om 16:54 #18311565het is inmiddels gelukt met de xenon in de mistlampen
het blijkt dat dus de zwarte draad op het frame van de mistlamp
op de rode plus van de xenon moet
en de witte draad van de mistlamp op de zwarte mindraad van de xenon
en dan gaat het werken6 maart 2016 om 08:10 #18311566Goed bezig! nu zijn we benieuwd naar fotos natuurlijk
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
9 maart 2016 om 19:16 #18311567Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
9 maart 2016 om 19:19 #18311568Gaaf! Nu de stadslichten nog in led ghihi
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
9 maart 2016 om 19:35 #18311569ja inderdaad
die had ik er al ingezet
maar was geen succes waren waarschijnlijk
geen canbus leds dus als ik het contact aanzet
gelijk een melding lampen kapot dus maar weer
verwijderd9 maart 2016 om 19:45 #18311570@peter2.2 wrote:
ja inderdaad
die had ik er al ingezet
maar was geen succes waren waarschijnlijk
geen canbus leds dus als ik het contact aanzet
gelijk een melding lampen kapot dus maar weer
verwijderdJep moet je ze met weerstand monteren. Kan op 2 manieren. Een losse weerstand erop zetten. Dan kun je elke led erin duwen wat je wil.
Of een canbus led kopen.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
9 maart 2016 om 19:54 #18311571oke gewoon losse weerstand erop solderen
weet je ook wat voor weerstand
want dan wil ik dat wel gaan halengr peter
9 maart 2016 om 20:00 #18311572http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/37727/CategoryID/67/Warning-Canceler%2FCanbus-Weerstanden-voor-LEDs/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
De 5 watt. Deze zet je tussen de plus en min van je stadslicht. Jd kunt de knijpstekkers gebruiken al ben ik daar niet zo voorstander van.
Daarna het werkt het met elke led.Let wel op! De weerstandjes worden heet! Zorg dat je ze netjes wegwerkt en dat ze nergens met plastic in aanraking komen. Liefst vrij in de lucht of tegen metaal aan van bumperbalk ofzo. Zorg ook dat de draden natuurlijk niet kapot kunnen schuren tegen iets scherps. Is even rot karwei maar daarna kun je elke gewenste led erin zetten.
Of je koopt een canbus led en zou het ook moeten werken.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
9 maart 2016 om 20:45 #18311573oke nog bedankt voor je tips littlebird
ik denk dat ik toch maar beter voor canbusleds kan gaan kijken
is misschien wel de makelijkste oplossing
maar ik ga van het weekend eerst me trekhaak maar
even ombouwen van zeven naar dertienpolig moest ik ook nog steeds doen
maar geen tijd voor gehadgr peter
9 maart 2016 om 21:52 #18311574@peter2.2 wrote:
oke nog bedankt voor je tips littlebird
ik denk dat ik toch maar beter voor canbusleds kan gaan kijken
is misschien wel de makelijkste oplossing
maar ik ga van het weekend eerst me trekhaak maar
even ombouwen van zeven naar dertienpolig moest ik ook nog steeds doen
maar geen tijd voor gehadgr peter
Valt best mee met werk. Afhankelijk hoe handig je met elektro bent. Bij mm vw polo 2016 had ik de kentekenlampjes ook met canbus. In verschillende sterktes geprobeerd. En bij allemaal gaf ie storing. Bij sommige gelijk al en bij sommige na start-stop. Dus ik kon niet veel anders als weerstanden ertussen zetten nog. Maarja daar kom je uiteindelijk achter na proberen. Nu is opel niet zo spannend. De vw is wel erg gevoelig. Voordeel van magazijn vol om te proberen tot het werkt.
Voor de treksjaak zijn er verloopjes van 7 naar 13. Tenzij je dat niet wil natuurlijk. Ben geen aanhanger expert.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.