Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee

Forumindex Forums Modellen Calibra Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • #17491609
    Calibra_at1
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Ok, heb het nu ook even nagezocht en het is idd geen APK-afkeur want daar controleren ze alleen op het lichtbeeld. De politie kan wel controle doen of er DC, DR of DCR op staat wat niet het geval is voor Calibra koplampen… Mijn excuses dus voor mijn eerdergenoemde uitspraken!

      Verder heb ik nog even de boete opgezocht op in feitenboekje 2009:
      m N 553 de codering van de lichtarmatuur niet in overeenstemming is met de voor dat armatuur bestemde licht
      = 60 euro

      http://www.om.nl/onderwerpen/boetebase/

      Dit zou dus 60 euro bedragen, echter denk ik niet dat elke agent hier dusdanig op gaat controleren dat ze naar codes gaan zoeken op de koplamp. Enkel bij het geval van echt storende gevallen zoals mensen die rondrijden met meer dan 8000k of die hun koplampen niet correct in hoogte hebben afgesteld…

      Toch vervelend dat de RDW dan zulke uitspraken doet bij de invoerkeuring van mijn auto! Desalniettemin rij ik gewoon rustig verder met mijn Xenon, haha… :P

      #17491610
      HardBase
        Lid sinds:
        30 November 2004

        Nu nog zien of een agent de codering op je koplamp gaat nakijken in z’n boekje.. :angel

        #17491611
        Lince
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 March 2009

          origineel gepost door Nick-GSI
          wij hebben op de zaak een boekje moet aanpassingen voor apk vanaf 1 mei dit jaar en daarin staat dat als je xenon hebt ook een goedwerkende spoeiinstallatie moet hebben, staat geen bouwjaar bij dus geld voor elke auto

          Het geldt echt niet voor alle auto’s. Sproei installaties gelden voor auto’s na 2007. Staat in ook in reglementen van voertuigen. Aangezien nog geen enkele voertuig na 2007 normaal gesproken APK gekeurd dient te worden, kan er op dit moment ook niet afgekeurd worden op dit. Dit is vanaf 1 januari 2010 het geval bij diesels. 1 januari 2011 bij benzine.

          #17491612
          dudie-c20ne
            Lid sinds:
            5 August 2009

            origineel gepost door Lince

            origineel gepost door Nick-GSI
            wij hebben op de zaak een boekje moet aanpassingen voor apk vanaf 1 mei dit jaar en daarin staat dat als je xenon hebt ook een goedwerkende spoeiinstallatie moet hebben, staat geen bouwjaar bij dus geld voor elke auto

            Het geldt echt niet voor alle auto’s. Sproei installaties gelden voor auto’s na 2007. Staat in ook in reglementen van voertuigen. Aangezien nog geen enkele voertuig na 2007 normaal gesproken APK gekeurd dient te worden, kan er op dit moment ook niet afgekeurd worden op dit. Dit is vanaf 1 januari 2010 het geval bij diesels. 1 januari 2011 bij benzine.

            bij voertuigen na 2007 met fabrieks-ingebouwde xenon moeten er koplamp sproeiers aanwezig zijn, bij voertuigen na 2007 waar achteraf xenon in word gebouwd moeten ook koplampsproeiers aanwezig zijn. deze moeten voldoen aan de apk eisen, dit houdt in hij moet de koplamp wel echt reinigen, waardoor het lichtbeeld wordt verbeterd, doet deze dat niet is het alsnog afkeur.

            bij alle voertuigen voor 2007 hoeven er geen sproeiers aanwezig te zijn.

            grtz bjorn

            PS: kijk ook is op ww.rdw.nl in het reglement voor diegen die de exacte beschrijving van deze apk eis wil.

            #17491613
            Lince
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 March 2009

              En automatische hoogte verstelling, dat was je nog even vergeten.

              Overigens zijn alle auto’s af-fabriek xenon automatisch met koplampsproeiers en hoogteverstelling, dus dat maakt verder niet uit. Alleen na-inbouw van een ombouwkit of OEM xenon is de regel van toepassing.

              #17491614
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                origineel gepost door cabriobully
                och maak je niet druk,mijn calibra is net goedgekeurd,steekproef ook nog…
                En het waren gewoon sonar angeleyes met slim xenon derin!!

                En door dit soort handige acties en veel strooilicht hebben we nu te maken met verstrengde regelgeving!
                En dan is het nou ook niet zo dat die Sonar lampies zo mooi staan op de Calibra!

                En zoals denk ik 10 X staat vermeld.
                APK IS HET TOEGESTAAN
                Maar de politie mag je bekeuren omdat je geen DC Codering hebt op de koplamp

                #17491615
                dudie-c20ne
                  Lid sinds:
                  5 August 2009

                  origineel gepost door 1llusion

                  origineel gepost door cabriobully
                  och maak je niet druk,mijn calibra is net goedgekeurd,steekproef ook nog…
                  En het waren gewoon sonar angeleyes met slim xenon derin!!

                  En door dit soort handige acties en veel strooilicht hebben we nu te maken met verstrengde regelgeving!
                  En dan is het nou ook niet zo dat die Sonar lampies zo mooi staan op de Calibra!

                  En zoals denk ik 10 X staat vermeld.
                  APK IS HET TOEGESTAAN
                  Maar de politie mag je bekeuren omdat je geen DC Codering hebt op de koplamp

                  heb zelf ook angel eyes van sonar dacht ik en heb er ook xenon in zitten, zo`n perfect lichtbeeld wat ik heb zie je maar zelden in de auto`s ook van tegenwoordig.

                  vaak ligt het aan het merk xenon wat mensen in de wagen proppen. door die flut xenon van 3 tientjes hebben we nu deze regelgeving. ps: zal van de week wel is een foto plaatsen van mijn lichtbeeld, dat het dus niet perse aan de sonar lampen ligt

                  grtz bjorn

                  #17491616
                  Lince
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 March 2009

                    Je kan nog zo goeie xenonlampen kopen, maar sommige koplampen zijn er echt niet voor geschikt, dus het ligt niet aan de xenon van 3 tientjes.

                    Ik verkoop ze zelf ook en ik geef ook gewoon toe..sommige auto’s is het gewoon een drama en weer andere auto’s gewoon goed.

                    Ps. je lichtbeeld kan wel goed zijn, maar heb je er al eens over nagedacht, waarom sonar een sticker op de koplampen hebben geplakt, waar het niet geschikt voor is??

                    Ook ik geef toe, lichtbeeld is inderdaad goed in sonar lampen.

                    #17491617
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Sonar is over het algemeen goed.

                      en kunnen opzich goed tegen Xenon..

                      verblinden normaal niet.

                      Zelfs niet met een Xenon set van 3 tientjes!!!!

                      Mijn buurman heeft merkloze angels met lenzen in zijn BMW, en deze verblinden als de ziekte

                      hij dacht dat het aan zijn Budget Xenon lag, maar met mijn zowel Camco als Pilot lampjes verblinden evengoed.

                      en zelfs 6000K is verschrikkelijk blauw bij hem.

                      met geen enkele lamp is er ook een normaal beeld te krijgen uit deze angels, zelfs niet met Halogeen….

                      Bij mijn Hella ABM angels is het beeld ook PERFECT!! met Xenon…

                      zelfs met zijn Xenon set van 3 tientjes erin, alleen erg blauw dat 10.000K

                      ik heb er zelf 6000K in zitten, mooi wit ala moderne VW audi verlichting

                      Zelfs in mijn Originele Vectra reflector B1 lampen met originele Covertjes onder de H7 lampjes verblinden nauwelijks met Xenon…

                      als je dezelfde B1 lampen hebt zonder deze covertjes heb je net bouwlampen..

                      verschilt echt per type Lamp wat in de auto gezet word

                      licht meestal niet aan de Xenon set

                      Willem

                      #17491618
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Daarom nu dus ook alleen maar legaal indien de lamp typegoedkeuring heeft.

                        Volgens de letter der wet indien het verlichtingsarmatuur typegoedkeuring heeft.
                        Alleen jammer dat ik nu al weer een maand bezig ben om zwart op te wit krijgen wat in deze wet bedoeld wordt met armatuur!.
                        De projectorlens, of de koplamp!

                        Reageren op wat een armatuur is, heeft nog weinig zin, het gaat er niet om wat jullie vinden dat een armatuur is, het gaat erom wat de wet stelt dat een verlichtingsarmatuur is!.

                        iedereen geeft als eerste antwoord, dat deel waar je het bolletje in doet.
                        Waarop ik meldt De projector lens dus.
                        En dan beginnen ze allemaal terug te krabbelen omdat gewoon simpelweg niemand het weet!

                        #17491619
                        imported_wesley
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          kijk deze aflevering van blik op de weg is, vanaf 5 min is het over hoe en wat over de regels…

                          http://player.omroep.nl/?aflID=10258316

                          vanaf 1 oktober krijg je alleen nog een bekeuring als je een ander verblind:thumbup

                          #17491620
                          Maurice89
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 October 2009

                            Oftewel nu is alle onduidelijkheid opgelost king: Het mag gewoon dus geen bekeuring als je mensen verblind krijg je bekeuring klaar :jerry

                            #17491621
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              Het zou eens tijd worden!

                              #17491622
                              sebastiaankadettcabriogsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 November 2005

                                dit geld dus ook voor e kadett en niet alleen voor calibra neem ik aan?

                                #17491623
                                imported_wesley
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  dit geld voor elke auto:vertag

                                  alleen als je lampen verblinden loop je de kans op een bekeuring.
                                  dus xenon erin ff goed afstellen, en zorgen dat je niet teveel strooilicht heb( dus een fatsoenlijke koplamp).

                                  #17491624
                                  Maurice89
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 October 2009

                                    Zoals wesley het zegt is tog duidelijk het filmpje?:jerry

                                  16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.