Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2009 om 19:02 #17491584
Iedere CE of EU goedkeurde koplamp moet een indicatie hebben.
Bij onze Renault staat die op de bovenkant van de unit (gedeelte wat onder de motorkap valt) en bij onze Benz staat het weer op de achterkant.
Gr. Arjan
30 juni 2009 om 21:49 #17491585origineel gepost door robbyrood
ze verspreiden het zelfde licht!
En dat is weer een voordeel van de projectie technologie van de mooie Opel Calibra!Dan heb je de Projectie lampen (imi angels) van mijn buurjongen zijn BMW niet gezien.
Die zijn echt serieus beroerder kwa beeld dan mijn reflector lampen met Xenon.
gewoon MEER strooilicht dus!!
Willem
1 juli 2009 om 14:34 #17491586Bij onze Renault staat die op de bovenkant van de unit (gedeelte wat onder de motorkap valt) en bij onze Benz staat het weer op de achterkant.
hmm, ja ik heb bij de andere 2 auto’s niet achter de lamp gekeken. Maar er staat iig niks op het glas of in de unit
5 juli 2009 om 19:15 #17491587Tja ik heb op t moment gewoon licht + mistlicht xenon en ben er tevreden ver het lichtbeeld. Ik doe er verder niks aan ik wil ze eerst wel eens zien controleren. Verder heb ik de units niet te hoog staan zodat ze niet hinderlijk zijn wat je wel vaak ziet op de weg. Verder heb ik mn licht overdag minder vaak aanstaan zodat de pakkans kleiner wordt.
Ik denk dat er binnenkort wel andere glazen of koplampunits komen met de juiste code erop zodat xenon wel mag.11 juli 2009 om 21:48 #17491588ff een vraag:
de aftermarket angel eyes hebben die al wel de juiste codering erin zodat daar wel xenon in mag??
rij wel liever met mijn originele units, maar anders zou dat eventueel een optie zijn om toch legaal met xenon te rijden.12 juli 2009 om 09:44 #17491589AnoniemLid sinds:
1 January 1970Die aftermarket sets zijn onder andere oorzaak van de wetswijziging.
Staat met koeienletters op NOT SUITED FOR HID.Dat is geen optie.
Er zijn geen legale lampen voor de Calibra met Xenon.
Ben wel aan het uitzoeken of het mogelijk is de bestaande lampenuit legaal om te bouwen naar Xenon.
Maar het standaard antwoord is dat weet ik niet of dat zal denk ik niet mogen.12 juli 2009 om 11:21 #17491590letters wijzigen in de code HC of HCR naar DC of DCR
laat ze maar bewijzen dat het niet zo is.
-offtopic
(wel stiekum sticker op plakken NOT SUITTED FOR XENON kijken wat ze zeggen)
-offtopicOp het moment houden ze hier razzia, durf met de vec niet te gaan rijden met de Xenon in de orignele lampen hier s’avonds haha. deze verblind absoluut niet, maar xenon komt nogal blauw over dus niet een geheel origineel look zeg maar.
met de Combo met zijn Angels is het echter geen probleem, ben al meerdere keren door de controles heen gekomen zonder problemen, dat terwijl hier de aftermarket Xenon Golfjes uit de buurt steeds meer op halogeen gaan rijden, deze hadden dan ook wel een EXTREME vorm van verblinding.
bij de combo is het licht ook mooi helder wit wat uit de lenzen komt.
lijkt net origineel.
ik heb ABM angels bij hella vandaan
Willem
12 juli 2009 om 16:38 #17491591mijn lamp staat volgens mij goed afgesteld en is daardoor ook niet verblindend ( tenminste nooit seintjes gehad die het tegendeel bewijst)
ik hou goede moed dat de politie niet al te snugger is en denkt dat het zo hoort bij de calibra! :P:P14 juli 2009 om 09:28 #17491592AnoniemLid sinds:
1 January 1970nu al naar de zoveelste persoon van de RDW aan het mailen. PFFFFFFF.
@wim Hella is ook niet zomaar een aftermarket leverancier he.
is wel effe wat anders als SONAR.PS, op mijn Helder glas staan helemaal geen letter, Maar met de Dremel is dat zo gebeurd hoor LOL
Alleen een goed voorbeeld vinden.
Probeer het alleen eerst legaal te doen.
Misschien kan ik het helder glas wel met een juiste codering laten maken16 juli 2009 om 17:59 #17491593hou ons vooral op de hoogte!! :thumbup
16 juli 2009 om 21:41 #17491594Xeunon zit er in , wel makkelijk terugbouwbaar!!!!
Beetje meer licht.24 juli 2009 om 07:08 #17491595AnoniemLid sinds:
1 January 1970Voor voorlopig elke keer een half antwoord of een totaal niet gevraagd antwoord.
En elke keer dat je terugmailt moet je weer eerst 3 dagen wachten op reactie van de balie medewerkster dat het doorgestuurd moet worden en dan nog 5 dagen van de specialist die ook niet echt weet waar die het over heeft.
Waarop je dus weer een verduidelijking moet vragen in zoveel woorden dat ze nu echt wel het juiste antwoord moeten geven, waarop je na 8 dagen weer kan constateren dat het voor iedereen duidelijk moest zijn, maar toch niet duidelijk genoeg was voor de RDW.Bijna om hopeloos van te worden.
Maar toch ga ik voor de juiste codering op mijn helder glas LOL18 augustus 2009 om 19:38 #17491596En terugbouwen,is dat een optie? Is het goed zelf te doen,wat moet je dan evt demonteren bumper?(calibra) Of is het een kwestie van fittingen en dergelijke wisselen:hmmz
18 augustus 2009 om 19:42 #17491597AnoniemLid sinds:
1 January 1970terugbouwen van halogeen is goed te doen, alleen tsja.
Liever wat meer betalen dan zonder Xenon rijden.
En als je een bekeuring krijgt, dan kan je terugbouwen wat je wilt, maar dan moet je hem alsnog gewoon betalen.Ben trouwens klaar bij de RDW, die kunnen mij niet verder helpen.
TNO ook afgewerkt, nu bij de volgende instantie proberen aan de bel te ringelen.
En maar hopen dat de juiste persoon open doet.18 augustus 2009 om 19:55 #17491598Bekeuring zal wel los lopen,hier op de vlakte.Apk afkeur niet vandaar.Goed te doen 1a2 uur werk?
27 augustus 2009 om 16:31 #17491599och maak je niet druk,mijn calibra is net goedgekeurd,steekproef ook nog…
En het waren gewoon sonar angeleyes met slim xenon derin!!27 augustus 2009 om 21:16 #17491600met de apk kijk je alleen of er voldoende licht uit de koplampen kotmt en naar de hoogte afstelling, dit staat los van het wetboek en de coderingen op de koplampen.
(ben zelf monteur)
grtz bjorn
27 augustus 2009 om 22:22 #17491601origineel gepost door dudie-c20ne
met de apk kijk je alleen of er voldoende licht uit de koplampen kotmt en naar de hoogte afstelling, dit staat los van het wetboek en de coderingen op de koplampen.(ben zelf monteur)
grtz bjorn
Dat klopt maar als het niet mag en verboden zou zijn,zou de beste man van de rdw er wat van moeten zeggen lijkt me toch?
28 augustus 2009 om 08:21 #17491602Nee, omdat bepaalde regelingen niet bij de APK worden getoetst. Je zou je ramen kunnen tinten. Met de APK kom je erdoorheen, maar bij een politie-controle mag je het eraf halen met een boete als kado.
3 september 2009 om 12:13 #17491603Beste, ik ben net een week geleden mijn Calibra gaan invoeren naar Nederland bij de RDW en had mijn Xenon er op voorhand uitgebouwd. (de auto is goedgekeurd trouwens… king: )
Heb gelijk eens gevraagd hoe het hier nou mee zat en hij kon me met zekerheid vertellen dat ik wel gewoon de xenon mocht gebruiken zolang de koplamp maar een bepaalde codering er op had staan dat deze geschikt is voor Xenon. De auto komt er ook gewoon mee door de APK en de politie mag me er geen boete voor geven!
Weet niet precies welke codering ik nu op het glas heb staan maar het is een originele Opel Calibra koplamp zonder hoogteregeling uit 1995.
Mijn setje zit er dus weer gewoon in! ;)
3 september 2009 om 12:33 #17491604zo is er ook nog steeds geen bevredigend andwoord
op mijn vraag warom er sproeiers op de gedoe moeten zitten.
vgr tonsr.4 september 2009 om 13:57 #17491605Sproeiers zijn nodig bij auto´s vanaf een bouwjaar van 2002 volgens mij, maar zeker niet voor de Calibra´s!
4 september 2009 om 20:27 #17491606origineel gepost door Calibra_at1
Sproeiers zijn nodig bij auto´s vanaf een bouwjaar van 2002 volgens mij, maar zeker niet voor de Calibra´s!Kleine Correctie:
Auto’s van 2007 en nieuwer moeten voorzien zijn van automatische hoogteregeling en koplamp was installatie.
Xenon mag in de koplampen wanneer er de Code: DC op de lampen staat
Willem
4 september 2009 om 20:44 #17491607origineel gepost door Calibra_at1
Beste, ik ben net een week geleden mijn Calibra gaan invoeren naar Nederland bij de RDW en had mijn Xenon er op voorhand uitgebouwd. (de auto is goedgekeurd trouwens… king: )Heb gelijk eens gevraagd hoe het hier nou mee zat en hij kon me met zekerheid vertellen dat ik wel gewoon de xenon mocht gebruiken zolang de koplamp maar een bepaalde codering er op had staan dat deze geschikt is voor Xenon. De auto komt er ook gewoon mee door de APK en de politie mag me er geen boete voor geven!
Weet niet precies welke codering ik nu op het glas heb staan maar het is een originele Opel Calibra koplamp zonder hoogteregeling uit 1995.
Mijn setje zit er dus weer gewoon in! ;)
De code moet zijn DC of DCR. Aangezien dit waarschijnlijk niet op je koplamp staat, kom je er wel mee door de APK en de politie KAN je er WEL een boete voor geven.
7 september 2009 om 22:12 #17491608wij hebben op de zaak een boekje moet aanpassingen voor apk vanaf 1 mei dit jaar en daarin staat dat als je xenon hebt ook een goedwerkende spoeiinstallatie moet hebben, staat geen bouwjaar bij dus geld voor elke auto
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.