Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › xenon en chekcontrol probleempje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2012 om 20:24 #17239059
ik heb een h4 bi xenon pilot set in m’n gsi geplaatst en nou krijg ik op de chekcontrol een melding dat er een lamp kapot is. ik heb al met andere balastkasten voor canbus (2 verschillende merken) en ook met een warningcanceler, geprobeerd om het lampje uit te krijgen. ook heb ik een normale halogeenlamp in de overgebleven stekker gestoken, maar zelfs dan gaat het lampje niet uit.
heeft iemand hier ervaring mee, en een oplosing? en nee ik ga niet het lampje uit de chekcontrol halen :P.heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan niks vinden :S
grts
23 maart 2012 om 20:32 #17894051Andere lamp? Achterlichten bijna kapot, hogere weerstand en dan krijg je foutmelding. Misshien alle lampjes langsgaan?
23 maart 2012 om 20:47 #17894052dat dacht ik ook maar als ik de xenon los haal en weer normale lampen aansluit, dan gaat het lampje op de cc niet branden.
moet ik mischien een extra weerstand voor m’n xenon plaatsen? op de stekker die je normaal achter op de halogeenlamp drukt bijvoorbeeld?23 maart 2012 om 21:06 #17894053Ow dat is akelig!
Als je er weerstanden tussel wil zetten dan is dat nog een lastige klus, hier een link naar hoe dat gedaan kan worden: http://www.amtgarageforum.nl/renault/trafic/bi-xenon-ombouwset-10399.html” onclick=”window.open(this.href);return false;23 maart 2012 om 21:07 #17894054Is het trouwens een pilot set die stroom van 1 lamp pakt of van allebij de lampen?
23 maart 2012 om 21:36 #17894055het is een set die van 1 lamp het signaal pakt en ook op de plus en min van de accu zit.
kwa weerstand zat ik aan de volgende te denken. http://www.autostyle.nl/qt-0391.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik neem aan dat ik die bij de plusdraden van de originele kabels kan plaatsen waar ik dus het signaal van krijg? of denk ik nu te simpel? ik heb niet zo heel erg veel verstand van electra, maar dit lijkt me logisch toch?24 maart 2012 om 11:47 #17894056Hmm kan, maar bij de setjes die ik ken en gebruik is het volgende:
Aansluiting van de lamp gaat naar ballast en dan gaat kabel van de ballast naar xenon lamp. Daar tussen zitten dan die warning cancelers zodat je geen storing krijgt. En die ballasten zitten dan op beide lampen, zo kan het gewoon niet fout gaan!
http://www.xenonworld.nl hebben voordelige setjes, misschien dat je daar eens naar kan kijken?24 maart 2012 om 21:58 #17894057bij mij zit het iets anders.
de aansluiting van de lamp gaat naar de h4-3 hid relaiskabel zoals op die site staat, die zit dan weer aangesloten op bijde balastkasten, accu en nog een extra massa op het chassis en nog dat kleine stekkertje van de lampen. en dan de lampen op de balasten natuurlijk.
ik heb hierdoor dus 1 originele aansluiting over. in deze aansluiting zit volgens mij niet het probleem, omdat als ik daar een normale lamp in druk het probleem nog niet weg is.
de kabel die tussen de balasten en originele aansluiting is trouwens nog geen half jaar oud. de rest van de set is wel wat ouder (jaar of 3).
zit er trouwens verschil in die warningcancelers? ik heb een setje geprobeerd zoals de bovenste op de site.24 maart 2012 om 22:26 #17894058Zit niet echt verschil tussen die warning cancelers.
Verdorie akelig voor je man, ik zou helemaal gek worden van dat lampje!
Misschien alle aansluitingen 1 voor 1 de originele lamp aansluiten en dan kijken of de check lamp weg is, zo weet je wel precies aan welke aansluiting het ligt en kan je misschien de aansluiting schoonmaken of met de multimeter kijken of alles wel goed doorkomt.
Ik zie net dat je dus bi-xenon hebt, voor me motor had ik ook h4 xenon maar daar zit een gloeilampje naast zeg maar.
Ik vrees toch dat het probleem daar zit, door de extra massa verbinding naar je frame. Je zou als je de lichten aan hebt en het check lampje brandt eventjes met de multimeter kijken hoeveel er over de massa naar het frame loopt. Daar misschien een weerstand tussen zetten?24 maart 2012 om 23:18 #17894059ok, thnx voor de tips.
ik ga dat nog even proberen en hou je op de hoogte.
hoeveel hoort er trouwens over de massa te lopen? en waar kan ik deze het beste meten? op de massa die op het frame zit en??25 maart 2012 om 06:18 #17894060Ja er hoort wat over die massa te lopen, maar alles wat zo wegvloeit geeft denk ik storing op check lamp. Massa losnemen, licht aan zetten en dan multimeter tussen chassis en massakabel houden
25 maart 2012 om 11:58 #17894061ik heb even gemeten en er gaat 9.8 v over de massa.
ik heb de kabels ook aangesloten op de andere originele aansluiting en dat gaf ook geen verschil (ook met een halogeenlamp in de originele aansluiting).
en ja ik word al gek van die lampjes op het dash, heb nu ook nog van het remlicht er bij omdat ik daar een ledlamp in heb gedrukt. daar druk ik wel en weerstand tussen en zal het wel weg gaan :)
van de week maar even op zoek naar een winkel die weerstanden heeft hier in de buurt.29 maart 2012 om 15:08 #17894062mijn kadett v6 heeft t ook
k stoor me er niet aan
je kan ook t lampje er uit halen haha of misschien ledje er tussen maken
29 maart 2012 om 19:46 #17894063kijk dan ben ik gelukkig niet de enigste. ik ga er in het weekend weer ff naar kijken of ik het weg kan krijgen.
ik heb ook het idee dat 1 lamp veller is dan de ander. en als ik de mistlichten aan doe dan gaat het grootlichtlampje branden en m’n groot licht gaat aan. dus denk toch aan een massa probleem of dat het kastje die het groot licht regeld van de xenon weer kapot is.29 maart 2012 om 19:58 #17894064Soldeer een fitting tussen de draaden naar je ballast en stop daartussen een klein lampje. Dan is je probleem verholpen.
29 maart 2012 om 19:59 #17894065tien wat is trouwens meestal voldoende.
29 maart 2012 om 20:14 #17894066@wingersv wrote:
kijk dan ben ik gelukkig niet de enigste. ik ga er in het weekend weer ff naar kijken of ik het weg kan krijgen.
ik heb ook het idee dat 1 lamp veller is dan de ander. en als ik de mistlichten aan doe dan gaat het grootlichtlampje branden en m’n groot licht gaat aan. dus denk toch aan een massa probleem of dat het kastje die het groot licht regeld van de xenon weer kapot is.dat is idd massa
heb t ook gehad
30 maart 2012 om 19:13 #17894067 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.