Xenon Corsa D

Forumindex Forums Modellen Corsa Xenon Corsa D

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    mike van besouw
    Deelnemer

hallo ik heb een opel corsa D uit 2008
      ik wil hier graag een Pilot xenon set in bouwen
      ik heb al wat informatie gekregen via mijn dealer setjes zien er netjes uit volgens hun is het allemaal pas klaar
      stekkers over steken en ballast weg werken
      is dit ook daadwerkelijk zo of moet ik nog pas ringen hebben ? of iets dergelijks ?
      en is het veel werk om dit fatsoenlijk in te bouwen ?

verder gaat het om de Pilot Pro line 12v
      ik twijfel nog over de kleur ik wil meer lichtopbrengst maar zeker ook een mooie blauwe gloed
      wat is dan het mooiste 6000 K 8000K of 1000 k ?
      verder levert dit geen problemen op bij de APK als ik achteraf een xenon set inbouw ?

een hoop vragen :shock:
      ik hoop dat iemand me wat meer informatie kan geven

Nessuno
      Deelnemer

Zou allemaal plug en play moeten zijn.
        6000k is wit,8000k is wit met blauwe gloed en zonloopt het op tot 10000k, heb in china zelfs 30000k gezien.

Persoonlijk zou ik voor 6000k gaan.
        Die heb ik er gister ook bij mijn vrouw ingezet (Tigra Twintop) plug en play.
        Ben nl al weken voor me zelf aan het zoeken naar matchende stadslicht lampjes (hoe blauwer hoe moeilijker)
        Zondat het matched met mijn 8000k lampen.

Met 6000k is dit een stuk makkelijker aangezien dit gewoon wit licht is.

mike van besouw
        Deelnemer

dankjewel als ik dit zeker weet dat het zonder problemen past dan haal ik van de week zoon setje
          pilot is wel een van de betere merken ?
          verder heb ik wel een andere vraag weet niet of dit van belang is bij xenon haha
          ik heb nogal een dikke audio installatie in me wagen als de ballast niet voldoende spanning krijgt gaat dit dan tenkosten van de lampen
          als ik nu de radio redelijk hard zet dan gaan mijn halogeen lampen ook op het ritme van de muziek knipperen

Nessuno
          Deelnemer

Het is heel simpel.
            Haal je lampen kap er en kijk wat voor lampje er in zit.
            h1 of h4 of h7 etc
            Haal een kit in dat lamp formaat en een kind kan de was doen.
            Stukje advies,
            Als je geen koplampen met een lens hebt is het aan te raden om bixenon te kopen.
            Dit zijn lampjes met een kapje er overheen zo dat je de tegenliggers niet compleet verblind.
            Denk maar aan die mensen die achter je rijden met verkeerd afgestelde koplampen dat erg fijne effect wat je dan hebt in je spiegel.Dat projecteer jij ook dan zonder lens of bixenon.
            Als het nu al knippert op de maat ga je het met xenon ook merken.
            Een zwaardere accu of een extra audio condensator kan dit probleem verhelpen.
            Let wel dat als je een zwaardere accu neemt je dynamo deze ook op moet kunnen laden!

mike van besouw
            Deelnemer

Dankjewel dat is idd een goede tip die bixenon zijn deze setjes het zelfde als de normale pilot pro line kwa prijs of een stuk duurder ik heb igg geen lens in mijn koplamp verder ga ik ook een andere accu monteren voorin mijn voorkeur gaat uit naar een gell accu die flink wat ampère kan leveren

gtcz19dth
              Deelnemer

hij bedoelt waarschijnlijk h7r inplaats van bi xenon
                bi xenon is groot en klein licht in een lamp
                h7r heb ik zelf ook in mijn astra gemonteerd dit geeft een goed lichtbeeld zonder strooilicht

mike van besouw
                Deelnemer

Okee En dat zijn ook setjes van pilot ? En als ik gewoon de normale pilot pro line monteer is dit dan geen probleem met de APK als deze strooilicht veroorzaakt ?

Nessuno
                  Deelnemer

Idd h7r bedoelde ik
                    nee is volgens mij even duur.

kaneelschep
                    Deelnemer

Ik heb net een topic geopend met Xenon ervaring vragen en zelf een goedkoop setje gekocht om te kijken of het wel zo veel slechter is.
                      Waarom wil jij perse voor de pilot gaan en niet een goedkoper setje? Ervaring of gewoon duur moet beter zijn?

Nessuno
                      Deelnemer

Mijn ervaring met de goedkope chinese setjes is dat de lampen vaak flikkeren.
                        de 1 boeid het niet (mij bv)
                        De ander wel.
                        Verder is er niet veel mis mee,ze gaan misch minder lang mee maar dat mag voor de prijs die ze kosten.

mike van besouw
                        Deelnemer

Nee maar mijn dealer verkoopt pilot makkelijk dicht in de buurt 2 jaar garantie zonder gezeur en vooral ook als er problemen zijn dat ik makkelijk terug kan wat heb jij voor merk geprobeerd dan ?

Nessuno
                          Deelnemer

Ik vooral wazige Chinese merken, dan wel merkloos.
                            Van het flikkeren merk je trouwens tijdens het rijden niets,je zit het enkel als je stil staat.
                            wat ik zei de prijs is er ook na,en voor dat geld verwacht ik ook geen garantie.
                            kosten 2 setjes 1set h3 en 1 set h7 was nog geen 30 euro uit China vandaan.
                            dat was met verzending er bij.

gtcz19dth
                            Deelnemer

in mijn auto zit ook een setje uit china h7r canbus van 30 euro
                              ik kan er best om lachen dat sommige mensen 170 euro betalen voor een pilot xenonsetje

heb in mijn scooter al 2jaar een bi xenon setje van 10 euro nooit problemen mee gehad met de auto ook niet vorige auto zat ook een setje in van 30 euro nooit problemen mee gehad 1 jaar meegereden.

mike van besouw
                              Deelnemer

de xenon zit ondertussen al in de auto gemonteerd was super simpel enkel moest wel mijn voorbumper er vanaf
                                verder heb ik gewoon voor de normale pilot pro line gekozen daarna heb ik het lichtbeeld laten afstellen en heb nergens problemen me
                                lichtopbrengst in 10x verbeterd echt een heel groot verschil

wat ik wel nog wil vermelden in de koplamp zit al een soort metalen kap waar mijn lamp tussen geschoven is mis komt het hier door ?

bladluis
                                Deelnemer

Ik wil ook xenon inbouwen in mij corsa d

Moet ik een set met canbus pakken of zonder canbus?
                                  en heb ik nou een xenon adapter nodig voor de xenon heb gewoon originele koplampen
                                  en wat is nou het verschil tussen h7r en h7 xenon kan er niet veel wijs uit.

Corsa d 2010

Corsa_GSi
                                  Deelnemer

Corsa D heeft volgens mij CANbus, dus dan moet je de CANbus versie van de Xenon kit nemen.
                                    Daarnaast zou ik dan in het GROOT licht ook een setje doen.

H7R is speciaal gemaakt voor koplampen ZONDER projector lenzen.
                                    Als je daar H7 in doet heb je veel meer strooilicht.

Bij een Corsa D zit het DIM licht apart (H7) van het GROOT licht (H1).

Makkelijke site met alle lampjes en types:
                                    http://am-application.osram.info/en” onclick=”window.open(this.href);return false;

bladluis
                                    Deelnemer

Kan ik gewoon h7 pakken in me Corsa d heb standaard lampen of ziet er dat niet uit
                                      Is het dan veel strooilicht of welke zijn het beste kwa lampen ?

corsa14slow
                                      Deelnemer

Ik zou in Groot licht juist geen xenon zetten, xenon vind het niet fijn om kortstondig te worden ingeschakeld ==> “seinen”

bladluis
                                        Deelnemer

Heb ik ook niet heb gewoon in me normale licht

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.