Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Xenon Astra GTC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2010 om 21:11 #17229184
Ik ben van plan om xenon in mijn GTC te bouwen. Nu wil ik echter wel de originele look, dus met projector lampen. Ik vind deze aan de prijzige kant en nu is mijn oog gevallen op een setje van Depo link: http://cgi.ebay.de/Opel-Astra-H-GTC-Xenon-Scheinwerfer-links-rechts-/170533136007?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item27b4912687#ht_1561wt_905
Heeft iemand ervaring met deze koplampen van Depo. Ik heb de xenonprojectors van dit merk in mijn Astra G gehad en was er erg positief over.
Weet iemand of deze identiek zijn aan de originele projectorlampen?Ik heb dit topic doorgelezen http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=115507&page=1
Als ze identiek zijn aan originele lampen dan lijkt het me dus beter om ook voor de originele ballasten en starters te gaan. Zijn ze anders dan kan er natuurlijk een aftermarket setje in wat weer een stuk goedkoper is.
Ik ga er vanuit dat het allemaal op de originele manier moet werken. Wat heb ik dan verder allemaal nodig om het werkend te krijgen??
– originele starters
– originele ballasten (iemand een adres voor ballasten en starters?)
– D2S lampjes
– Aanmelden met de Tech 2
– ???Heeft iemand ook een indicatie van wat je kwijt bent aan de ballasten, starters en lampjes?
Ik hoor het graag,
Chiel
1 december 2010 om 21:14 #17768577volgensmij zijn dat gewoon de originele, die zijn namelijk ook van depo (of waren dat nou hella lampen).
zo van de foto te zien, lijken ze exact gelijk. Bij gm-tuningparts zag ik dat ze nu ook imitatie lampen hebben, daar kosten ze 450euro
starters, balasten en lampen heb ik hier gehaald (daar valt te onderhandelen als je bijv de starters en balasten tegelijk koopt)
http://www.well-done-xenon.nl/Webwinkel-Category-49697/Opel.html
aanmelden kan eventueel ook met de op-com.
Het is dus een behoorlijk duur geintje maar wel mooi :P
1 december 2010 om 21:17 #17768578Orginele zijn Hella’s. Depo is imitatie.
2 december 2010 om 17:16 #17768579Ennnn er komt nog bij:
– Hella AHL stuurapparaat,
– Achterassensor met steun,
– diverse stekkers en aantal meter kabel.2 december 2010 om 17:25 #17768580die heb je niet persé nodig, enkel als je auto van na 31 dec 2006 is.
Ik heb dat er zelf ook niet ingezet en de hoogteregeling werkt nu gewoon met dat knopje bij de lichtschakelaar.
2 december 2010 om 18:46 #17768581hehe zag r vandaag 1 op de snelweg die ze niet meer nodig had… moest aan dit topic denken xD
2 december 2010 om 19:16 #17768582origineel gepost door Spacejam
die heb je niet persé nodig, enkel als je auto van na 31 dec 2006 is.Ik heb dat er zelf ook niet ingezet en de hoogteregeling werkt nu gewoon met dat knopje bij de lichtschakelaar.
Sjah. mijn mening.
Je doet iets goed. Of je doet het niet…….
2 december 2010 om 20:12 #17768583mwa, dat maakt het toch even 300~400euro duurder, en als je de lampen goed afstelt maakt het toch niet uit aangezien de hoogteregeling ook niet zichzelf continu bijstelt.
(ik heb dan nog nooit iemand gehad die naar mij flitste vanwege het licht).
2 december 2010 om 20:28 #17768584Ik heb het ook achteraf in de GTC gebouwd, was rond de 600 euro totaal kwijt en dan zonder de achteras steun.
– Starters heb ik van ebay.
– Nastarters ook van ebay
– D2S 6000k lampen van pilot.
– koplampunits van ebay.Bij de montage moet je denken om de extra massa punten. Je hebt er namelijk 3 nodig, waarvan er 1 op dit moment is aangesloten. Je kunt deze doorverbinden in de koplamp zelf of in de stekker van de koplamp. De optie AHL aanwezig moet je even inschakelen in het UEC. Heb wel is gehoord dat dit bij sommige versies van het UEC niet kan, alleen weet ik dat niet zeker?
Ben zeer tevreden over het resultaat en wil echt niet meer terug naar halogeen!
Succes ermee.
2 december 2010 om 21:31 #17768585ik had gewoon de connectors in de koplamp aangepast zodat de bekabeling van de auto origineel bleef.
2 december 2010 om 21:59 #17768586origineel gepost door Spacejam
aangezien de hoogteregeling ook niet zichzelf continu bijstelt.Dat doet ie dus wel he!
zet hem maar eens voor het koplampafstelapparaat en laat even iemand op de kont dijnen.2 december 2010 om 22:07 #17768587werkt het ook snel genoeg bij bijv een drempel waar het als eerste als storend wordt ervaren?
Als ik de hoogte regeling aanstuur gaan de lampen dus enorm traag op en neer, lijkt me stug dat hij bijvoorbeeld de snelle hobbel van een drempel direct kan corrigeren of werkt dat motortje sneller als hij door ahl wordt aangestuurd?
meteen even een vraagje:
gaan de lampen op en neer als je de auto start als je ook ahl hebt? want dit zie ik ook wel ooit bij xenon lampen.
2 december 2010 om 22:16 #17768588bedankt voor alle reacties. Hier kan ik weer wat meer.
Nu maar eens opzoek gaan naar alle onderdelen…. Op-Com heeft mijn broertje en de Tech hebben we op het werk dus zo’n probleem gaat dat niet worden.
Ben niet van plan om ook die automatische hoogteregeling erin te bouwen. Dat wordt mij een beetje te gek en aangezien de auto van 2006 is, is dit ook niet verplicht.3 december 2010 om 12:00 #17768589origineel gepost door Spacejam
werkt het ook snel genoeg bij bijv een drempel waar het als eerste als storend wordt ervaren?Als ik de hoogte regeling aanstuur gaan de lampen dus enorm traag op en neer, lijkt me stug dat hij bijvoorbeeld de snelle hobbel van een drempel direct kan corrigeren of werkt dat motortje sneller als hij door ahl wordt aangestuurd?
meteen even een vraagje:
gaan de lampen op en neer als je de auto start als je ook ahl hebt? want dit zie ik ook wel ooit bij xenon lampen.
Tuurlijk is het altijd de vraag of hij met snelle bewegingen dat nog voor is. Wat ik zelf zie is dat hij met een drempel idd er best rap zat bij is. Hij komt wel ietsjes omhoog natuurlijk maar tis niet zoals ik met halogeen had dat je de auto voor je van binnen verlicht. Dat weet AHL/AFL wel te voorkomen.
Nadeel van de hoogteregeling dmv een knopje is dat je een erg simpel signaaltje dmv stapjes naar de stelmotoren stuurt.
AHL/AFL stuurt een rechtstreekse positie naar de lampen.
Dus AHL kan zeggen “nu naar max beneden” en die stand zal die stelmotor zo snel mogelijk opzoeken. Met handbediening stel je draait hem naar stand 3. Dan krijg je eerst nog de 2 voorgaande stappen ervoor. En jah dat gaat slomer.Als je AHL hebt gaan d lampen idd ook even op en neer volgens mij. Dat is dan even de zelftest om het syteem te testen. Als daar iet smis gaat dan zal het AHL lampje ook oplichten in je dash.
3 december 2010 om 12:05 #17768590Alleen jammer dat die stuurapparaten zo duur zijn. Of weet misschien iemand een plek waar ze een beetje betaalbaar zijn?
3 december 2010 om 12:07 #17768591Sloopveld. Hella AHL regelunits units worden gebruikt in een hoop europese auto’s!!
3 december 2010 om 12:08 #17768592de achtersensor ook of is dat wel specifiek voor opel?
3 december 2010 om 12:18 #17768593Naja die is specifiek opel natuurlijk. Of naja de sensor niet maar de montagesteun wel natuurlijk. Sensor was iets van 8 tientjes nieuw geloof ik.
Anders even op onderdelenzoeker.nl ofzo.
Ik heb destijds alles nieuw besteld omdat ik die GTC zo goedkoop had dat het makkelijk uitkon.3 december 2010 om 16:11 #17768594En als je dat dan bijelkaar hebt? Neem aan dat de kabels nog niet liggen voorbereid? De sensor komt bij de achteras?
3 december 2010 om 17:06 #17768595van de achteras komen 3 draden die laat je onder de achterbank daar naar binnen komen door zo’n doorvoerrubber.
Die draden gaan dan naar links voor achter het kickpanel.
Daar komt het AHL kastje waar die draden dan op komen.
Verders krijgt het AHL kastje een plus en een min. en 2 draden die op de high speed can bus komen. Dan zoek je de draad op die vanaf je hoogteverstellingknopje komt. Die knip je door en die leidt je ook naar het AHL kastje. Zodoende hoef je eigenlijk op de 3 sensor draden na niets aan draden te trekken.
Alle draden die je nodig hebt zitten in die grote multistekker die daar links voor zit.3 december 2010 om 17:46 #17768596heb je misschien schema’s daar van? Heb je bij jou de lichtschakelaar eigenlijk ook vervangen of kan je die dan ook gewoon laten zitten?
als ik kijk naar de onderdelen zou het dit ongeveer gaan kosten dus (als je nieuwe gebruikt):
ahl hoogte sensor 13255278: 93 euro
sensor steun (13110383): 31euro
ahl stuurapparaat (13110381): 234 eurowelk onderdeel zou van hella nodig hebben als je dat stuurapparaat gebruikt en werkt die dan ook gewoon via canbus?
3 december 2010 om 20:01 #17768597Ik heb daar alle ombouwschema’s van bij elkaar gezocht.
Dan wel AFL maar dat maakt in feite niet uit.Ik zal wel eens het een en ander online zetten van het weekend.
4 december 2010 om 16:15 #17768598Ik heb Xenon vanaf vorig jaar in mijn originele units zitten. Nooit iemand gehad die mij seinde dat mijn lichten te hoog staan (maar inderdaad, juiste afstelling van de lampen is héél belangrijk!). Geen enkele opmerking tijdens de APK, dus volgens mij moet het geen probleem zijn om Xenon in een originele unit te plaatsen. Inderdaad geeft het wat strooilicht en dat zal met een lens lamp beter (lees minder) zijn. Ik heb er ook geen automatische hoogteregeling in, omdat dit niet verplicht is (en ik zie het nut er ook niet van in eigenlijk :hmmz ).
Al-met-al: het bevalt me prima en ik zou niets meer anders willen. Xenon geeft mooier licht, beter licht en ziet er gewoonweg sjieker uit! :D
4 december 2010 om 20:34 #17768599Mij ging het er juist om dat ik die halogeen koplampen gewoon niet mooi vind.
En de originele Xenon units wel.
En na de Astra-F met zulk beroerd licht op de weg wou ik nu eens fatsoenlijk licht in de auto hebben.
Vandaar dus Xenon met AFL.
En het is echt geweldig.4 december 2010 om 20:42 #17768600de xenon koplampen zijn inderaad vele malen mooier :cool:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.