Xenon aftermarket setje eruit halen

Forumindex Forums Modellen Astra Xenon aftermarket setje eruit halen

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    SanderW87

Hallo,

Onlangs een Astra G coupe gekocht, welke was omgebouwd naar Xenon verlichting (met van die die omvorm kastjes). Nu ben ik daar niet echt tevreden over: de hoogteverstelling werkt niet of beroerd (is een apk afkeurpunt) en de boel stoort vaak (vaak gaat één van beide lampen niet aan als ik m’n verlichting aanzet en moet de verlichting weer uitzetten en weer een paar keer aandoen, voordat ze beiden branden) en het zit allemaal een beetje slordig ingebouwd. Ik heb er gewoon geen goed gevoel bij. De lampjes zitten ook in de unit gekit en dat vind ik dus helemaal niets. De lichtopbrengst is wel mooi, dat moet ik toegeven.

Ik wil mijn koplampen kort gezegd vervangen door gewoon iets wat plug en play is (dan maar wat minder lichtopbrengst), door dit setje:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/verlichting/m937089400-astra-g-angel-eyes-led.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer” onclick=”window.open(this.href);return false;

Iemand enig idee of dit gewoon een kwestie is van het oude spul eruit en dit erin zetten? want het setje wat ik nu erin heb zitten is volgens mij gewoon aangesloten op de bestaande stekkers (weet dat niet zeker). Alle stekkers zitten voorover ik weet op de auto en zoals is te zien aan deze advertentie hebben deze ook alle originele stekkers, dus zou het een kwestie van plug en play zijn.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,

Sander

Dolby
      Deelnemer

Als aan de bedrading niet is gerommeld is het gewoon plug end play inderdaad.

SanderW87

@Dolby wrote:

Als aan de bedrading niet is gerommeld is het gewoon plug end play inderdaad.

Daar ga ik vooralsnog vanuit, maar dat weet ik niet zeker. Ik kocht de auto met deze lampen en weet niet wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft. Ik heb dit soort verlichting altijd gemeden, omdat ik niet hou van die extra kastjes in mijn auto, dus ik ben op dit gebied echt een leek, haha! Zou niet weten hoe je dit setje bijvoorbeeld aangesloten krijgt op de standaard verlichting (of er dus veel aanpassing nodig is om een xenon setje zoals dit in te bouwen). Als dat al veel geknip en geplak mbt de bedrading, dan zie ik het somber in. Maar ik kan daar nu niets zinnigs over zeggen. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!

Dank voor je reactie in ieder geval!

Sander

kaneelschep
          Deelnemer

Meeste van die setjes gebruiken gewoon de bestaande H stekkers.
            Alleen de ballast (dat kastje bij elke lamp) heeft vaak een losse aparte min ergens.
            Stelt niet veel voor eigenlijk hoor ;-)

Frank27960
            Deelnemer

Meestal is het gewoon plug and play met die after marktet setjes, zoals al meerdere mensen zeggen hier, mis handig idee om even wat foto’s te plaatsen dan kan er vast iemand je vertellen hoe het zit;)

SanderW87

@Frank27960 wrote:

Meestal is het gewoon plug and play met die after marktet setjes, zoals al meerdere mensen zeggen hier, mis handig idee om even wat foto’s te plaatsen dan kan er vast iemand je vertellen hoe het zit;)

Ja, ik al snel foto’s maken :) Mijn vriendin heeft de auto alleen mee en komt morgenavond pas weer thuis, dus ik kan tot die tijd geen foto’s maken :hmmz Ik heb de bestelde lampen inmiddels binnen gekregen. Alleen heb ik zo mn twijfels.
                Er is namelijk gebruik gemaakt van ducktape en weet niet of dat een goed voorteken is… Was namelijk op de MP foto’s niet te zien…

Daarnaast zie ik bij één bruine stekker een zwart gedeelte uitkomen waar draadjes uitkomen (die afgeknipt zijn). De andere lamp heeft dat niet, zoals op deze foto te zien is. De stekker die ik bedoel heb ik in m’n handen.

Verder zitten wel alle stekkers erop. De verkoper zegt dat alle lampen getest zijn (op 12v) en dat de lampen en de hoogteverstelling prima werkt.

Ikzelf weet niet of dit een slecht voorteken is. Er is natuurlijk maar één manier om er zeker achter te komen en dat is de boel monteren. Maar ik dacht: ik deel mijn ervaringen gewoon met jullie!

Groet,

Sander

smoke_soldier
                Deelnemer

Nou met die ducttape kan ik 1 ding garanderen: VOCHT in de koplampen!

Verder zoals ik kan zien ziet het er redelijk goed uit.

Maar ik zou hier persoonlijk niet eens aan beginnen, maar dat is natuurlijk kort door de bocht voor jou.

Ik RAAD je aan om hiermee terug te gaan( als dat mogelijk is )

En een fatsoenlijk setje uit duitsland halen (nieuw)

Smoke

b07

@SanderW87 wrote:

@Frank27960 wrote:

Ja, ik al snel foto’s maken :) Mijn vriendin heeft de auto alleen mee en komt morgenavond pas weer thuis, dus ik kan tot die tijd geen foto’s maken :hmmz Ik heb de bestelde lampen inmiddels binnen gekregen. Alleen heb ik zo mn twijfels.
                    Er is namelijk gebruik gemaakt van ducktape en weet niet of dat een goed voorteken is… Was namelijk op de MP foto’s niet te zien…

Daarnaast zie ik bij één bruine stekker een zwart gedeelte uitkomen waar draadjes uitkomen (die afgeknipt zijn). De andere lamp heeft dat niet, zoals op deze foto te zien is. De stekker die ik bedoel heb ik in m’n handen.

Verder zitten wel alle stekkers erop. De verkoper zegt dat alle lampen getest zijn (op 12v) en dat de lampen en de hoogteverstelling prima werkt.

Ikzelf weet niet of dit een slecht voorteken is. Er is natuurlijk maar één manier om er zeker achter te komen en dat is de boel monteren. Maar ik dacht: ik deel mijn ervaringen gewoon met jullie!

Groet,

Sander

die afgeknipte stekker kan je weg gooien want, die zwarte stekker zit gewoon in je auto bedrading, dat is de stroomaansturing, in die bruine stekker zit normaal een halogeenlamp en, waar nu die duct tape zit daar zit normaal die bruine stekker in vast gedraaid.

voordat je besluit deze lampen in te bouwen zou je eerst is kunnen kijken of ze het wel doen, gewoon alle stekkers even aansluiten en, je lampen en licht hoogte regeling testen.

voor die 80 euro had je ook 2 nieuwe standaard aftermarket koplampen kunnen kopen.

Haasje17
                    Moderator

Dit zijn aftermarket angel eyes, ducktape haal er maar af die zal er wel op zitten omdat er vocht in de lampen kwam.
                      De bruine stekker zal niet passen denk ik met gewone hallogeen lampen in deze unit. Beter gewoon nieuwe orginele kopen denk ik.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.