Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Xenon 35W of 55W
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2012 om 17:19 #17248262
Maakt het wat uit of ik een setje van 35W of 55W koop? Zoja wat is het verschil dan?
En wat betekend h4-1 h4-2 en h4-3?
Ik heb een corsa met andere koplampen maar er staat alleen H4 in dus ik weet niet echt wat ik moet doen.
Mvg, Maikel
5 mei 2012 om 18:08 #1801471555Watt is tegen de wet.
Niet dat je er nou zo gauw op bekeurd wordt, maar het mag niet.H4-1 : Enkele Xenon buis op een H4 voet. Heeft geen grootlicht functie en is dus APK afkeur.
H4-2 : Enkele Xenon buis op een H4 voet met een klein halogeen pitje er naast voor de groot licht functie. Kan problemen met lichtbeeld opleveren.
H4-3 : Enkele Xenon buis op een H4 voet met een spiegelmechanisme er om heen. Wordt aangestuurd met een Piezo-actuator. Storingsgevoelig, loopt vaak vast en is aan de achterkant erg lang. Kan problemen opleveren met montage, want vaak past de rubber dop niet meer achterop je lamp.
H4-4 : Twee Xenonbuizen op een H4 voet. Is veel duurder omdat je effectief twee Xenonsets koopt. Is daarbij ook nog meer risico op afkeur omdat het lichtbeeld nog sterker wordt beinvloed dan H4-2.Verder: H4 is echt een probleemgeval als het op Xenon aankomt. Vaak problemen met lichtbeeld. Alleen H4-3 doet dat goed, maar dat heeft dan weer vaak last dat de actuator vast komt te zitten waardoor je geen groot licht meer hebt.
Sowieso is Xenon in een spiegel koplamp gewoon ronduit klote. Niet zozeer voor jezelf, maar wel voor je tegenliggers, want je schijnt alles en iedereen rechtstreeks in z’n bakkes waardoor ze verblind worden.
Het is gewoonweg gevaarlijk want het verblind, waardoor mensen schrikken en gekke dingen gaan doen. Het zal niet de eerste keer zijn dat er iemand op de verkeerde weghelft beland en een head-on aanrijding veroorzaakt door verblinding.Als je Xenon gaat monteren in een Corsa B, koop dan een setje angeleye of devileye koplampen. Daar zit 9 van de 10 keer een projector in, in plaats van een grote spiegelbak. Dat beperkt strooilicht en zorgt dat je niet in iedereen z’n bakkes loopt te schijnen.
Lees ook hier even: http://wiki.nlpower.com/wiki/doku.php/verlichting:xenon” onclick=”window.open(this.href);return false;
5 mei 2012 om 19:06 #18014716Welke raad je me dan aan? Want ik vind deze koplampen eigenlijk wel mooi.
5 mei 2012 om 19:19 #18014717Ik zelf denk dan h4-2 bij h4-3 heb ik groot kans dat mijn kapje er dan niet op past dus gaan ze sowieso kapot. H4-2 Heeft grootlicht en normale functie dan. En h4-4 is inderdaad duur. Wil wel graag xenon verlichting vandaar.
Voordeel is me auto is verlaagd voor dus de koplampen liggen lager en ik heb booskijkers dus ik denk dat verblinden meevalt.
5 mei 2012 om 20:19 #18014718Daar verkijk je je echt enorm op. Valt hard tegen. Ga maar eens voor de koplamp staan, neem 2 passen achteruit, en dan zie je de lamp al zitten. Dat is waar het probleem zit. Zo kort bij kan je de lamp al zien en is er dus al verblindingsgevaar.
Maargoed, zolang het APK goedkeur is en de politie houd je er niet mee aan, dan heb je in princiepe geen probleem.
Het is alleen zo klote als iemand zich ineens recht in de neus van je geliefde Corsa boort. Just saying…Wat betreft de keuze als je H4 hebt, dan is de keuze idd tussen H4-2 en H4-3.
H4-2 heeft groter risico op lichtbeeld problemen en H4-3 is gevoeliger voor defecten.Ik raad geen van beide aan, puur omdat koplampen zonder projectors met Xenon gewoon klote zijn om tegenin te moeten rijden.
Als je er echt op staat dan is de keuze voor jou of je het risico wil lopen op APK afkeur of het risico op een vroeg defect.6 mei 2012 om 00:02 #18014719Oke bedankt!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.