Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Xenon
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2011 om 17:26 #17243030
Hoi,
Zou originele koplampen(xenon) voor Astra J kunnen kopen.
Kan ik die gewoon monteren of is er meer voor nodig?11 november 2011 om 18:41 #17938797Volgens mij is dit onbegonnen werk. Xenon af fabriek bij de astra j net als de insignia is ook in combinatie met afl. Weet bijna zeker dat het niet is voorbereid zo als sensoren op de achter as voor de automatische hoogte verstelling, dan heb ik het nog niet eens over het can-bus systeem dat gegarandeerd fout melding gaat geven.
Kijk maar eens bij de insignia daar staat ergens een topic over.
Ik denk dat je beter en veel goed koper af bent met de aftermarket setje.gr Dennis
11 november 2011 om 20:46 #17938798@Dennispolly wrote:
Volgens mij is dit onbegonnen werk. Xenon af fabriek bij de astra j net als de insignia is ook in combinatie met afl. Weet bijna zeker dat het niet is voorbereid zo als sensoren op de achter as voor de automatische hoogte verstelling, dan heb ik het nog niet eens over het can-bus systeem dat gegarandeerd fout melding gaat geven.
Kijk maar eens bij de insignia daar staat ergens een topic over.
Ik denk dat je beter en veel goed koper af bent met de aftermarket setje.gr Dennis
Ok, Dat is helder, dank voor de toelichting :thumbup
Hoe bedoel je dat dan (aftermarket setje), alleen de lampen vervangen dan?
11 november 2011 om 21:06 #17938796Dat is niet enkel de lampen vervangen.
In de houder waar je houdige lamp inzit moet je verbinden met een ballast kapstje (dat je ergens moet kwijt en vast zien te krijgen, wat minder moeilijk is dan het lijkt) en dat ballastkastje loopt naar de lamp, die je dan gewoon in je de lampunit moet plaatsen. Let wel op als je zo’n set koopt dat je ééntje koopt dat geen storingen geeft (Canbus). Ik heb dit ook op mijn Astra H GTC, voor een goed setje ben je ongeveer €150 kwijt.
Wel voor de keuring uithalen, want is verboden zonder koplampsproeiers en aut. hoogteregeling. Maar ik veronderstel dat dat bij de Astra J nog wel even zal duren voor je naar de keuring hoeft.Hopelijk ben je hier iets mee.
Als je het zou installeren, ben je best dat je de bumper van je wagen haalt, dan zie je alles beter en dat maakt het overzichtiger, aangezien Opel nogal krap is onder de motorkap.Jeffrey
11 november 2011 om 21:08 #17938799Oja…
Je hoeft niets te knippen, solderen of wat dan ook, een setje is gewoon plug n play. king:11 november 2011 om 21:13 #17938800Ik heb echt zo een onnoemelijk harde spijt dat ik de AFL optie niet op mijn sports tourer heb genomen :|
11 november 2011 om 21:22 #17938801Ik heb de originele Hella’s gekocht voor op mijn GTC, de starters en ballasten heb ik ook bijna binnen.
Voor op een Astra J zit dat waarschijnlijk nog allemaal een stuk moeilijker dan voor een H om zoiets te doen, aangezien die canbus systemen al maar verfijnder worden waarschijnlijk.
Voor goed te zijn zou ik ook de aut. hoogteregeling en sproeiers moeten installeren, maar dat zal er niet van komen denk ik.
Zoals jij ook wel weet Bjorn, is het in ons landje niet zo dat je xenons mag hebben zonder deze voorwaarden als je auto van voor 1/1/07′ is.:swear
Dat is dus een jaarlijkse werkje voor de keuring.
Ik heb nu een HID set in de originele koplampen, maar ik vind die lenskoplampen zo machtig mooi. :jerry12 november 2011 om 00:23 #17938802@Jefkere wrote:
Dat is niet enkel de lampen vervangen.
In de houder waar je houdige lamp inzit moet je verbinden met een ballast kapstje (dat je ergens moet kwijt en vast zien te krijgen, wat minder moeilijk is dan het lijkt) en dat ballastkastje loopt naar de lamp, die je dan gewoon in je de lampunit moet plaatsen. Let wel op als je zo’n set koopt dat je ééntje koopt dat geen storingen geeft (Canbus). Ik heb dit ook op mijn Astra H GTC, voor een goed setje ben je ongeveer €150 kwijt.
Wel voor de keuring uithalen, want is verboden zonder koplampsproeiers en aut. hoogteregeling. Maar ik veronderstel dat dat bij de Astra J nog wel even zal duren voor je naar de keuring hoeft.Hopelijk ben je hier iets mee.
Als je het zou installeren, ben je best dat je de bumper van je wagen haalt, dan zie je alles beter en dat maakt het overzichtiger, aangezien Opel nogal krap is onder de motorkap.Jeffrey
ok, dank!!!
12 november 2011 om 12:58 #17938803@Jefkere wrote:
Ik heb de originele Hella’s gekocht voor op mijn GTC, de starters en ballasten heb ik ook bijna binnen.
Voor op een Astra J zit dat waarschijnlijk nog allemaal een stuk moeilijker dan voor een H om zoiets te doen, aangezien die canbus systemen al maar verfijnder worden waarschijnlijk.
Voor goed te zijn zou ik ook de aut. hoogteregeling en sproeiers moeten installeren, maar dat zal er niet van komen denk ik.
Zoals jij ook wel weet Bjorn, is het in ons landje niet zo dat je xenons mag hebben zonder deze voorwaarden als je auto van voor 1/1/07′ is.:swear
Ik heb nu een HID set in de originele koplampen, maar ik vind die lenskoplampen zo machtig mooi. :jerryzo is het meestal , maar denk dat ik ver de enige calibra in belgie heb met xenon op het keuringsbewijs zonder hoogteregeling en sproeiers :angel lucky me :jerry
12 november 2011 om 16:02 #17938795En hoe heb je dat in godsnaam klaargespeeld? :shock:
12 november 2011 om 16:29 #17938804@gsi-tje wrote:
@Jefkere wrote:
Ik heb de originele Hella’s gekocht voor op mijn GTC, de starters en ballasten heb ik ook bijna binnen.
Ik heb nu een HID set in de originele koplampen, maar ik vind die lenskoplampen zo machtig mooi. :jerryzo is het meestal , maar denk dat ik ver de enige calibra in belgie heb met xenon op het keuringsbewijs zonder hoogteregeling en sproeiers :angel lucky me :jerry
In belgie kan alles!
12 november 2011 om 17:17 #17938805Ja :jerry
Das wel waar, maar das niet altijd positief :p12 november 2011 om 17:22 #17938806 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.