XE uitlaat nokkenas

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) XE uitlaat nokkenas

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254985
    dr_antrax
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 August 2007

      hallo mensen,

      kleine vraag ik rij in mijn c20let met XE inlaat nokkenas en verstelbare tandwielen. de uitlaat nokkenas is wel nog gewoon van c20let. nu laat ik binnenkort mijn motor op maat afstellen op de rollenbank en wordt ook de inlaat nokkenas afgesteld. heeft het zin om ook de uitlaat nokkenas van xe te nemen en wat is de verschil? wie heeft hier ervaring mee

      dank je wel alvast voor jullie reacties

      #18101915
      lemmuh
        Lid sinds:
        29 July 2005

        Hier is erg veel te vinden over de effecten van het wisselen van de nokkenassen.

        http://www.max-boost.co.uk/max-boost/index.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18101916
        dr_antrax
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 August 2007

          @lemmuh wrote:

          Hier is erg veel te vinden over de effecten van het wisselen van de nokkenassen.

          http://www.max-boost.co.uk/max-boost/index.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

          http://www.max-boost.co.uk/max-boost/cylhead/cams_C20LET.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

          dank je wel met andere worden geen goed idee :thumb

          #18101917
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Check deze link:
            http://www.totalvauxhall.co.uk/files/2007/12/TOV76.tech_.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Ik had beide XE assen erin op de standaard timing en dat werkte wel.
            Als je ze gaat afstellen, dan wordt het beter.
            Zeker met een grotere / betere turbo dan de K16.

            #18101918
            dr_antrax
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 August 2007

              @Corsa_GSi wrote:

              Check deze link:
              http://www.totalvauxhall.co.uk/files/2007/12/TOV76.tech_.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

              Ik had beide XE assen erin op de standaard timing en dat werkte wel.
              Als je ze gaat afstellen, dan wordt het beter.
              Zeker met een grotere / betere turbo dan de K16.

              ik rij met een gereviseerde k16 heeft het dan wel nut? en waar zal je de verschil merken?

              #18101919
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Als ze beide tandwielen – nokkenassen goed afstellen en ook gelijk je ECU programmeren hiervoor, dan kan je het best merken.
                Met een goede motor turbo zit er dan 280 tot 300pk in.

                #18101920
                16VCalibra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2008

                  Maar hij rijd evo310 dus dat is al 300 pk..?

                  #18101921
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    nieuwe informatie altijd goed, dat stond niet in de begin post van de ts.

                    #18101922
                    dr_antrax
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 August 2007

                      ik rij nu idd evo310 en zou volgens de vorige eigenaar 308 pk hebben op de rollenbank alleen ik heb iets andere aanpassingen. maar ik ben geen fan van standaard chips heb liever op maar geschreven.

                      ik heb bij klasen geinformeerd en die zei bij een k16 turbo kan ik beter de LET uitlaat nokkenas laten zou alleen zin hebben bij een grotere turbo

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.