x30xe slaat af tijdens rijden en slaat niet meer aan

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz x30xe slaat af tijdens rijden en slaat niet meer aan

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    nosuspect2
    Deelnemer

Gisteren op snelweg bij invoegen sloeg de motor af en wil nu ook niet meer aanslaan. De startmotor draait wel rond. De accu wordt snel leeg getrokken.Startkabels erop helpt ook niet de motor slaat maar niet aan. Aanslepen kan niet want het is een automaat. Brandstofpomp functioneert nog.
      Heeft iemand een idee wat het mogelijk zou kunnen zijn?

wim-v6
      Deelnemer

Krukassensor

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

nosuspect2
        Deelnemer

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. De garagehouder (niet mijn oude vertrouwde, want die zit tegenwoordig 40km verderop), die de wagen heeft opgehaald (het gebeurde op de snelweg) zegt, dat de krukassensor niet tijdens het rijden kapot gaat. Hij vermoedt, dat de distributie versprongen is. Ik ga er zo eens heen. Misschien dat het voor me toch beter is om de wagen naar de vertrouwde garagist te brengen.

nosuspect2
          Deelnemer

Ik kom net van de garage.Hij heeft de oorzaak gevonden; de multiriem is gespleten en een deel daarvan is rond de krukaspoelie vast komen zitten. Hij vermoed, dat de distributieriem versprongen is. Hij heeft deze motor eigenlijk al opgegeven. Zou de schade eventueel nog binnen de perken vallen? (Ik denk ,dat de snelheid ongeveer 80km/uur was).

gose91
            Deelnemer

Zodanig langs de motor sleutelen dat je de distributie kan bekijken. Aan de merktekens kan je wel zien of ze verlopen zijn.

Maar dat een sensor niet tijdens het rijden kapot kan gaan is wel onzin. Geen idee waar die sensor zit, maar als die in de buurt van die poelie zit kan ie toch ook een opdonder hebben gehad van rondvliegend puin?

wim-v6
              Deelnemer

Bij een omeganis het redelijk peanuts om de distribte controleren.

Poekie stuurponp los, multiriem spanner los.
                Krukas multiriem poelie los.
                Kap eraf.

Bij twijfel een losse riem (desnoods gebruikt) halen die erom leggen en even een proefstart maken.

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

nosuspect2
                Deelnemer

Het is helaas geen Omega, maar een Sintra. Ik ga hem morgen ophalen en zelf maar eens kijken wat er aan te doen is. Anders maar weer een ander blokkie zoeken, maar deze zijn tegenwoordig al schaars aan het raken. (of een andere auto).

nosuspect2
                  Deelnemer

Vandaagg auto opgehaald en de kap van de distributie afgehaald. De distributieriem zelf is op twee plaatsen licht ingescheurd. Verder zit 1 nokkenas muurvast en op de andere drie kun je bewegen. De een wat verder dan de ander. :(

CarloAstra
                    Deelnemer

Maar lag de riem nog wel op tijd?

nosuspect2
                      Deelnemer

Dat heb ik niet kunnen controleren, want blok is dwars geplaatst. Je hebt net ruimte om de poelies en de riemen kos te halen.
                        Zou dat nog wat uitgemaakt hebben?

syl-astra

als je een andere x30xe zoekt heb ik er nog wel 1
                          zit net een nieuwe distrie riem op en is gewoon goed
                          zit nog in de omega en kun je nog horen lopen
                          zit nog in een omega maar omdat ik een andere omega gekocht heb sloop ik deze b1
                          dus als je er 1 nodig hebt laat maar weten
                          ik stuur je wel een pm met mijn telefoon nummer

CarloAstra
                          Deelnemer

Draaide de motor nog wel rond met de riem erop? Je had m dan gelijk kunnen draaien met de merktekens. Nu weet je eigenlijk niks…
                            Kan je evt wel helpen met verdere diagnose..

nosuspect2
                            Deelnemer

De motor draaide niet meer rond. Je hoorde enkel de startmotor rondgaan.
                              Ik heb vanmiddag een andere gekocht met lichte carrosserie schade. Ik hoef enkel het rechterportier en schuifdeur te vervangen,want daarmee zijn ze langs een paaltje gegaan.
                              Prijstechnisch en qua tijd is deze keuze voor mij interessanter.
                              Dank aan iedereen, die mee heeft gedacht en een motor heeft aangeboden. :thumbup

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.