x30xe met 148kw en 151kw

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz x30xe met 148kw en 151kw

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245623
    nosuspect2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 September 2009

      Hallo,

      Kun je een x30xe van 148kw vervangen door een 151kw zonder enige aanpassing aan computer of kabelboom of zo?

      Dat er twee tandwielen van de versnellingsbak overgezet moeten worden ben ik al achter :cry

      Is het mogelijk om de katalysatoren eruit te halen zonder dat de motor daar onregelmatig van gaat lopen ?

      mvg,
      Eric

      #17981040
      chris1508
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        Kun je een x30xe van 148kw vervangen door een 151kw zonder enige aanpassing aan computer of kabelboom of zo?

        je hebt het over de sintra x30xe aka 148 kw en omega x30xe aka 151 kw motor.

        ik heb het is na gezocht en er zijn 2 conclusies waar ik elke keer op uit kom

        of
        – de sintra heeft een andere set nokkenassen in liggen
        of
        – de sintra heeft een andere computer chip

        waar van mij het laatste het meest waarschijnlijk lijkt.

        en
        waarom wil je je katalysator er tussen uit halen?

        #17981041
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Tandwielen uit de versnellingsbak? Lijtk me sterk?

          Katalysator kan er prima onderuit zonder dat deze onregelmatig gaat lopen.

          En ik vermoed ook dat het enkel ecu is waardoor het wat verschilt in vermogen.

          #17981042
          nosuspect2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 September 2009

            Wel, het is idd een Sintra waar de motor in is gegaan, echter bleek achteraf dat de ruilmotor afkomstig is van een Omega met 155kw. Nu is er echter niet genoeg vermogen en loopt deze niet heel lekker.
            De vraag met de katalysator is omdat ik deze er tussenuit heb moeten halen, omdat deze helemaal verstopt zaten. Omdat de motor nu nog niet lekker loopt wil ik deze nog niet vervangen. Pas als deze goed loopt wil ik ze vervangen.

            Dus het zou de ecu kunnen zijn. Is die van een Omega dan uitwisselbaar met een Sintra?

            #17981043
            Pastra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 February 2007

              Is het niet zo dat die tandwielen van een automaat en handbak zijn?

              Gr.
              Pastra

              #17981044
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                @nosuspect2 wrote:

                Wel, het is idd een Sintra waar de motor in is gegaan, echter bleek achteraf dat de ruilmotor afkomstig is van een Omega met 155kw. Nu is er echter niet genoeg vermogen en loopt deze niet heel lekker.
                De vraag met de katalysator is omdat ik deze er tussenuit heb moeten halen, omdat deze helemaal verstopt zaten. Omdat de motor nu nog niet lekker loopt wil ik deze nog niet vervangen. Pas als deze goed loopt wil ik ze vervangen.

                Dus het zou de ecu kunnen zijn. Is die van een Omega dan uitwisselbaar met een Sintra?

                Dat hij niet lekker loopt heeft vermoed ik niets met de ecu temaken. Wat bedoel je met loopt niet lekker?

                #17981045
                nosuspect2
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 September 2009

                  Het lijkt erop, dat niet alle cylinders meedoen. Als je vanuit stilstand gas geeft komt de auto niet van zijn plaats zoals zou moeten dus een stuk trager. Bougies zijn nieuw Kabels ga ik morgen doormeten.

                  De motor komt van een omega automaat. 2 tandwielen moest ik overzetten want dit paste niet in de Sintra.

                  #17981046
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Wissel je bobine eens uit met de orginele motor.

                    #17981047
                    nosuspect2
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 September 2009

                      De vorige motor is van het een op het ander moment op minder cylinders gaan lopen, sterk vermogensverlies rode uitlaat ter hogte van de katalysatoren en een benzinegeur uit de uitlaat. Uiteindelijk bleek dat er deeltjes metaal in het carter lag en de pot achter zat verstopt door de kapotte katalysatoren. ik neem aan dat de bobine hier niet de oorzaak van kan zijn geweest, maar ik zal deze morgen eens verwisselen,

                      #17981048
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        Als er metaal in je carter zit is er waarschijnlijk wat kapot aan je zugiers/drijfstangen ofzo. Maar als je kat helemaal dicht heeft gezeten is deze daardoor stuk gelopen.

                        #17981049
                        nosuspect2
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 September 2009

                          Ik ga morgen verder met het ontstekingscircuit.

                          Als iemand nog verder een idee heeft, alle hulp is welkom.

                          Ik houd jullie op de hoogte.

                          #17981050
                          CarloAstra
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 December 2006

                            als de kat verstopt zit, kan de motor zijn uitlaatgassen niet kwijt. dus krijg je een beroerde motorloop. maar ik denk dat je of slechte kabels of defecte bobine hebt..

                            #17981051
                            nosuspect2
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 September 2009

                              Probleem opgelost, nieuwe bobine, een krukassensor en een toerentellersensor erin.

                              Dank jullie voor de tips

                              #17981052
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Vermogensverschillen.

                                Alle Omega 3.0 liter motoren zijn 211pk

                                Alle Sintra 3.0 liter motoren zijn 200pk

                                Verschil zit m in:

                                – Omgedraaid inlaat traject
                                – Ander programma.

                                Nokkenassen zijn voor motoren met dezelfde motorcodes bij deze V6en altijd gelijk

                                Alle C25XE motoren (Vectra-A Calibra) hebben dezelfde nokkenassen
                                Alle X25XE motoren (Vectra-B Calibra Omega) hebben dezelfde nokkenassen
                                Alle X30XE motoren (Sintra Omega-B) hebben dezelfde nokkenassen

                                Alle Y26SE Y30SE en vermoedelijk ook de Y32SE en Z32SE (niet Antara) motoren hebben allen dezelfde nokkenassen.

                                Willem

                                #17981053
                                Dolby
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 May 2008

                                  Kijk de informatie van Wim daar kun je zeker wat mee. Top hoor.

                                  #17981054
                                  jblfreak
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    even -offtopic

                                    en als ik er een vectra A inlaat op zet heb je deze verschillen niet wim ??

                                    #17981056
                                    Jerremy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 October 2004

                                      Nee dan heb je die verschillen niet, aangenomen dat je de Bosch Motronic M2.8 ecu en bijbehorende draadboom gebruikt.

                                      Maar Wim hoe zit dat trouwens met die nokkenassen Calibra X25XE ?? Volgens mij zijn die toch dezelfde als Calibra C25XE ?
                                      X25XE Calibra houdt dacht ik in als verschil t.o.v. C25XE; EGR, 2x lambda sensor, start onderbreker..
                                      Of is het echt een X25XE (als in de Vectra B + Omega B) echter alleen met het inlaat van de C25XE..
                                      want de Motonic variant is n.l. dezelfde; M 2.8 Waarschijnlijk is wel de 2 letter combi anders, het zal denk geen type ‘PN’ zijn als in de C25XE)

                                      #17981057
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        Ook de nokkenassen van de Calibra zijn X25XE jeroen…

                                        er is eens iemand geweest die dat had nagekeken een goeie tijd terug..

                                        Willem

                                        #17981055
                                        jblfreak
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          ja dat klopt had ik toen ook gelezen

                                          klopt jeroen met 2.8 ecu en kabelboom

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.