Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › X30LET(T)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2012 om 09:44 #17967466
Denken jullie ook na over jullie remmen setup en onderstel?
Dat lijkt me ook belangrijk als je dit soort vermogens / koppel los gaat laten :thumb
6 januari 2012 om 17:15 #17967467denk dat mijn turbo niet heel veel kleiner is :angel
bij mn dummyblok
en bij de echte;
7 januari 2012 om 22:15 #17967468iemand wat meer info over dat gaten frezen voor de koeling?
komt van mijn kant ook nog een projectje aan tzt namelijk :jerry8 januari 2012 om 07:19 #17967469Warmte wisselaar eruit en vanuit de kamer in de koelkanalen van de cilinderwanden een paar gaten boren van ca. 8mm. Daarna openingen groeter frezen met een stiftfrees op lucht. Zie je vanzelf, want die wantdikte daar is al erg gering.
Kan eigenlijk alleen maar als je blok opnieuw opbouwd.Info komt van de tuner van Frank Denker. Die had als eerste al te maken met koelproblemen op cil 5 en 6.
8 januari 2012 om 10:43 #17967470Michel, had je niet beter voor een paar alu klepdeksels kunnen gaan ? Zeker gezien de hitte ontwikkeling met een turbo straks en andere loop van je uitlaatspruitstukken.. Die kunstofdingen trekken n.l. snel krom met als gevolgd een vette bende.
8 januari 2012 om 10:47 #17967471@Corsa_GSi wrote:
Denken jullie ook na over jullie remmen setup en onderstel?
Dat lijkt me ook belangrijk als je dit soort vermogens / koppel los gaat laten :thumb
idd, dat is een goede ;)
Voor de geinteresseerde ik heb passend voor Calibra, Vecta A, B, Kadett E, Astra F, een P&P set beschikbaar,
4 pots Hispec High end range klauwen, icm AP racing 330*26mm. schijven, (let op; 5 gaats, maar tegen meer prijs kan ik
4 gaats bellhouses leveren) blokken Ferodo DS 2500Heb ook nog een set 4 pots Brembo klauwen liggen, geleverd op de Audi S8 en diversen Porsche modellen.
Incl. nieuwe blokken (VAG OEM)hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.
grtz.
8 januari 2012 om 11:09 #17967442@Gupy wrote:
Warmte wisselaar eruit en vanuit de kamer in de koelkanalen van de cilinderwanden een paar gaten boren van ca. 8mm. Daarna openingen groeter frezen met een stiftfrees op lucht. Zie je vanzelf, want die wantdikte daar is al erg gering.
Kan eigenlijk alleen maar als je blok opnieuw opbouwd.Info komt van de tuner van Frank Denker. Die had als eerste al te maken met koelproblemen op cil 5 en 6.
zou dat bij een kompressor setje ook al nodig zijn?
zover ik weet deden ze dat bij project opel niet. (duitse opel tuner)
wat zou verder wel verstandig zijn om aan te passen dan?8 januari 2012 om 15:36 #17967472@ jerremy;
kleppendeksels zijn nu inderdaad strakgemaakte kunstof rampendingen, terzijnertijd komen er inderdaad wel vectra versie’s op.
kwa warmte heb ik niet zo hel veel te vrezen, turbo ligt een aardig end van het blok vandaan en is natuurlijk relatief klein en zal dus niet heel veel warmte ontwikkellen.
ook worden er in de motorkap kadett gsi happers gezet en een smal rooster tegen de achterkant aan om alles af te voeren.kwa remmen zitter er bij mij al turbo schijven onder met sport compound remblokken, dit in combinatie met ander hrc en geen abs (dit scheeld vrij veel) zal hem aardig doen stoppen.
werk ook niet met hele hoge vermogens en rij “altijd” rustig ;)9 januari 2012 om 18:58 #17967473@fredericki200 wrote:
@Gupy wrote:
Warmte wisselaar eruit en vanuit de kamer in de koelkanalen van de cilinderwanden een paar gaten boren van ca. 8mm. Daarna openingen groeter frezen met een stiftfrees op lucht. Zie je vanzelf, want die wantdikte daar is al erg gering.
Kan eigenlijk alleen maar als je blok opnieuw opbouwd.Info komt van de tuner van Frank Denker. Die had als eerste al te maken met koelproblemen op cil 5 en 6.
zou dat bij een kompressor setje ook al nodig zijn?
zover ik weet deden ze dat bij project opel niet. (duitse opel tuner)
wat zou verder wel verstandig zijn om aan te passen dan?Ik zou het niet meer doen als het onderblok al “klaar is”. Of het daadwerkelijk nodig is vooraf eigenlijk niet te zeggen.
De
Maar als je de mogelijkheid hebt, zou ik het zeker doen. Ook een compressor kan een goed gebouwde X30XE makkelijk over de 400 pk duwen.9 januari 2012 om 22:08 #17967474heb hier zo’n nieuwe moter van m&m dronten staan (y30se)
deze heeft al een iets lagere kompressie dat is al iets beter.
verder een kompressor setje van project opel, zou goed moeten zijn voor +-300pk en pak hem beed richting de 400nm.
dit vind ik ruim voldoende, zover ik weet maakten zij er geen aanpassingen aan de moter.
maar kleine dingen aanpassen dat het langer heel blijft moet natuurlijk wel gebeuren.
zo zat ik ook aan arp bouten te denken, en mischien zuigerbodem koeling.10 januari 2012 om 19:32 #17967475Duitse ervaringsdeskundige noemen altijd 300 pk als grens aan voor originele motor, dus dan zit je prima.:)
Die Y30SE blokken had mij een hoop geld kunnen besparen…haha.
Maar goed, ik weet hoe ze inwendig presteren bij heftige vermogens.10 januari 2012 om 21:41 #17967476@Gupy wrote:
Duitse ervaringsdeskundige noemen altijd 300 pk als grens aan voor originele motor, dus dan zit je prima.:)
Die Y30SE blokken had mij een hoop geld kunnen besparen…haha.
Maar goed, ik weet hoe ze inwendig presteren bij heftige vermogens.vertel :jerry ben nu wel benieuwd.
wat ik weet is dat het het latere type blok is met de bruggetjes tussen de cilinders,
tammere nokkenassen als de x30xe
grotere oliepomp als de x30xe
het carter van de omega is niet om te schroeven (zit een versmalling in het onderblok)zal vast nog wel meer zijn.
10 januari 2012 om 21:47 #17967477Lagere Compressie door kortere zuigers.
Motorsteun (RWD) assteun (FWD) bevestiging onderblok aanpassen om passend te krijgen.
RVS oliekoeler ipv ALUWillem
11 januari 2012 om 20:04 #17967478Gaat natuurlijk om die verdichting, die je nodig hebt. Als je de kosten telt van lage compressie zuigers.(evt. gebruikte LET zuigers), overmaat boren en vlakken, dan zit je al over de kosten van een zo’n nieuw Y30SE blok.
Maar goed, dan nog krijg je geen garantie dat de zaak heel blijft.
17 januari 2012 om 19:40 #17967479netjes, wanneer gok je dit project op de weg te krijgen?
17 januari 2012 om 19:53 #17967480wie ikke of odht? ;)
ben er zelf al druk mee bezig, motorruim is helemaal leeg wordt volgende week afgelast (roest) en gespoten en hopelijk meteen dan meteen mn uitlaat gelast
vervolgens kan het blok er weer in en zal met met maandje of 2/3 hopelijk allemaal af zijn17 januari 2012 om 20:03 #17967481allebei:)
5 februari 2012 om 15:41 #17967482tis stil rondom de 3 litr turbo :D
6 februari 2012 om 17:42 #17967483die van mij staat bij sinds zaterdag de lasser voor het nodige plaatwerk, deze komt volgende week terug en ik zal dan langzaam aan gaan beginnen met opbouwen :mrgreen:
maar essentiele update’s gaan nog wel maandje of wat duren denk ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.