Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › x25xe pk vraag of eventueel ander blok?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2014 om 21:23 #17264854
Ik ben nog altijd bezig met me auto en komt hopelijk dit jaar de weg op maar,
Wat mij bekend is zitte er 3 liter nokkenasse in en een chip maar deze is niet op maat, bij eds kwam er 197pk uit maar of dit de krukas of de wielen zijn geen idee heb de auto toen zo compleet over gekocht voor het blok.
Ik heb er nu rvs spathetti spruitstukke onder zitte + complete rvs uitlaat op de katvervanger nog na deze word ook van rvs.
Hoeveel pk zou ik uit dit blok kunnen halen met deze dingen? Er zit ook als goed is een bmc filter op zo’n soort van stofzuiger :angel
En de andere vraag is wat te doen eventueel:
Ik wil de auto laten her spuiten en het blok gaat er ook uit om alle pakkingen te vervangen zodat het blok niet meer olie lekt.
Ook rammelt er iets bij de koppeling terwijl die er maar 15xxx km in zit :cry denk druklagertje wat je heel zacht af en toe eens hoort ratelen.Wat zou het ongeveer kosten kwa pakkingen en dergelijke om het blok fris te krijgen?
Een 3 liter bouwen zie ik niet echt zitten omdat ik dan maar een paar pk extra zal hebben en heb genoeg vertrouwen in me eige blok.
Een 3.2 is dat rendabel tegen over wat ik nu heb? En kwa kosten om het eige blok fris te krijgen tegen over de 3.2?
20 maart 2014 om 22:35 #182255483.0 of 3.2 maakt nauwelijks verschil onderling.
Stofzuiger is alleen maar voor het milieu, afkoppelen is dan ook geen probleem.
Vermogen opschroeven.gaat denk wel het makkelijkst met een 3,2 deze is namelijk erg tam qua setup.
Daar kan.je je compressie nog omhoog halen (laag compressie motor), snellere nokkenassen, 3.0koppen erop etc etc.
Mijn laag compressie 3liter heeft trouwens 204pk aan de wielen, bij 5500tpm (zou rond de 225pk op de krukas zijn plus-min).
280Nm tussen de 2500 & 5500tpm.Niet gek, al zeg ik t zelf, voor een motor met tamme nokkenassen, kleine poorten in de kop, en een lagere Compressie.
Willem
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
20 maart 2014 om 23:15 #18225549Bmc is zo’n lucht filter :angel
http://www.team-bhp.com/forum/attachments/technical-stuff/825548d1318343030-why-does-i10-1-2-kappa-have-such-tiny-air-filter-img_0246.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Dat bedoel ik met stofzuiger.
21 maart 2014 om 17:22 #18225550Demonteren, met een hamer bewerken, en wegsmijten.
Ik haalde het meeste vermogen (de 224pk) met standaard filterbak, incl restricties, en, een niet netjes gelaste imi voorpijp, Bosalmiddedemper met geknepen bochten middendemper met knap geknepen bochten.
Willem
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
21 maart 2014 om 17:28 #18225551Haha heb de orginelen nog wel liggen hoor :thumb
Maar wat moet ik ongeveer rekenen voor een vers blok?
21 maart 2014 om 17:29 #18225552Zo ook trouwens de geheel originrlr 2.5 v6 motor in de vectra-b van UsbStick.
Ook geheel origineel luchtfiltersysteem, en geknepen imi middendemper.180pk op de wielen
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
21 maart 2014 om 17:31 #18225553@Maurice89 wrote:
Haha heb de orginelen nog wel liggen hoor :thumb
Maar wat moet ik ongeveer rekenen voor een vers blok?
Als je die.vinden kan, partikulier zo.n 300 a 400 euro
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
21 maart 2014 om 22:39 #18225554Als je nog een blok zoekt, geef ff een berichtje via Facebook of Whatsapp…
Groeten,
Pastra
26 maart 2014 om 19:22 #18225555Willem, wat is het voordeel van een geknepen middendemper?
Doe je dat zelf iets aan een goedkope middendemper of zijn die kwik fit dingen zo ie zo geknepen?
26 maart 2014 om 20:31 #18225556Nee bosal is standaard zo,ik heb ook een bosal middendemper en hij doet het er zeer goed op, een 3 liter blok heeft wat meer vermogen onderin, een 2.5 met 3 liter nokkenas is behoorlijk traag onderin en begint pas bij ongeveer 4000 toeren leuk te worden met aangepaste chip, het is aan jezelf wat je wil,ik hou wel van koppel onderin,Nu heb ik het geluk dat mijn v6 het over het geheel wel aardig doe,maar ik wil graag een 3 liter erin.
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
26 maart 2014 om 20:39 #182255573 liter nokkenas moet je dan niet de hele kop mee vervangen?
de vectra heeft net als de omega ook 2 middendempers? moet dus voor de v6 2.6 omega opzoek naar bosal tussendempers nu ze toch vervangen moeten worden om iets extra,s aan pk,s te krijgen
26 maart 2014 om 20:56 #18225558Nee de vectra heeft 1 middendemper, dus wil niet zeggen dat het bij een omega hetzelfde resultaat geeft..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
27 maart 2014 om 07:27 #18225559Ze moeten er toch op, ga gewoon opzoek naar de bosal en dan merk ik het wel of we iets meer vermogen hebben.
Is het eigenlijk zo dat je met een imi kat en middendemper en een afgeblinde egr zo ie zo iets meer vermogen heb?
27 maart 2014 om 07:34 #18225560Nee hoeft niet,imi kat kan zelf minder vermogen geven en egr vreet geen pk’s
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
27 maart 2014 om 07:43 #18225561bij de 1.6 afgeblind en een imi kat, middendemper werkt heel aardig.
ben door 98 te tanken ook dat hinderlijke toerental wisselen kwijt als jij stationair loopt.
Omega krijgt vanmiddag zijn 2 bosal middendempers voor € 350,00 incl montage en ik mag de oude meenemen voor het oud ijzer. Is dat een nette prijs?
27 maart 2014 om 09:31 #18225562Ik denk dat de dempers bij bosal zelf ongeveer 200 euro kosten..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
27 maart 2014 om 16:40 #18225563Ze zijn anderhalf uur bezig geweest voor € 150,00 dan, tja het is veel geld maar de irmscher einddemper klinkt nu weer als van ouds.
27 maart 2014 om 17:01 #18225564Ja ik vind het geluid met de combinatie bosal en sebering bij mij ook goed klinken
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.