Forumindex › Forums › Modellen › Omega › X25Xe draadboom pas makken/startklaar maken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2014 om 14:12 #17264319
Hallo mede techneuten
Ik zit tegen een motor swap aan voor mijn camper
heb besloten dat hier een omega x25xe V6 24v automaat in te bouwen
Maar gezien dit een oldtimer ZONDER hightech elektronica ben ik opzoek naar iemand of documentatie .
Omdat ik hier ook wel lees dat ze in Manta`s/record/Kadett’s worden gebouwd zal er vast iemand zijn die weet hoe en watDus mijn vraag hoe pas je de draadboom aan dat hij plug&play is welke draden naar contactslot/startmotor/accu enz enz
ik weet dat je de elektrische brandstofpomp en koelvin ook moet overzetten
de bedoeling is dus een start klare draadboom zonder toeters en bellen
Zou iemand mijn een draad diagram of zo kunnen mailen HOW TO DO
28 februari 2014 om 14:22 #18219808koop een vraagbaak van de betreffende auto.
en dan is het een kwestie van de motor/automaat boom uit splitsen.
alles uit de auto halen en in een lege garage op de vloer leggen en een labeltje zo links en rechts wil ook wel helpen
28 februari 2014 om 14:58 #18219809@RamSwa72
het How-To deel van ons forum is bedoel om een uitleg te plaatsen, over hoe iets te doen.
Dit forum deel is niet bedoelt voor vragen, vandaar dat je bericht is verplaatst naar Omega6 maart 2014 om 19:12 #18219810Ik heb het uitzoekwerk bij mij er net op zitten en het is gelukt.
Koelvin zit niet in de kabelboom van de motor en moet appart aangelegd worden.
Ik heb niet een schema hiervoor maar zal even kijken hoe ik het kan beschrijven.
Het je ook de startonderbreker en de transponder?6 maart 2014 om 19:23 #182198116 maart 2014 om 19:34 #18219812de startblokkering kan 2kanten om
de spoel bij het contact slot en de transponder in sleutel ( is zo groot als een rijstkorrel )
of de blokkering uit de ecu laten halen motronic voor de cross worden ook van deze optie ontdaan
6 maart 2014 om 19:36 #18219814Ik leg de startonderbreker gewoon bij de ecu met de transponder er aan geplakt.
6 maart 2014 om 19:38 #18219813Het schijnt dat de eerste 2.5 V6en geen startonderbreker hadden maar weet dat niet zeker.
6 maart 2014 om 19:39 #18219815Geweldig deze info kan ik idd wat mee
Mijn dank is groot :wors6 maart 2014 om 19:53 #18219816In wat voor camper moet het komen?
Heb bij mij ook de egr er af gehaald en afgedopt,moet wel aan de ecu aangesloten blijven.
Die ligt ook naast de ecu ;) .
Als je vragen heb stel ze maar.18 maart 2014 om 22:19 #18219817Omega V6en hebben allemaal Startonderbreker, alleen op verschillende manieren.
1e gen (tot 1995) was met Infrarood sensor en losse Stuurunit.
2e gen (va 1995) was met Lezer en transponder.Calibra / Vectra-A 2.5 V6-en zijn zonder onderbreker geleverd, hang deze ook nooit aan de Computer, hij is gelijk geblokkeerd.
Willem
19 maart 2014 om 09:49 #18219818in een ander topic is te lezen dat inmiddels voor een x20se heeft gekozen.
deze motor zal ook wel een start blokkering hebben hij heeft een hele auto gekocht19 maart 2014 om 10:07 #18219819Klopt helemaal gaat vandaag of morgen er een Topic aan wijden
Het ombouwen van mijn HymerMobil (1981) camper van Bedford 2.3L met een TH180 automaatbak, Naar Opel x20se met een AR35 automaat.Dit is hem trouwens
19 maart 2014 om 17:56 #18219820Dat is een flinke, het is ook gelijk donker in huis. :kewlpics
Heb zelf een ecu uit een omega b dus met lezer en transponder.
Bedankt voor de info Wim-v619 maart 2014 om 18:03 #18219821Hij is 5,5 meter maar heeft een laag gewicht voor een camper weegt 1870 kg
Heb zelf ook het complete contactslot met lezer er omheen en bijbehorende ecu en de sleutels met transponder
Ga het ook gewoon gebruiken maar dan plaats ik het slot in het dashboard
Moet dus gaan lukken :jerry19 maart 2014 om 18:42 #18219822 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.