Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › x25xe carter ontluchting
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 maart 2012 om 21:38 #17247475
even een vraagje voor de zekerheid
ik wil een oil catch tank monteren
omdat gasklephuis snel vies wordt met olie prut
deze moet op de carter ontluching , dat is het kleine slangetje aan de (vanaf rechtervoorwiel gezien)
het slangetje rechtsboven op het gasklephuis hier gaat tie dan niet op passen aansluiting oil catch tank min 10mmdan is de dikkere slang aan de rechterzeikant van het gasklephuis dan de inlaatspruitstuk ontluchting ????
dan zou hij hier op gemonteerd moeten worden als dit nut heeft ????6 maart 2012 om 20:23 #18005060Bij een X25XE komt normaal absoluut GEEN olie!!!!!
Mijn gasklep was bij 205232km nog steeds schoon, laatst schoongemaakt bij 97.500km
samen met het afsluiten van de EGR…
enige oplossing hiervoor is het pijpje doorprikken wat op het cartrventilatiehuisje zit, (vacuum pijpje), deze zit dicht waardoor de Carterventilatie onjuist werkt
CARTERVENTILATIE:
Dunne slangetje dat achterom over het inlaat loopt is AANSTURING van Carterventilatie, deze zit op het carterventilatie huis, hiervan moet je het pijpje doorprikken (niet te diep prikken, dan is het rubber flapje kapot), deze slang zit op het VACUUM van de motor..
De dikke slang is ook Carterventilatie, dat is de doorvoer voor carterdampen.
Willem
6 maart 2012 om 21:31 #18005061Denk dat het vuil wat in het gasklephuis gekomen is door de slechte ontbranding
Aangezien hij afgelopen vrijdag bij de garage is geweest en bleek dat er 3 ngk bougies voor zaten en 3 hele oude bosch bougies achter en er een bougiekabel breuk bij de 2e cilinder zat dit is nu allemaal vervangen schandalig aangezien er volgens onderhouds boekje juni 2010 een grote beurt is uitgevoerd dit alles is nu verholpen en heb dus zondag gasklephuis ook maar gelijk gereinigd waarbij ik dus de smerigeheid aantrofDus de carterventilatie dunnere slang op gasklephuis volgen en die komt uit bij het carterontluchtinghuis Het pijpje wat doorgeprikt moet worden steek recht omhoog ? En wat is niet te ver ? De lengte van t pijpje is ver genoeg ?
6 maart 2012 om 22:41 #18005059ja dat ie Open is, kan je merken door door de slang te blazen…
Als je wangen een ballonnetje worden zonder dat er enige stroming ontstaat zit dit pijpje dicht…
als je carterventilatie pijpje dicht zit komt er uit het gat van de dikke carterventilatie slang op het gasklephuis, vettigehied lopen..
Ik heb nog nooit het carterventilatie pijpje bij mij hoeven doorprikken, Dit omdat ik voornamelijk lange afstanden rijd… en er ligt nu een splinternieuwe 3.0 V6 motor in, met nieuwe slangen en Carterventilaite huis etc etc..
Willem
7 maart 2012 om 12:51 #18005058Heb ff op t slangetje geblazen en idd ken blazen wat ik wil en die vettigheid is precies wat er uit de dikke slang komt Dus dat wordt doorprikken voor mij hopen dat ik niet te ver prikt
Vanavond gelijk maar even doen dan
Bedankt voor de uitleg willem :thumb7 maart 2012 om 18:03 #18005057No problem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.