Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2013 om 13:10 #17260641
Hallo
Het volgende,
Van mijn Sintra is het ecotec blok 2.2 kapot gegaan.(waterpomp lagers uit gelopen daarna distributieriem ontspannen, met alle gevolgen van dien, klepen en zuigers kapot)
Nu wil ik dit blok uitwisselen met een X20XEV daar deze blokken meer voorkomen als de 2.2, qua vermogen neem ik die 5 pk voor lief.Nu weet ik dat hij praktisch identiek is aan een X20XEV.
Kop = 100% hetzelfde
Onderblok =?? dacht ik hetzelfde
alleen krukas drijfstangen en zuigers zijn anders.Is dit blok 1 op 1 uit te wisselen? Zo ja moet dan de ECU ook vervangen worden?
kan dat zomaar (ivm de startblokering die zit toch in de ECU?)Gaarne jullie reactie
Groet
Michel15 september 2013 om 13:16 #18173680de hoogte van het onderblok is anders zijn nl 5 mm hoger
de bak aansluiting is gelijk.
vermogen zal wel meevallen alleen heb je ook minder koppel en dat ga je in het rijden wel merken.
ik zou naar een tuner gaan een een chip opmaat laten schrijven voor jou motor15 september 2013 om 13:28 #18173681Hoi
ik mag hieruit opmaken dat de 2.2 5mm hoger is dan de 2.0
Tevens wat voor problemen gaat mij dit dan opleveren.
Het enige wat ik me kan bedenken is de uitlaat. Hopelijk heeft deze die 5mm speling dan?Mvgr
Michel15 september 2013 om 13:32 #18173682de 2.2 is het hoger blok
16 september 2013 om 08:41 #18173683Kan je niet het kop en onderblok van een Z22SE nemen en de inbouwen met jouw eigen aanbouwdelen?
16 september 2013 om 08:47 #18173684Z22SE????? Servaas wakker worden :sleeping :sleeping :jerry :jerry
De Sintra is net als de Omega uitgevoerd met een X22XE of Y22XE 2.2 motor, deze is technisch gelijk aan de X20XEV.
de Z22SE is een Kettingmotor, van Amerikaanse makelij.
Willem
20 september 2013 om 18:15 #18173685Onze vader heeft ook een 2.2 16v Sintra gehad en moet eerlijk zeggen dat deze (naar mijn gevoel) veel meer koppel had dan mijn X20XEV Vectra B. Is dat misschien door de versnellingsbak dan? :hmmz
20 september 2013 om 18:16 #18173686Lange en korte bak en dergelijke maakt ook veel verschil. Maar ook 4×4
20 september 2013 om 18:40 #18173687nee dat is gewoon het verschil in motor.
een 2200 heeft een langere slag wat zich vertaald in meer koppel bij minder toeren.
gevolg is wel dat zoon motor zijn max vermogen bij een lager toerental heeftvandaar ook dat er zo links en rechts in de autosport om die 2200 gezocht wordt
maar dat is een ander hoofdstuk20 september 2013 om 19:17 #18173688ah toemme :D
20 september 2013 om 19:50 #1817368920 september 2013 om 20:52 #18173690Toch resulteert de lengte van de bak ook echt in koppel verlies / vermogen verlies aan de wielen.
21 september 2013 om 00:28 #1817369128 september 2013 om 21:49 #18173692Iemand toevallig ervaring met het uitbouwen van het blok bij een sintra?
Daar dit blok half onder het schutbord ligt zal dit “problemen” kunnen geven?
Tevens met of zonder bak eruit halen was is het makkellijkst, als het met bak is, subframe ook lossen?groet
28 september 2013 om 22:13 #18173693Subframe moet los om hem van onder met bak en al eruit te krijgen. Van boven gaat moeilijk worden.
28 september 2013 om 22:18 #18173694blok moet er van onder uit?
hmms taktiek veranderen hoor ik net
17 oktober 2013 om 20:32 #18173695Hallo,
Na uitbouwen cilinderkop bleek alleen de kop kapot te zijn.
Nu andere kop ingebouwd(oude reviseren was te duur) Nu zit er een x20XER kop op doet het goed, alleen EGR is anders, los ik andere keer wel weer op.Nu na startup mis ik alleen 1 aansluiting voor een stekker, waardoor hij motorstoring geeft, hij loopt wel goed, alleen stationair beetje laag.
Stekker ligt ter hoogte van bobineblok, is 3 polig.17 oktober 2013 om 21:24 #18173696Ook met de nokkenassen van de XER erin?
Dan heb je nog meer vermogen ook zometeen.
17 oktober 2013 om 21:34 #18173697http://s815.photobucket.com/user/mcc_alive/slideshow/Koprevisie%20Sintra” onclick=”window.open(this.href);return false;
Slideshow via Photobucket, beter lukt me op moment niet.
PS stekker lijkt op die van het bobineblok, maar deze zit er al op,(let op motor loopt aardig, rij er al mee)17 oktober 2013 om 21:36 #18173698Nokkenassen heb ik er wel bij, maar niet gemonteerd, ik wist niet of deze te gebruiken waren.
Zijn de nokkenassen scherper? niet te scherp?groet
17 oktober 2013 om 22:46 #18173699Als dit de originele nokkenassen zijn heb ik wel belang bij ;)
Zoek al een lange tij naar x20xer nokkenassen deze zijn iets scherper dan die van een x20xev
Waardoor hij andere kleplift heeft en sneller is
Alleen zal hij onregelmatig gaan lopen (iets)17 oktober 2013 om 23:00 #18173700@marijnl1988 wrote:
Als dit de originele nokkenassen zijn heb ik wel belang bij ;)
Zoek al een lange tij naar x20xer nokkenassen deze zijn iets scherper dan die van een x20xev
Waardoor hij andere kleplift heeft en sneller is
Alleen zal hij onregelmatig gaan lopen (iets)Moet je helaas teleurstellen, Kom er net via google achter dat ik een Z20LET kop heb gemonteerd op mijn X22XEV…
Nokkenassen zien er ook niet scherp uit helaas.
Mischien is dit wat voor je?
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=602919&hid=&lhid=&lvid=&mid=65″ onclick=”window.open(this.href);return false;Groet
MichelWeet je toevallig niet waarvan dit stekkertje is wat ik los heb liggen, zie topic eerder voor link
17 oktober 2013 om 23:07 #18173701Klopsensor hangt aan het onderblok aan de achterzijde… onder het inlaat..
andere kant van de stekker zal wel naar beneden gegaan zijn…Willem
17 oktober 2013 om 23:23 #18173702Ok morgen er maar weer even onder duiken, bij daglicht!
Ik heb eerder een kapotte klopsensor gehad, toen wou de auto niet boven de 3000 toeren.
Nu op dit moment heb ik wel vol vermogen(en toeren)Maar nu je het zegt, is dit zeer aannemelijk.
17 oktober 2013 om 23:26 #18173703Deze stekker is exact gelijk aan die van de Luchtmassameter, deze word nog wel eens verwisseld (hoe ze het doen ze het, maar ze liggen op een heel andere plek normaal gesproken…
heb m afgelopen woensdag nog tegen gekomen toen ik met mijn bakkes over de motor gebogen hing van een Vectra-B X20XEV met Witte plaat met rode letters erop, bij Antwerpen haha…Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.