Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › X22XE in Corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2009 om 17:00 #17213199
Hallo,
Ik heb een X22XE(+F28) uit een Frontera B liggen, past dit in een Corsa B van 1995? Het carter van een C20XE is al gemonteerd. Het blok is iets hoger dan een X20XEV, en vraag me af hoeveel ruimte er onder de motorkap zit/overblijft.
Heeft iemand een idee?Verder heb ik nog de optie voor een Z20LET, die aangepast kan worden voor in de Corsa.
Groeten,
Arnoud
18 oktober 2009 om 17:01 #17538020Zou moeten passen…
Willem
18 oktober 2009 om 20:11 #17538021doe dan maar Z20let met f28…. als je toch 1x bezig bent met ombouwen en je hebt er de keus in….:P
2.2 valt tegen zolang je er niks mee doet
18 oktober 2009 om 20:19 #17538022Idd, ik zou ook voor de Z20LET met F28 gaan :thumbup
18 oktober 2009 om 20:24 #17538023die 2.2 mag je hier wel inleveren
theun
18 oktober 2009 om 21:39 #17538024Ik mag aannemen dat er genoeg ruimte over is onder de motorkap, het gaat om een kleine 9 mm.
De 2.2 heeft gepolijste poorten, en nokkenassen van de C18XE 10mm lift. Dus zal iets meet vermogen leveren dan stdDe Z20LET is wel leuk maar heeft geen computer en draadboom, geen intercooler en buizen. Inbouwen is voor de rest denk ik wel het zelfde. Of zo’n 2-delig carter moet niet passen?
yep de LET heeft meer potentie, en kan leuker zijn:hmmz
18 oktober 2009 om 21:43 #17538025IC + buizen moet je toch zelf samen stellen want is geen plug en play.
kabelboom + ecu kan je wel op ebay scoren!! of anders meteen iets programeerbaar er aan! ben je meteen klaar voor de toekomst mocht je aan tuning gaan denken!
die 9mm ruimte heb je wel ga ik vanuit, iig een c20xe of x20xer hangt ook los. en anders kan je nog wel 9mm ruimte maken
20 oktober 2009 om 18:03 #17538026Dank je sw16v
Weet iemand of het 2-delige carter van de Z20LET ook in een Corsa B past?
De balansassen zijn eruit en er is een X20XER krukas gemonteerd met 8 vliegwiel bout gaten. Dus een normaal carter monteren is geen probleem.De motor steun aan de voorzijde is wel aantepasen naar het type zonder steun.
De Z20LET gaat al beter klinken:P
20 oktober 2009 om 19:57 #17538027Ga het proberen zou ik zeggen, dit zijn projecten waar je het wiel toch zelf zal moeten gaan uitvinden.
want er is bitter weinig info over. maar met 2 goeie rechterhanden moet t lukken21 oktober 2009 om 18:11 #17538028Zal eens eens kijken wat er exact nodig is om de Z20LET opgang te helpen, zonder de normale ombouw delen.
Iemand interesse in een X22XE? Type zonder balansassen.
Het onderblok is nieuw, geen revisie.21 oktober 2009 om 18:40 #17538029origineel gepost door Corse
Zal eens eens kijken wat er exact nodig is om de Z20LET opgang te helpen, zonder de normale ombouw delen.
Iemand interesse in een X22XE? Type zonder balansassen.
Het onderblok is nieuw, geen revisie.Theunm reageerde net dat je hem daar ken brengen:thumbup
Dus ff een u2u en je weet wat je ervoor ken vangen;)21 oktober 2009 om 18:42 #17538030net een berichtje gestuurd
7 november 2009 om 17:43 #17538031Hallo allemaal,
Z20LET gaat er toch uit, en de X22XE blijft.
Vindt een 2.2 in een Corsa toch wat meer bijzonder.
;);)Dus te koop Z20LET motor, cilinderkop ligt eraf maar pakkingen zitten er bij. Motor heeft geen balansassen en heeft de krukas van een X20XER
Ben er helaas niet aan toe gekomen om H-beam drijfstangen te monteren. Heb er eventueel ook een normaal carter bij en distributie delen zonder motor steun.
TEABGroeten,
Arnold
7 november 2009 om 23:04 #17538032Is de Z20 nog helemaal compleet verders? Anders wel interesse.
8 november 2009 om 09:20 #17538033u2u;)
9 november 2009 om 21:54 #17538034Hallo Bart,
Cilnderkop ligt los van de motor, alle delen zijn erbij behalve startmotor, dynamo en ook heen intercooler / buizen e.d. Maar die moet je toch ergens anders van daan halen.
Groeten,
Arnold
origineel gepost door Bart Hoedemaker
Is de Z20 nog helemaal compleet verders? Anders wel interesse. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.