Forumindex › Forums › Modellen › Astra › X20XEV verbruik en sneller maken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2012 om 14:47 #17243260
hallo
ik had eigenlijk een vraag
ik heb namelijk een opel astra g met een X20XEV blok erin
alleen zuipt hij mega veel vind ik zelf
wat is hier aan te doen chippen ??
en hoe kun je de blok sneller maken wat leuk is kwa geld
anders nokkenassen ??
spruitstuk ??
bestaat er in nederland ook andere inlaten ??
ik heb niet veel verstand van deze motorblokken ??
iemand misschien ervaaring met deze blokken ???vgr marijn
7 maart 2012 om 14:59 #17942348Dus je wilt je verbruik terugdringen, maar tegelijkertijd je auto sneller maken?
Nogal tegenstrijdig als je dat met “mechanisch” wil bereiken.Gebruik anders even de zoekfunctie, dan vind je genoeg hier op het forum wat je verder helpt.
7 maart 2012 om 15:00 #179423477 maart 2012 om 15:17 #17942345Hij zuipt mega veel, hoeveel km doe je ongeveer op 1 tank?
En je kan inderdaad een paar pagina’s van mij in de gaten houden, ben er zelf ook mee bezig.
7 maart 2012 om 17:26 #17942343niet de vraag stellen Hoeveel doe je met 1 tank, de een tankt al op een kwart, de ander als ie ver in het rood staat.
Je moet WERKELIJK het verbruik gaan Vaststellen vooraleer je kan spreken over de het verbruik te hoog is..
Als je ongemerkt toch meer rijdt dan je zelf denkt dat je rijdt lijkt het verbruik ook hoog.
Rijdt je veel Korte stukjes, is het verbruik ook hoger.
Rijdt je veel met je matties in de rondte is het verbruik ook hoger..
Heb je een Verkeerde rijstijl dan is je verbruik ook hoog.
Zelfs bij normaal rijden, maar op de verkeerde manier zuipt een auto….
(voorbeeld: Mijn Vader reed altijd HEEL rustig, maar daardoor reed ie met zowel mijn Astra als Vectra duurder als ik..)
willem
7 maart 2012 om 17:38 #17942342Haha, Rijd je met je matties in de rondte :jerry
ik weet niet wat je vorige wagen is maar een 2.0 is niet bepaald zuinig te noemen
door tunen van je motor KAN je zuiniger gaan rijden
al is het extra vermogen onder je rechtervoet zo verleidelijk dat je gewoon door gaat met stampen :jerry7 maart 2012 om 17:47 #179423391 op 12 a 1 op 13 moet goed haalbaar zijn met een X20XEV…
Haha, Rijd je met je matties in de rondte
er word gesproken over sneller maken, en daar koppel ik dan lekker aan je matties laten zien wat die 2liter kan gelijk aan vast..
Of toch even de VW rijder lopen zieken ofwat in die richting…
Willem
8 maart 2012 om 15:06 #17942341huh ? de VW rijder lopen zieken ?? Neee dat doen wij toch niet ?? Zeker niet met een 2 liter astra … :D
Marijn, zorg er voor dat je een setje verse bougiekabels hebt, evt een spaghettispruitstukje ( zou dat schelen ? )
Verder zorgen dat je inlaattraject schoon is ( gasklep en inlaatspruitstuk ) en een keer je injectors laten cleanen.
EGR daarvan heb ik de vacuum bediening afgedopt, die ziekt ook niet meer.
Ik vind dat na de schoonmaakactie de motor al vanaf het midden toeren gebied beter begint te trekken.
Ja en zuinig ? .. 1 op 10 , automaat stationwagon, altijd korte stukjes, moeders de vrouw altijd GAS d’r op .. ;)
Went vanzelf hoor ..;)8 maart 2012 om 15:09 #17942340@akonings wrote:
huh ? de VW rijder lopen zieken ?? Neee dat doen wij toch niet ?? Zeker niet met een 2 liter astra … :D
Marijn, zorg er voor dat je een setje verse bougiekabels hebt, evt een spaghettispruitstukje ( zou dat schelen ? )
Verder zorgen dat je inlaattraject schoon is ( gasklep en inlaatspruitstuk ) en een keer je injectors laten cleanen.
EGR daarvan heb ik de vacuum bediening afgedopt, die ziekt ook niet meer.
Ik vind dat na de schoonmaakactie de motor al vanaf het midden toeren gebied beter begint te trekken.
Ja en zuinig ? .. 1 op 10 , automaat stationwagon, altijd korte stukjes, moeders de vrouw altijd GAS d’r op .. ;)
Went vanzelf hoor ..;)dat doen opelrijders toch niet, veel te goeie mense om die VW rijders te zieken :jerry
8 maart 2012 om 21:20 #17942353Goed dan, af en toe op hun plekje zetten als ze het te hoog in de bol krijgen, meer niet, Corrigerende Tik zeg maar..
Willem
10 maart 2012 om 11:02 #17942346nou eerlijk mijn auto rijd hoooguit 1op 10
inderdaad wil ik hem sneller maken en zuiniger ik wil op de 160 pk komen ongeveer
dit moet haalbaar zijn neem ik aan ?? zonder een turbo of supercharger
ik zat ook te denken aan een nokkenas chippen en uitlaat helemaal aanpakken
maar het is een normaal auto die ik ook gewoon elke dag gebruik
maar toch snel moet zijn en mooiik heb hiervoor een ander merk gehad en die had ook een 2.0 16 blok onder liggen met 136 pk uiteindelijk had hij 145 pk
maar die ree 1 op 14 en z8 de tankmeter niet zo snel zakken als bij deze autowat is het nut van de gaskleppenhuis dat gaat te opboren ??? ik zag dit paar keer staan hier op deze site
wat is de egr dop dan ??
ik ben namelijk niet erg bekent met deze motoren
10 maart 2012 om 17:56 #17942349EGR niet afdoppen bij deze motorrn, helpt geen zier..
Gaatje carterventilatie opboren voorkomt vervuilen van stationairsteller, gasklep en inlaat traject.
wat er bekend is van deze motoren, is dat het verbruik afhankelijk is van je rechtervoet, en staat van onderhoud..
Willem
12 maart 2012 om 19:19 #17942344Ik zag dit op marktplaats staan..lijkt wel leuk maar of het werkt weet ik niet. Misschien iets voor je? http://link.marktplaats.nl/1000973239″ onclick=”window.open(this.href);return false;
12 maart 2012 om 20:43 #17942338@RonnyF wrote:
Ik zag dit op marktplaats staan..lijkt wel leuk maar of het werkt weet ik niet. Misschien iets voor je? http://link.marktplaats.nl/1000973239″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Voor dat geld kan je hem ook laten kietelen door iemand met geteste software.
Anders staan er op Ebay zat Eprommetjes te koop.12 maart 2012 om 21:15 #17942354@RonnyF wrote:
Ik zag dit op marktplaats staan..lijkt wel leuk maar of het werkt weet ik niet. Misschien iets voor je? http://link.marktplaats.nl/1000973239″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat is Diesel Tuning..
Willem
12 maart 2012 om 23:25 #17942352ik zal toch eerst eens voor de spuistuk gaan
wie kan mij trouwens vertellen hoe ik hier foto op kan krijgen ???
wou namelijk wat foto’s plaatsen van mijn auto13 maart 2012 om 10:22 #17942351@marijnl1988 wrote:
ik zal toch eerst eens voor de spuistuk gaan
wie kan mij trouwens vertellen hoe ik hier foto op kan krijgen ???
wou namelijk wat foto’s plaatsen van mijn autoLees dit topic ff over het plaatsen van foto’s .
Onderaan de pagina staat hoe tinypic werkt.In het kort gezegd kan het ook zo.
Je foto moet al op het web staan.
Via je eigen webspace die je provider je toekent of via tinypic.com ( deze is gratis )Heeft je foto al een url / webadres ?
Doe dan dit .Vervang de sterretjes door img
[***]http://locatievanjouwfoto…enzovoort[/***]
Plak dit in het forum en zie je foto verschijnen.
13 maart 2012 om 10:47 #17942350Men xevje haalde ook niet meer als 1:10
Weinig snel weg, goed doorrijden, maar niet volle bakgepost vanaf mn telefoon
3 oktober 2012 om 11:51 #17942355Hm misschien een blast from the past kick maar sinds ik mijn gasklep en stappenmotor heb schoongemaakt (nav een post van Wim-V6) haal ik ongeveer 1 op 14 (ipv 1 op 12) met mijn X2.0XEV. En dan doe ik niet eens echt heel erg mijn best om zuinig te rijden.
Ligt dat aan mij? :)3 oktober 2012 om 12:39 #17942356is het niet gewoon mogelijk er een XER nokkenassen in te plaatsen.. je verbruik zal er niet op vooruit gaan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.