Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › x20xev valt soms uit en schommelen toerental
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2013 om 16:36 #17262718
toch een spoed eisend vraagje.
ik heb een auto van een klant staan die niet loopt volgens de regels.
het betreft een x20xev motor – vectra b station uit 2000
zijn garage heeft er al voor 250,- arbeidsloon aan besteed zonder resultaat.
het volgende is er aan de hand:
auto doet het dagenlang zonder noemenswaardige problemen en zo ineens schommeld hij in toerental en valt soms uit.
-vacuum slangen heb ik na gelopen. geen mankementen
-lmm slang zat een scheurtje onderin en is vervangen
-carter ontluchting buis en filterbakje zat helemaal vol smurrie en is schoon gemaakt.
-gaatje van het gasklephuis is opgeboord
-gasklephuis gereinigdkoppeling intrappen geeft geen verandering in toerental
als ik de stekker van de stappenmotor los haal valt de auto meteen uit waarop ik uit maak dat die correct is
egr klep is niet afgedopt oid en rammelt iets als ik heb schut waarop ik ook uit maak dat die correct is.dit alles zonder ook maar 1 storingslampje. [lampje werkt wel als het contact aangezet wordt.]
wie oh wie nog een idee??????
20 december 2013 om 16:51 #18201019stappenmotor schoonmaken :thumb
20 december 2013 om 16:52 #18201020Dat bakje op de dikke Carterventilatieslang Per DIRECT verwijderen, deze veroorzaakt zwarte sludge in het oliecarter!!
En een snel vervuilende gasklep.
Controleer gelijk of het Carterventilatie gedeelte in het klepdeksel ook niet verzadigd is geraakt met olie en smurrieStappen motor demontere en splitsen, goed reinigen
Boel terugbouwen.
En dan moet ie het weer goed doen.Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
20 december 2013 om 18:58 #18201021gaan we dat morgen proberen. bedankt.
ik laat het morgen wel even weten.9 januari 2014 om 15:32 #18201022beetje later dan gemeld maar auto loopt redelijk.
toch het idee dat er nog iets mis is. beetje halend in het toerental.
klant rijd nu al een week of wat weer rond en is tevreden dus dan ben ik het ook.15 januari 2014 om 21:15 #18201023Dit bakje moet weg
Waarom?
Grtz Seth
15 januari 2014 om 21:23 #18201024Stappenmotor:
Heb je die ook uit elkaar gehad??
Zo ja, als je het deeltje waar de stekker op zit los hebt en je schud hem, dan moet deze tikken.Zo nee, zit de stappenmotor vast.
Vervangen is dan de oplossing.Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.