X20XEV, slecht aanslaan. Uitgelezen, krukassensor geeft ver

Forumindex Forums Techniek Ecotec X20XEV, slecht aanslaan. Uitgelezen, krukassensor geeft ver

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    GlennGSI
    Deelnemer

origineel gepost door TRPower
      het is mogelijk, op het moment draaid jou auto dus alleen op de nokkenassensor….en eer de ecu door heeft dat die alleen die referentie heeft, kan ff duren

:thumbup je hebt gelijk… Ik heb de sensor vandaag ff gewisseld en het is starten en lopen. Heb nu ook geen foutcodes meer, het motorlampje gaat uit en hij loopt ook veel beter + dat hij nu ook boven de 4500 toeren komt.

Oftewel hij is perfect nu :)

Thnx voor alle hulp van iedereen !

flevo

Graag zou ik willen weten hoe je bij de krukassensor komt bij een 2.0/2.2 ltr.
        Van onderen, van boven , lukt het alleen door de stuurpomp opzij te zetten?
        Ik wil hem preventief vervangen, ga met de caravan op vacantie, km. stand 251.000.

wim-v6
        Deelnemer

meestal kun je er bijna niet bij ivm stuurpomp.

makkelijkst is deze weg te halen.

Willem

flevo

Ok, bedankt, van de week maar eens proberen.
            Gisterenmiddag gedaan, fluitje van een cent, (achteraf).
            Het weghalen van de stuurpomp was niet nodig.
            Hitteschild uitlaatspruitstuk weg, buisje peilstok eruit, stop in het gat een groot stuk poetsdoek, als je nu vanaf het spatbord kijkt zie je net het boutje zitten, torx met verleng gaat net langs het frame van stuurpomp. Het andere eind van de kabel gaat precies tussen blok en aanbouwframe door.
            Wat ik wel waardeloos vind is de centreerbout van de distributiespanner, dat is een torx en snel uitgelubbert, denk dat ik daar een bout met zeskante kop voor ga gebruiken.

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.