X20XEV, slecht aanslaan. Uitgelezen, krukassensor geeft ver

Forumindex Forums Techniek Ecotec X20XEV, slecht aanslaan. Uitgelezen, krukassensor geeft ver

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    GlennGSI
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb een andere motor in mijn omega gebouwt omdat de oude kapot gelopen was. Nou zat er nog een hoop olie in de uitlaat en dat komt er nu allemaal uit in de vorm van rook, hoelang zou dit door blijven gaan ? Heb een best rookgordijn achter me als ik een stukje rij.

Verder stotterd de motor onder in de toeren een beetje, stationair lopen doet hij prima maar als je wegrijd zegmaar dan doet ie een beetje inhouden en stotteren. Waaraan zou dit kunnen liggen ?

De motor houd inmiddels niet meer in wel slaat hij nog steeds slecht aan, en bij de 4,5 duizend toeren slaat hij in de ”begrenzer” Het motorstoringslampje brand. Kan het zijn dat hij op noodprogramma loopt en daardoor slecht aanslaat en niet verder dan 4,5duizend toeren komt ?

wim-v6
      Deelnemer

1e. keertje goed de autobahn op gaan

2e. bougies bougiekabels of Dis module

Willem

GlennGSI
        Deelnemer

origineel gepost door wim-v6
          1e. keertje goed de autobahn op gaan

2e. bougies bougiekabels of Dis module

Willem

Bougies dacht ik idd ook al aan. Die zal ik sowieso eens vervangen.

Een keer de autobahn opgaan zal nog niet gaan :jerry heb nog geen verzekering, geen apk en hij is nog geschorst haha.

Ohjah nog een vraagje het motorstoringslampje brand. Hoe kan ik de computer resetten dat deze uitgaat ?

Baz

als deze nog brand dan is er nog een storing aanwezig anders gaat het lampje uit dus hier zou het roken ook weg kunnen komen

GlennGSI
            Deelnemer

origineel gepost door Baz
              als deze nog brand dan is er nog een storing aanwezig anders gaat het lampje uit dus hier zou het roken ook weg kunnen komen

Jah dat klopt, maar nadat er een ander motor in is gekomen is het wel normaal dat ie aangaat.. hij geeft dan altijd wel storing aan. Dat heb ik in ieder geval altijd. Dan reset ik em en als er dan weer storing word gegeven dan ga ik em uitlezen.

GlennGSI
              Deelnemer

Ik heb trouwens de Dis module, bougiekabels en bougies vervangen voor andere. Hij sloeg nog niet mooi snel aan. Ik heb em toen een tijdje laten draaien en toen ging ik een stukje naar voren en achteren rijden. Ik liet hem per ongeluk afslaan en ging hem toen weer starten… Hij sloeg zowaar in 1 keer heel snel aan.

Het inhouden is wel weg… hij slaat dus nu alleen nog slecht aan ( lang doorstarten ) en hij komt niet verder dan 4500 toeren…

Rara ??

Baz

luchtmassameter

GlennGSI
                  Deelnemer

origineel gepost door Baz
                    luchtmassameter

ok en waarom ? weet je dit ook zeker ? en wat kan ik er aan doen ? of word het dan gewoon een andere lmm ?

GlennGSI
                    Deelnemer

iemand verder nog een idee ? word er een beetje gek van namelijk… steeds die accu leeg en maar moeilijk aan blijven slaan… ik koop liever ook geen andere lmm voordat ik zeker weet dat dat het probleem is.

En kan ik die storing ook uitlezen zonder computer ? net als bij de motronic van een C20NE bijvoorbeeld ?

Opel_Astr@

Ey glenn.

Uit een ander topic geleent: (wbt noodloop 4500Toeren)

Zou de krukas of nokkenas sensor kunnen zijn “defect”

Of de stekker van je lmm en stappenmotor of gaskleppositiesensor is omgewisselt

Uitleesstekker in zekering kast:

Paperclip tussen pin 5 en 6 van de stekker die in de zekering kast zit, indien je auto nieuwer is dan ’95

is ie ouder dan pin A en B verbinden met elkaar:

dan kan je via knippercode (knipperen in bepaalde volgorde van het motorlampje). de storingen ophalen.

wim-v6
                        Deelnemer

Als de motor GOED loopt moet het lampje GEWOON UIT zijn.

zodra hetlampje brand is er iets niet goed.

zolang de motorloop volledig klopt geen lampje, hier hoef je m niet voor te resetten!!!!!

Willem

GlennGSI
                          Deelnemer

origineel gepost door wim-v6

Als de motor GOED loopt moet het lampje GEWOON UIT zijn.

zodra hetlampje brand is er iets niet goed.

zolang de motorloop volledig klopt geen lampje, hier hoef je m niet voor te resetten!!!!!

Willem

Hmm dan moet ik hem maar gaan uitlezen. Thnx weer voor de hulp ! :thumbup

Hoop dat het uitlezen lukt met hoe robert het poste van hoe het moet… Nu alleen nog ff de knippercode betekenissen op de kop tikken ergens.

Opel_Astr@

Hij gaat dan 1x knipperen en dan tellen hoevaak het motorstoringslampje knipert.

dus 1x knipperen en dan 12maal motorstoringslampje is code 12

Code
                              fout

12
                              Diagnosis aangevangen

13
                              Lambda sensor (open circuit)

14&15
                              motor temperatuur sensor (voltage laag & hoog )

16
                              pingel sensor signaal circuit

18
                              pingel sensor controle systeem

19
                              verkeerd toerental signaal

21&22
                              gasklep positie sensor (voltage hoog & laag )

24
                              wagen snelheids sensor (geen sensor gevonden)

25
                              Injector (voltage laag)

28
                              brandstof pomp relay (contact probleem)

29&32
                              brandstof pomp relay (voltage laag & hoog )

33&34
                              Map sensor (voltage hoog & laag )

35
                              Stappen motor (geen stationair controle)

41
                              EST line coil cylinder 2 & 3 (voltage hoog)

42
                              EST line coil cylinder 1 & 4 (voltage hoog)

43
                              Linear EGR systeem

44
                              Lambda sensor (mengsel te arm)

45
                              Lambda sensor (mengsel te rijk)

46
                              EST lines (voltage high)

47
                              Linear EGR position

49
                              Battery voltage high

51
                              Electronic control unit (memory failure)

54
                              Idle CO potentiometer

55
                              Electronic control unit

63
                              EST line coil cylinder 2 & 3 (voltage laag)

64
                              EST line coil cylinder 1 & 4 (voltage laag)

69&71
                              lucht temperatuur sensor (voltage laag & hoog)

75
                              Torque controle (voltage laag)

76
                              Torque controle (continu)

81
                              Injector (voltage hoog)

93
                              Quad driver module

Opel_Astr@

Ojah glenn ook een handige site:

http://members.home.nl/opeltje

GlennGSI
                                Deelnemer

origineel gepost door Opel_Astr@
                                  Ojah glenn ook een handige site:

http://members.home.nl/opeltje

Had em net gevonden via Google idd :jerry morgen maar es proberen ^^ Je vind het vast niet erg als ik even een nokkenassensortje van die oude X20XEV afpluk om even te proberen hea (A)

GlennGSI
                                  Deelnemer

Via autotools achter de foutcodes van een X20XEV gekomen deze is ietsjes anders volgens mij:

000012 Begin En Einde Foutkode Uitlezing
                                    000012 Geen Foutkode Aanwezig
                                    000013 Lambda Sonde Geen Of Onjuiste Signaalspanning
                                    000014 Koelvloeistoftemperatuur Sensor Signaalspanning Te Laag
                                    000015 Koelvloeistoftemperatuur Sensor Signaalspanning Te Hoog
                                    000016 Pingelsensor Geen Of Onjuiste Signaalspanning
                                    000019 Krukassensor Geeft Onjuist Toerentalsignaal
                                    000021 Gaskleppotentiometer Signaalspanning Te Hoog
                                    000022 Gaskleppotentiometer Signaalspanning Te Laag
                                    000023 Pingelsensor Correctiedeel In Regeleenheid Defect
                                    000024 Snelheidssensor Geen Of Onjuiste Signaalspanning
                                    000025 Injector 1E Cilinder Stuurspanning Te Hoog
                                    000026 Injector 2E Cilinder Stuurspanning Te Hoog
                                    000027 Injector 3E Cilinder Stuurspanning Te Hoog
                                    000028 Injector 4E Cilinder Stuurspanning Te Hoog
                                    000031 Krukassensor Geeft Geen Signaal. Deze Code Wordt Altijd Gegeven Als Het Kontakt Aan Staat En De Motor Niet Loopt
                                    000033 Uitlaatgas Recirculatieklep Spanning Te Laag
                                    000034 Uitlaatgas Recirculatieklep Spanning Te Hoog
                                    000037 Spanning Controle Lamp Te Laag. Eindtrap In Regeleenheid Fout
                                    000038 Lambda Sonde Signaalspanning Te Laag
                                    000039 Lambda Sonde Signaalspanning Te Hoog
                                    000044 Lambda Sonde: Mengsel Te Arm Signaalspanning Heeft Te Lang Op Een Laag Niveau Gestaan
                                    000045 Lambda Sonde: Mengsel Te Rijk Signaalspanning Heeft Te Lang Op Een Hoog Niveau Gestaan
                                    000046 Relais Secundaire Luchtinjectie Spanning Te Laag
                                    000047 Relais Secundaire Luchtinjectie Spanning Te Hoog
                                    000048 Spanning Controle Lamp Te Laag. Eindtrap In Regeleenheid Fout
                                    000049 Voedingsspanning Op Regeleenheid Te Hoog
                                    000052 Spanning Controle Lamp Te Hoog. Eindtrap In Regeleenheid Defect.
                                    000053 Relais Brandstofpomp Spanning Te Laag
                                    000054 Relais Brandstofpomp Spanning Te Hoog
                                    000055 Regeleenheid Fout
                                    000056 Stationair Stelmotor Stuurspanning Te Hoog
                                    000057 Stationair Stelmotor Stuurspanning Te Laag
                                    000061 Regenereerklep (Brandstof) Stuurspanning Te Laag
                                    000062 Regenereerklep (Brandstof) Stuurspanning Te Hoog
                                    000069 Luchttemperatuursensor Signaalspanning Te Laag
                                    000071 Luchttemperatuursensor Signaalspanning Te Hoog
                                    000073 Luchtmassameter Signaalspanning Te Laag
                                    000074 Luchtmassameter Signaalspanning Te Hoog
                                    000075 Koppelkontrole Automatische Transmissie Spanning Te Laag
                                    000076 Koppelkontrole Automatische Transmissie Geen Of Onjuiste Werking
                                    000079 Gaskleppotentiometer Signaalspanning Te Laag
                                    000081 Injector 1E Cilinder Stuurspanning Te Laag
                                    000082 Injector 2E Cilinder Stuurspanning Te Laag
                                    000083 Injector 3E Cilinder Stuurspanning Te Laag
                                    000084 Injector 4E Cilinder Stuurspanning Te Laag
                                    000087 Relais Airco Compressor Stuurspanning Te Laag
                                    000088 Relais Airco Compressor Stuurspanning Te Hoog
                                    000091 Lambda Sonde Verwarming Spanning Te Hoog
                                    000092 Nokkenaspositie Sensor Geeft Onjuist Toerentalsignaal
                                    000098 Lambda Sonde Verwarming Spanning Te Laag

Opel_Astr@

Als die defect is ruil je hem maar om:vertag:angel

GlennGSI
                                      Deelnemer

Nou ik heb tijd gevonden om de Omega uit te lezen, begint nu wel een beetje te dringen want ik moet er over anderhalve maand mee op vcakantie.

Ik snap alleen helemaal niks van die knippercodes..

ik krijg als ik hem uitlees deze code,

10 keer knipperen
                                        rust
                                        3 keer knipperen
                                        rust
                                        3 keer knipperen
                                        rust
                                        5 keer knipperen

Lange rust

weer de bovenstaande code en dat blijft doorgaan.

Wat is nu de foutcode ??

mantamartin
                                        Deelnemer

0335 Kurbelwell-Positions-sensor A schaltkreis fehlfunktion

red-bull

hallo,

ik weet dat ik de enige ben die geen duits kan:wtf

maar wat betekent dat in gewoon nederlands??

mvrg Rob

GlennGSI
                                            Deelnemer

origineel gepost door mantamartin
                                              0335 Kurbelwell-Positions-sensor A schaltkreis fehlfunktion

krukassensor is dat als het goed is toch ??

Daar heb ik er nog 1 van liggen, jammer alleen dat de aircopomp en stuurverkrachtigingspomp ervoor zitten. Word weer een avondje onder de auto liggen.. Maargoed, ik heb nu in iedergeval zekerheid welke sensor er zit te pierlewaaien :’) ( wat een woord haha )

Waar heb je trouwens die codes vandaan ? want ik heb dus een hele andere lijst via autotools gevonden ( die dus niet echt klopt ).

Bedankt in iedergeval, uiteraard post ik hier de vorderingen van de omi…

GlennGSI
                                              Deelnemer

origineel gepost door red-bull
                                                hallo,

ik weet dat ik de enige ben die geen duits kan:wtf

maar wat betekent dat in gewoon nederlands??

mvrg Rob

Kurbelwell-Positions-sensor A schaltkreis fehlfunktion

krukas positie-sensor A ( ?? ) geschakelde nog wat iets… dat daar iets mis mee is in iedergeval :jerry mijn duits is ook niet perfect… maar ik weet dat kurbelwell de krukas is :)

TRPower

0335 is idd de krukassensor… geeft dan geen goede waarde’s…

hier de tech2 ( 4 cijverige code’s )

Codes Vectra-B (tech2)

Code: Item: Fault:
                                                  0100 Mass Air Flow (MAF) sensor n/a
                                                  0105 Intake manifold pressure sensor n/a
                                                  0110 Intake Air Temperature Sesnor (ATS) n/a
                                                  0115 Intake Coolant Temperature Sesnor (CTS) n/a
                                                  0120 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) n/a
                                                  0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
                                                  0135 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor heater n/a
                                                  0150 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
                                                  0173 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
                                                  0201 Injector valve 1 n/a
                                                  0202 Injector valve 2 n/a
                                                  0203 Injector valve 3 n/a
                                                  0204 Injector valve 4 n/a
                                                  0205 Injector valve 5 n/a
                                                  0206 Injector valve 6 n/a
                                                  0230 Fuel pump n/a
                                                  0325 Knock sensor n/a
                                                  0330 Knock sensor 2 n/a
                                                  0335 Crank sensor n/a
                                                  0340 Camshaft sensor n/a
                                                  0351 Ignition coil 1 and 4 n/a
                                                  0352 Ignition coil 2 and 3 n/a
                                                  0400 Exhaust gas circulation valve n/a
                                                  0403 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
                                                  0410 Secondary air pump relay n/a
                                                  0412 Secondary solenoid valve n/a
                                                  0433 Tank vent valve n/a
                                                  0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator n/a
                                                  0560 Battery n/a
                                                  1110 Switch over valve solenoid n/a
                                                  1112 Switch over valve 1 n/a
                                                  1113 Switch over valve 2 n/a
                                                  1120 Throttle body malfunction n/a
                                                  1229 Power supply relay n/a
                                                  1231 Fuel pump relay n/a
                                                  1320 Knock control cylinder 1 n/a
                                                  1327 Knock control cylinder 2 n/a
                                                  1328 Knock control cylinder 3 n/a
                                                  1329 Knock control cylinder 4 n/a
                                                  1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
                                                  1410 Secondary air pump relay n/a
                                                  1411 Secondary air pump n/a
                                                  1501 Immobiliser control unit n/a
                                                  1502 Immobiliser control unit n/a
                                                  1503 Immobiliser control unit n/a
                                                  1530 Air flow relay n/a
                                                  1600 Internal control module n/a
                                                  1601 Engine Control Unit (ECU) too hot n/a
                                                  1602 Knock control module n/a
                                                  1604 Knock control unit n/a
                                                  1605 Knock control unit n/a
                                                  1606 Knock control unit n/a
                                                  1640 Knock control unit or quad drive module n/a
                                                  1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp) n/a
                                                  1740 Torque control unit n/a

GlennGSI
                                                  Deelnemer

origineel gepost door TRPower
                                                    0335 is idd de krukassensor… geeft dan geen goede waarde’s…

hier de tech2 ( 4 cijverige code’s )

Codes Vectra-B (tech2)

Code: Item: Fault:
                                                    0100 Mass Air Flow (MAF) sensor n/a
                                                    0105 Intake manifold pressure sensor n/a
                                                    0110 Intake Air Temperature Sesnor (ATS) n/a
                                                    0115 Intake Coolant Temperature Sesnor (CTS) n/a
                                                    0120 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) n/a
                                                    0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
                                                    0135 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor heater n/a
                                                    0150 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
                                                    0173 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
                                                    0201 Injector valve 1 n/a
                                                    0202 Injector valve 2 n/a
                                                    0203 Injector valve 3 n/a
                                                    0204 Injector valve 4 n/a
                                                    0205 Injector valve 5 n/a
                                                    0206 Injector valve 6 n/a
                                                    0230 Fuel pump n/a
                                                    0325 Knock sensor n/a
                                                    0330 Knock sensor 2 n/a
                                                    0335 Crank sensor n/a
                                                    0340 Camshaft sensor n/a
                                                    0351 Ignition coil 1 and 4 n/a
                                                    0352 Ignition coil 2 and 3 n/a
                                                    0400 Exhaust gas circulation valve n/a
                                                    0403 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
                                                    0410 Secondary air pump relay n/a
                                                    0412 Secondary solenoid valve n/a
                                                    0433 Tank vent valve n/a
                                                    0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator n/a
                                                    0560 Battery n/a
                                                    1110 Switch over valve solenoid n/a
                                                    1112 Switch over valve 1 n/a
                                                    1113 Switch over valve 2 n/a
                                                    1120 Throttle body malfunction n/a
                                                    1229 Power supply relay n/a
                                                    1231 Fuel pump relay n/a
                                                    1320 Knock control cylinder 1 n/a
                                                    1327 Knock control cylinder 2 n/a
                                                    1328 Knock control cylinder 3 n/a
                                                    1329 Knock control cylinder 4 n/a
                                                    1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
                                                    1410 Secondary air pump relay n/a
                                                    1411 Secondary air pump n/a
                                                    1501 Immobiliser control unit n/a
                                                    1502 Immobiliser control unit n/a
                                                    1503 Immobiliser control unit n/a
                                                    1530 Air flow relay n/a
                                                    1600 Internal control module n/a
                                                    1601 Engine Control Unit (ECU) too hot n/a
                                                    1602 Knock control module n/a
                                                    1604 Knock control unit n/a
                                                    1605 Knock control unit n/a
                                                    1606 Knock control unit n/a
                                                    1640 Knock control unit or quad drive module n/a
                                                    1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp) n/a
                                                    1740 Torque control unit n/a

Thnx ! hoop dat de motor goed is na het vervangen van de sensor.

Hoop dat er dan geen andere foutcodes naar voren komen. Maargoed thnx dat ik nu ook de andere foutcodes heb mocht zich toch nog een foutcode voordoen.

Zou die krukassensor ook de veroorzaker zijn van het slecht aanslaan ?? dat de ECU niet weet hoe de krukas staat oid ?

TRPower

het is mogelijk, op het moment draaid jou auto dus alleen op de nokkenassensor….en eer de ecu door heeft dat die alleen die referentie heeft, kan ff duren

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.