Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › x20xev revisie off topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2014 om 15:43 #17268459
-offtopic -offtopic
7 oktober 2014 om 21:14 #18256075:thumb
7 oktober 2014 om 21:22 #18256076-offtopic
7 oktober 2014 om 21:27 #18256077-offtopic
7 oktober 2014 om 22:09 #18256078Nha kan altijd gebeuren. Bij mij brak de bout af die mn carterpijpje af (die naar de carterpan loopt vanaf kleppendeksel) ook af. Is al een ouder blok. Keep it up. Hoe probeer je die krukasbout los te halen? Lucht sleutel?
Greetz Emiel
8 oktober 2014 om 17:43 #18256079om de krukas bout los te halen kan je het carter demonteren en met een bandenlichter de krukas tegen houden door hem tegen onderblok en een contra gewicht te zetten en dan met een lange hefboom en torx dop E20 (geloof ik) los draaien, moet mischien wel even met zijn tween
btw, waarom eigenlijk nieuwe zuigers van een z20let die hebben lagere compressie van xev zuigers neem dan gewoon wiseco oid kost bijna het zelfde
8 oktober 2014 om 17:47 #18256080zou nog maar eens wat studie maken van wat flowen inhoud.
dat is namelijk iets anders als wat er nu aan je kop is gedaan
8 oktober 2014 om 19:18 #18256081-offtopic
8 oktober 2014 om 19:21 #18256082-offtopic
8 oktober 2014 om 19:23 #18256083Let zuigers erin heeft enkel nut met turbo. Doe je dat in een standaard x20xev is er niet meer mee te rijden, dan denk ik dat je nog maar amper 80 pk eruit krijgt.
8 oktober 2014 om 19:30 #18256084-offtopic
8 oktober 2014 om 19:37 #18256085-offtopic
8 oktober 2014 om 19:58 #18256086Bepaal vooraf wat je wil, het kan wel met normale zuigers, maar dan heb je wel beperkingen.
Je kunt dan maar met lage druk draaien.Ofwel mijn advies, bouw meteen een turbo blok met lage compressie zuigers. of bouw een atmo blok met hoge compressie zuigers. dus hoger als orgineel.
18 oktober 2014 om 10:50 #18256087-offtopic
21 oktober 2014 om 19:08 #18256088Van zijn kleinere broertje:
viewtopic.php?f=47&t=17261221 oktober 2014 om 19:28 #18256089Spruitstukbouten meteen vervangen voor koperen exemplaren ;)
21 oktober 2014 om 19:41 #18256090@marijnl1988 wrote:
@theunm wrote:
zou nog maar eens wat studie maken van wat flowen inhoud.
dat is namelijk iets anders als wat er nu aan je kop is gedaan
hoe bedoel je dit ???
klep tunnels en klepzittingen zijn max gefreesd wat met de originele kleppen gedaan kan worden
anders moest ik over op grotere kleppenegr is eruit gefreesd dit is voor een betere flowing en dat staat 100% vast ;)
kop is door een specialist aangepakt dit ook niet zelf gedaan( ruwe wanden is beter voor motoren zonder turbo )
want anders werveld de lucht minder goed en mengd de brandstof zich minder goed met de lucht als het de cilinder ingaat
( glade gepolijste wanden is meer voor turbo )
wat wordt er precies uitgevreesd van die egr ? heb je mischien een foto?
mvg arnold21 oktober 2014 om 20:26 #18256091-offtopic
21 oktober 2014 om 20:31 #18256092-offtopic
21 oktober 2014 om 20:33 #18256093-offtopic
21 oktober 2014 om 21:02 #18256094@marijnl1988 wrote:
egr zit in je uitlaatpoorten
hoop dat je het kunt zienkop met egr
kop zonder de egr
ja ik zie hem ;)
cilinderkop van de c18xe is dan ook goed te gebruiken? die heeft die egr bende niet
heb afgelopen jaar met een x20xev gecrost liep erg goed maar wil de cilinderkop deze winter aanpassen
die gaten ook opgeboord?
zal morgen is kijken hoe dat bij een c18xe kop zit ;)mvg arnold
22 oktober 2014 om 17:18 #18256095-offtopic
22 oktober 2014 om 18:51 #18256096Goed bezig man :thumb
Keep up the good work
23 oktober 2014 om 21:30 #18256097-offtopic
24 oktober 2014 om 04:56 #18256098Waarom zou een lichtere snellere slijtage aan de koppeling veroorzaken?
Dat ligt meer aan de rijder dan aan het vliegwiel. Ik zou een lichtere doen, hij gaat er eerder minder netjes van lopen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.