Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › x20xev naar z20let ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2012 om 14:42 #17245493
hoi ,
ik heb een astra G x20xev 180.000km
nu heb ik een schade astra z20let op de kop kunnen tikken met 105.000km
nu zou ik dit graag graag willen omzetten
is dit veel werk of is het puur alleen de motor, aanbouwdelen met kabelboom tot aan het dashbord of moet er nog meer aan gebeuren ??
mvg doofy21
19 januari 2012 om 15:30 #17978008Ook dashboom vervangen en gaspedaal
Remmen overzetten.Je auto moet daarna omgekeurd worden bij het rdw.
19 januari 2012 om 15:36 #17978010ok dankjewel ,
ja remmen en keuren wist ik indderdaad ,
maar waarom ook dashboard kabelboom omzetten ??
mvg doofy
19 januari 2012 om 15:59 #17978009Bij de remmen controleer ook of de ABS pomp, rembekrachtiger en hoofdremcilinder hetzelfde zijn.
19 januari 2012 om 16:05 #17978011die worden gewoon mee overgezet ,
maar vorige eigenaar heeft interieur letterlijk eruit gesloopt kabels geknipt etc..
dus weet niet of de dash boom nog heel is
maar vanwaar dashboom ook mee overzetten ?
mvg
19 januari 2012 om 19:15 #17978012Simpel verschil: x20xev heeft een gaskabel een z20let een elek. gaspedaalregeling.
Alles is natuurlijk te maken, maar als je zo’n donorauto erbij hebt en je wilt het netjes en zonder problemen laten werken dan als overbouwen.
Is misschien wat meer werk, maar je weet zeker dat het goed is.succes Dennis
19 januari 2012 om 19:59 #17978013Oja, en bij je remmen hoef je eigenlijk enkel de voorste schijven en rembeugels, Klauwen zijn gelijk.
Mochten je klauwen achter anders zijn dan zijn de schijven zelfde diameter, maar je hebt dan het oude type klauw van bosch en hoef je niet te wisselen. En anders zijn deze gewoon gelijk.20 januari 2012 om 09:56 #17978014bedankt heren , ben eens benieuwd of het wat word ,
maar omdat de auto voor schade heeft is radiator en condensor kapot
kan ik deze gebruiken van 2.0xev ?
mvg nick
20 januari 2012 om 10:30 #17978015Jazeker waarschijnlijk zijn deze zelfs hetzelfde mits je airco hebt dan vermoed ik
20 januari 2012 om 10:39 #17978016jah , heb airco in de astra maar in de coupe zit climate geeft dat nog verschil of alleen in de panneel ?
mvg nick
20 januari 2012 om 10:57 #17978017Verschil zit hem in het paneel en kachelhuis. In dat kachelhuis zitten namelijk stelmotoren.
20 januari 2012 om 11:00 #17978018Dat gat een mooie ombouw worden als ik het zo lees..
Zou eerst zorgen dat je dan een dashboom hebt die ook geschikt is voor ECC.
20 januari 2012 om 11:02 #17978019Baas J de z20let komt uit de clima auto. Dus gewoon dashboom en kachelhuis ombouwen. Dan is hij er al.
20 januari 2012 om 12:14 #17978020gelukkig krijg ik wat hulp van monteur want een gewoon blok dat lukt me nog zelf wel , maar met al die kabels en airco etc.. word toch wat moeilijker en aangezien mijn bak gekoppeld is aan een stang en de bak van de z20let werkt met kabels zag ik dus moet ook worden omgezet.
moet wel een beetje betaalbaar zijn ik hoop dat ik met een 1000 euro uitgetrokken voor onderdelen en monteur kosten.
eens kijken of dat gaat lukken.
hoop dat condesor en radiateur et zelfde zijn moet ik alleen een andere fan behuizing omdat mijne plastic is en die van z20let ijzer. en dan maar meteen riempjes ook vervangen en dergelijke .
20 januari 2012 om 12:16 #17978021en rdw koste is dat gewoon 42 euro ?
mvg nick
20 januari 2012 om 13:38 #17978022Rond de 600 euro.
20 januari 2012 om 13:39 #17978023@Haasje17 wrote:
Baas J de z20let komt uit de clima auto. Dus gewoon dashboom en kachelhuis ombouwen. Dan is hij er al.
Hij schreef dat de dashboom verknipt was. ;)
20 januari 2012 om 16:31 #17978024600 om keuren ?
Pfoe das un tegen valler
20 januari 2012 om 17:53 #17978025En dat is voor geluids test en voor rij test ? En worden die altijd gedaan of word er per geval gekeken? Mvg nick
20 januari 2012 om 18:10 #17978026Altijd, er komen ook nog 50e voorkeur kosten bij. Daarna krijg je een uitnodiging voor Lelystad. Je moet ook aan kunnen tonen waar het blok uit kwam en daar een factuur van hebben. Tevens moet het bloknummer overeen stemmen met het chassisnummer van de auto waar t uitkwam.
20 januari 2012 om 19:04 #17978027Mm das nog goedkoop toen ik een X20XER wilde omlaten keuren was ik zon 1100 euro kwijt.
20 januari 2012 om 19:16 #17978028Ik heb mijn x20xer naar z20let omgekeurd en was 600e kwijt.
20 januari 2012 om 19:23 #17978029Die van mij was z16xe naar x20xer inclusief kentekenbewijs van de orginele auto enz..
Typegoedkeuring papieren van opel en nog wat andere gegevens.20 januari 2012 om 19:25 #17978030Je hebt helemaal geen typegoedkeuring nodig als je naar lelystad moet, je krijgt een individuele typegoedkeuring.
20 januari 2012 om 19:42 #17978031hoe gaan ze er mee om in lelystad? ik hoorde van verschillende bronnen dat er nogal eens flink ‘proef’ gereden wordt met je auto..?
of zijn dat maar fabeltjes?mvg Matty
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.