X20XEV – Let conversie ?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) X20XEV – Let conversie ?

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223574
    Kadett91
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Misschien niet helemaal in de goede rubriek, maar er is zometeen weinig ecotecs meer aan :P.

      Ik ga mijn C kadett 1.2 ombouwen naar een 2.0 16V, had hiervoor al een B kadett 16V maar bloed kruipt waar het niet gaan kan king:.

      (een getunde 1.2 binnenkort tekoop)

      Maar wil toch wat anders dan anders dan andere, heb vernomen dat er welleens x20xev motoren omgebouwd worden naar let ivm sterker onderblok ?!

      Dus heb een ombouwset en X20xev aangeschaft, hier wil ik een leuke motor van gaan bouwen. Planning is eigenlijk om hier let internals in tezetten, aangezien een xev zwakkere zuigers en drijfstangen heeft.

      Passen de zuigers en drijfstangen van een LET hier zo in ? En dan de kop een XEV heeft kleinere kanalen waar ze het meest op geknepen worden, planning was om deze tevergroten, wil namelijk de XEV kop behouden ivm DIS blok (wat makkelijker bij een C’tje).

      Misschien dat mensen wat mee kunnen brainstormen wat hier de mogelijkheden voor zijn ! Moet dus een soort X20Let gaan worden :thumbup

      #17700298
      jason
        Lid sinds:
        1 July 2004

        wil je dit laten werken met een c20let ecu:hmmz

        #17700299
        Kadett91
          Lid sinds:
          30 June 2004

          nee dta oid !

          #17700300
          sjoerdie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 September 2005

            ALLEEN het onderblok gebruiken.

            helemaal leeg dus!!

            kop niet gebruiken van een xev, beter van een c20xe gebruiken.

            met of zonder dis maakt niet uit, dat is aan te passen.

            de kop van een xev is gebouwd voor restrictie.

            om veel moeite te besparen dit net als een xe kop te maken, beter meteen een xe kop monteren.

            het hele drijfwerk van een LET moet erin, ook krukas.

            als je toch rigoreus aan gaat pakken, monteer dan stalen drijfstangen en misschien andere zuigers.

            als je alles zover los hebt liggen is dat vaak wel gunstiger ivm verder tunen van het blok.

            want bijna iedereen weet……..het vermogen is NOOIT genoeg:wors

            #17700301
            Kadett91
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ik heb een XE kop met DIS gezien, lijkt mij dan wel de beste optie om het DIS tehouden !

              Maar het hele drijfwerk past er dus zo in ? Of moeten de cilinders opgeboord worden ?

              #17700302
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Zou zo moeten passen.
                De X20XER gebruikt ook internals van de C20XE als ik heb goed heb.

                #17700303
                TheGeneral
                  Lid sinds:
                  21 February 2010

                  Past een kop van een 20xe zo op 20xev eigenlijk?

                  #17700304
                  GSI Racer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 June 2009

                    Blok gewoon ff laten honen joh!

                    Als je toch vet geld uit gaat geven, dan zou ik die cilinders gewoon ff mooi op laten honen.

                    #17700305
                    astra_wierden
                      Lid sinds:
                      25 May 2010

                      heey jongens.

                      even een vraagje tussendoor :)

                      wat bedoel je met :

                      En dan de kop een XEV heeft kleinere kanalen waar ze het meest op geknepen worden, planning was om deze tevergroten,

                      ik heb een astra g 2.0 16v.

                      en wil ook wat meer pk’s dus meschien dat jullie mij a.u.b kunnen helpen ?

                      mvg michel

                      #17700306
                      GSI Racer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 June 2009

                        origineel gepost door astra_wierden
                        heey jongens.

                        even een vraagje tussendoor :)

                        wat bedoel je met :

                        En dan de kop een XEV heeft kleinere kanalen waar ze het meest op geknepen worden, planning was om deze tevergroten,

                        ik heb een astra g 2.0 16v.

                        en wil ook wat meer pk’s dus meschien dat jullie mij a.u.b kunnen helpen ?

                        mvg michel

                        De X20XEV motor is in grote lijnen hetzelfde als een C20XE.
                        Onderblokken zijn zowiezo hetzelfde.
                        De X20XEV is de opvolger van de C20XE.

                        De X20XEV heeft een EGR systeem en nog wel wat andere dingetjes die het verbruik en de uitstoot moeten laten dalen.
                        (milieumaatregelen). De cilinderkop heeft op zijn beurt weer kleinere kanalen, dit ook om milieuredenen.

                        Ik weet niet hoeveel vermogen je erbij wilt hebben.
                        Andere nokkenassen en chippen doen al vrij veel hoor!

                        #17700307
                        svdk20
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 August 2009

                          kop flowen doet meer.
                          een goed geflowde kop + inlaat leverd +/- 20 pk op.
                          dit in combinatie met goed uitlaat systeem, brandstof drukregelaar en chip is 170 pk goed haalbaar. let alleen wel op bij een pk winst van 35 pk heb je al kans op knappen van de drijfstangen.

                          #17700308
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            origineel gepost door sjoerdie

                            de kop van een xev is gebouwd voor restrictie.

                            Idd, voor de gewone man die er mee boodschappen doet en naar zijn werk rijdt. Een XE is gemaakt om hoger in de toeren het meeste vermogen en PK te laten pieken…. Is een compleet andere kop…(andere nokkenassen schijnt ook)

                            Verder zou ik het blok niet zomaar laten honen, dit zordt zelfs door profs nog wel eens verknald… waarom rommelen aan iets wat goed is?

                            Erg leuk project, maar vraag me af of het niet zinvoller is om gewoon een LET blok compleet te pakken…

                            #17700309
                            svdk20
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 August 2009

                              de kop van een c20xe past op een x20xev zelfde onderblok enkel binnenwerk moet dan ook omgezet worden.!!!

                              #17700310
                              Kadett91
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                sorry voor de wat late reacties, net terug van vakantie !

                                Ik heb nu dus:

                                C20let drijfstangen
                                C20let Zuigers

                                en zoek nog een krukas voor de zekerheid.

                                Wat zou ik nog meer kunnen doen voor het onderblok voor tebereiden op meer vermogen, zuigerbodemkoeling, arp bouten lijken me al een goed begin. Maar nog meer idee-en ?

                                Tevens hou ik de XEV kop, flowen schijnt goed tekunnen en verschillen met de XE kop zijn er nauwelijks meer dan. En tevens mag het nog wel tezien zijn dat het een XEV is (persoonlijk vindt ik een XE overigens wel mooier om tezien hoor)

                                #17700311
                                svdk20
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 August 2009

                                  zuigerbodemkoeling is niet noodzakelijk maar wel verstandig.
                                  sterkere bouten kan ik je altijd aanraden.

                                  heb hier nog een leuke site voor je is voor mij (man met gezin) helaas niet te betalen anders wist ik het wel
                                  http://www.dbilas.de/index.htm

                                  edit link werkt niet goed.
                                  maar klinkt links op produkt
                                  daarna turbo systemen
                                  auto type opel
                                  en je ziet een paar leuke kitjes ook op ebay trouwens

                                  #17700312
                                  Fearless
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 January 2005

                                    Zit ook aan een Xev te denken…..
                                    De Xe’s worden ook slechter en slechter…De Xev’s zijn nu een keer aan de beurt.
                                    Over een tijd zie je alleen maar xev’s in de corsatjes enz :P

                                    #17700313
                                    GlennGSI
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      28 August 2007

                                      origineel gepost door Fearless
                                      Zit ook aan een Xev te denken…..
                                      De Xe’s worden ook slechter en slechter…De Xev’s zijn nu een keer aan de beurt.
                                      Over een tijd zie je alleen maar xev’s in de corsatjes enz :P

                                      nog intresse in een XEV dan ? :P zit alleen nog wel een Omega omheen

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.