Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › X20XEV – Let conversie ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2010 om 12:41 #17223574
Misschien niet helemaal in de goede rubriek, maar er is zometeen weinig ecotecs meer aan :P.
Ik ga mijn C kadett 1.2 ombouwen naar een 2.0 16V, had hiervoor al een B kadett 16V maar bloed kruipt waar het niet gaan kan king:.
(een getunde 1.2 binnenkort tekoop)
Maar wil toch wat anders dan anders dan andere, heb vernomen dat er welleens x20xev motoren omgebouwd worden naar let ivm sterker onderblok ?!
Dus heb een ombouwset en X20xev aangeschaft, hier wil ik een leuke motor van gaan bouwen. Planning is eigenlijk om hier let internals in tezetten, aangezien een xev zwakkere zuigers en drijfstangen heeft.
Passen de zuigers en drijfstangen van een LET hier zo in ? En dan de kop een XEV heeft kleinere kanalen waar ze het meest op geknepen worden, planning was om deze tevergroten, wil namelijk de XEV kop behouden ivm DIS blok (wat makkelijker bij een C’tje).
Misschien dat mensen wat mee kunnen brainstormen wat hier de mogelijkheden voor zijn ! Moet dus een soort X20Let gaan worden :thumbup
17 juli 2010 om 15:33 #17700298wil je dit laten werken met een c20let ecu:hmmz
17 juli 2010 om 17:25 #17700299nee dta oid !
17 juli 2010 om 21:56 #17700300ALLEEN het onderblok gebruiken.
helemaal leeg dus!!
kop niet gebruiken van een xev, beter van een c20xe gebruiken.
met of zonder dis maakt niet uit, dat is aan te passen.
de kop van een xev is gebouwd voor restrictie.
om veel moeite te besparen dit net als een xe kop te maken, beter meteen een xe kop monteren.
het hele drijfwerk van een LET moet erin, ook krukas.
als je toch rigoreus aan gaat pakken, monteer dan stalen drijfstangen en misschien andere zuigers.
als je alles zover los hebt liggen is dat vaak wel gunstiger ivm verder tunen van het blok.
want bijna iedereen weet……..het vermogen is NOOIT genoeg:wors
18 juli 2010 om 09:19 #17700301Ik heb een XE kop met DIS gezien, lijkt mij dan wel de beste optie om het DIS tehouden !
Maar het hele drijfwerk past er dus zo in ? Of moeten de cilinders opgeboord worden ?
18 juli 2010 om 16:31 #17700302Zou zo moeten passen.
De X20XER gebruikt ook internals van de C20XE als ik heb goed heb.19 juli 2010 om 17:13 #17700303Past een kop van een 20xe zo op 20xev eigenlijk?
19 juli 2010 om 17:19 #17700304Blok gewoon ff laten honen joh!
Als je toch vet geld uit gaat geven, dan zou ik die cilinders gewoon ff mooi op laten honen.
21 juli 2010 om 19:47 #17700305heey jongens.
even een vraagje tussendoor :)
wat bedoel je met :
En dan de kop een XEV heeft kleinere kanalen waar ze het meest op geknepen worden, planning was om deze tevergroten,
ik heb een astra g 2.0 16v.
en wil ook wat meer pk’s dus meschien dat jullie mij a.u.b kunnen helpen ?
mvg michel
21 juli 2010 om 19:56 #17700306origineel gepost door astra_wierden
heey jongens.even een vraagje tussendoor :)
wat bedoel je met :
En dan de kop een XEV heeft kleinere kanalen waar ze het meest op geknepen worden, planning was om deze tevergroten,
ik heb een astra g 2.0 16v.
en wil ook wat meer pk’s dus meschien dat jullie mij a.u.b kunnen helpen ?
mvg michel
De X20XEV motor is in grote lijnen hetzelfde als een C20XE.
Onderblokken zijn zowiezo hetzelfde.
De X20XEV is de opvolger van de C20XE.De X20XEV heeft een EGR systeem en nog wel wat andere dingetjes die het verbruik en de uitstoot moeten laten dalen.
(milieumaatregelen). De cilinderkop heeft op zijn beurt weer kleinere kanalen, dit ook om milieuredenen.Ik weet niet hoeveel vermogen je erbij wilt hebben.
Andere nokkenassen en chippen doen al vrij veel hoor!21 juli 2010 om 20:18 #17700307kop flowen doet meer.
een goed geflowde kop + inlaat leverd +/- 20 pk op.
dit in combinatie met goed uitlaat systeem, brandstof drukregelaar en chip is 170 pk goed haalbaar. let alleen wel op bij een pk winst van 35 pk heb je al kans op knappen van de drijfstangen.21 juli 2010 om 20:52 #17700308origineel gepost door sjoerdie
de kop van een xev is gebouwd voor restrictie.
Idd, voor de gewone man die er mee boodschappen doet en naar zijn werk rijdt. Een XE is gemaakt om hoger in de toeren het meeste vermogen en PK te laten pieken…. Is een compleet andere kop…(andere nokkenassen schijnt ook)
Verder zou ik het blok niet zomaar laten honen, dit zordt zelfs door profs nog wel eens verknald… waarom rommelen aan iets wat goed is?
Erg leuk project, maar vraag me af of het niet zinvoller is om gewoon een LET blok compleet te pakken…
21 juli 2010 om 20:56 #17700309de kop van een c20xe past op een x20xev zelfde onderblok enkel binnenwerk moet dan ook omgezet worden.!!!
23 juli 2010 om 20:07 #17700310sorry voor de wat late reacties, net terug van vakantie !
Ik heb nu dus:
C20let drijfstangen
C20let Zuigersen zoek nog een krukas voor de zekerheid.
Wat zou ik nog meer kunnen doen voor het onderblok voor tebereiden op meer vermogen, zuigerbodemkoeling, arp bouten lijken me al een goed begin. Maar nog meer idee-en ?
Tevens hou ik de XEV kop, flowen schijnt goed tekunnen en verschillen met de XE kop zijn er nauwelijks meer dan. En tevens mag het nog wel tezien zijn dat het een XEV is (persoonlijk vindt ik een XE overigens wel mooier om tezien hoor)
23 juli 2010 om 22:21 #17700311zuigerbodemkoeling is niet noodzakelijk maar wel verstandig.
sterkere bouten kan ik je altijd aanraden.heb hier nog een leuke site voor je is voor mij (man met gezin) helaas niet te betalen anders wist ik het wel
http://www.dbilas.de/index.htmedit link werkt niet goed.
maar klinkt links op produkt
daarna turbo systemen
auto type opel
en je ziet een paar leuke kitjes ook op ebay trouwens23 juli 2010 om 22:45 #17700312Zit ook aan een Xev te denken…..
De Xe’s worden ook slechter en slechter…De Xev’s zijn nu een keer aan de beurt.
Over een tijd zie je alleen maar xev’s in de corsatjes enz :P24 juli 2010 om 16:09 #17700313origineel gepost door Fearless
Zit ook aan een Xev te denken…..
De Xe’s worden ook slechter en slechter…De Xev’s zijn nu een keer aan de beurt.
Over een tijd zie je alleen maar xev’s in de corsatjes enz :Pnog intresse in een XEV dan ? :P zit alleen nog wel een Omega omheen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.