x20xev krukassensor?

Forumindex Forums Techniek Ecotec x20xev krukassensor?

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Mathieu

Paar maand geleden is mijn krukassensor vervangen. Tijdje later gaat mijn ontsteking naar de kloten waardoor mijn katalystator compleet is dicht gesmolten :(. Kortom zat kosten gehad de laatste tijd. Nu naar een maand ongeveer probleemloos te hebben gereden begint ie af en toe te bokken. Tijdens het optrekken net voor het overschakelen naar 3 (meestal) voel je ineens een flinke schok en heb je bijna de tanden uit je bek :D.
      Uitgelezen en nu geeft ie weer de krukassensor aan. Andere garage zegt weer dat het dan ook de nokkenassensor kan zijn.
      Wie kan me helpen, weet het even niet meer.
      Alvast bedankt,
      gr Mathieu

The Undertaker

Klinkt misschien gek maar check de stekker en kabel eens van je koelvloeistofsensor. Bij de C20XE kan deze problemen geven, misschien bij de X20XEV ook.

Bron: http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=3&t=16010&start=0

Mathieu

Dat ga ik even proberen te meten, maar daar praten ze over een c20xe, komt dit ook voor bij een x20xev? En geeft hij dan ook nog steeds krukassensor aan of zou dit nog een oude storing zijn? Lampje gaat wel branden na de schok zeg maar, en verder zaten er geen foutcodes in…

svdk20
          Deelnemer

heb je de storing uitgelzen met motor aan of uit?

Mathieu

motor uit en alleen op contact.

svdk20
              Deelnemer

lees hem ook eens uit met draaiende motor.
                kijk dan is of de zelfde sensor een foutmelding geeft.
                meet ook is je accu spanning tijdens stationair draaien wellicht dat je teveel spanning in je systeem krijgt (boven de 14,5 volt)

wim-v6
                Deelnemer

Storing krukassensor kan ook door de nokkenassensor veroorzaakt worden.

willem

Mathieu

Dus daar kan ik wel 160 euro ex btw aan wagen zeg maar. Het is gewoon vreemd dat die storing er nu weer in zit. De 1e krukassensor leek ook niet echt kapot eigenlijk nadat deze was doorgemeten.
                    Zal de tips van svdk20 ook even proberen.
                    bedankt.

Mathieu

nokkenassensor is vervangen. Probleem nog niet verholpen, hij slaat nu soms af als je wegrijdt. Motorstoringslampje gaat dan weer branden. Dus maar weer ‘ns uitlezen.
                      Iemand nog meer ideëen?

opelvectra

wel de goede erin?????zijn twee types van,1 heeft een ovale stekker

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.