x20xev houdt in

Forumindex Forums Techniek Ecotec x20xev houdt in

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    zsfg

Mijn astra uit 99 heeft een x20xev die inhoudt bij het gasgeven/accelereren.
      Als ie koud is trekt hij beter als warm. Geen MM-lampje, nokkenassensor/bougiekabels/luchtfilter zijn vernieuwd en de motor komt wel boven de 4500 rpm.
      Bij gelijkblijvende toerentallen geen problemen en start goed.
      Ook stationair geen problemen.

Heeft iemand een idee?

red-bull

hallo,

check je stappenmoter eens , heb nu met een zelfde gevalletje te maken met de xev van me broer .

haal de stekker van je stappenmoter er maar eens af en ga dan eens rijden (motor gaat dan wel in noodloop en loopt niet stationair) als je dan geen problemen heb is het probleem gevonden.

zo kwamen wij er ieder geval wel achter…

mvrg Rob

zsfg

Bedankt, hoewel de stappenmotor nog niet zo oud is, kan ik het altijd proberen.

Ik laat het weten.

zsfg

Helaas, geen resultaat.

Ik ga iig het benzinefilter vervangen, eens kijken of dat soelaas biedt.

Wie heeft er meer suggesties?

Haasje17
            Moderator

Kijk een naar je benzine drukregelaar, of je injectoren? Mischien zijn deze vervuild of werkt je drukregelaar niet goed. Ik denk dat die benzine tekort komt ofzo.

red-bull

hallo,

waar zit die druk regelaar bij de 2.0xev , dan kunnen wij hier ook eens even naar kijken .

mijn eerste idee was ook te weinig brandstof , maar na de lfr los gekoppeld te hebben reed het weer redelijk normaal zonder inhouden.

mvrg Rob

zsfg

Filter vervangen, geen resultaat. Ik vermoed dat de vorige eigenaar ook met dit probleem heeft geworsteld, want er zitten al zoveel nieuwe onderdelen op.

Ik vermoed ook dat het een benzineprobleem is. Wellicht drukregelaar of verstopte injectors.

Toch ga ik niet meer investeren in dit blok, want ik heb besloten een ouderwetse C20XE erin te plaatsen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.