Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › x20xev compressie test
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2013 om 20:34 #17259505
hallo mensen
ik heb even een compressie test gedaan voor mijn x20xev
nu ik ik enkele getallen waar ik niks vanaf weten en ook niet weet hoeveel hij wel en niet mag hebbencillinder 1 11.5
cillinder 2 14.0
cillinder 3 14.0
cillinder 4 13.0ik wou toch even weten of mijn motor verder goed is voordat ik maar verder ga
kan iemand mij verder helpen met deze getallen
25 juli 2013 om 21:15 #18162083Engine code X20XEV
Engine size 1998ccm
Power 100kw
Compression 12.0-15.0bar
Minimum compression 9.0barDat zijn de cijfers die ik boven water krijg, cilinder 1 zit er een beetje onder, maar nog redelijk boven het minimum.
26 juli 2013 om 03:03 #18162084Erg bedankt :thumb
Ja cillinder 1 had 11.89 om precies te zijn.
Dus onderblok is eigenlijk nog gewoon goed ??
Wat meet je eigenlijk precies met compressie test ??
26 juli 2013 om 19:19 #18162085Toch slijtage…
heb eens mijn V6 gemeten na een goede 200.000km,
Die had 15bar op elke cilinder (+/- 0,2 bar)
Willem
26 juli 2013 om 19:39 #18162086Compressie verlies duid meestal op slijtage van de zuigerveren en of uitslijten van de cilinderwanden.
26 juli 2013 om 21:20 #18162087Ja het is geen nieuw auto meer :thumb
Hij heeft inderdaad nu 200.000 km gelopen
Dat er inderdaad slijtage is is vrij normaal.
Maar is dit erg hoog dan kwa slijtage ??Of zou elke normale autl dit hebben.
27 juli 2013 om 07:58 #18162088normaal??? nee zal ik niet zeggen..
meeste motoren van mijn eigen auto’s haalde nog wel redelijk makkelijk de fabriekswaarden..
Kadett-E 1.6i C16NZ 1990 toen 270.000km, max 1 bar verschil, waarden tussen 11,5 en 12,5 bar tussen 11 en 13bar moet ie wezen..
Astra-F 2.0i Caravan C20NE toen 220.000km max 0,5bar verschil waarden tussen 12,5 en 13 bar tussen 11 en 13bar moet ie wezen..
Combo-B met gare X16XE 125.000km:
cilinder 1: 15,3 bar
cilinder 2 15,1 bar
cilinder 3: olie op peil 17,4 bar, olie laag 11 bar. Deze cilinder had een gare zuigerveren
cilinder 4: 15,3 barMotor slijtage is afhankelijk van het gebruik, misbruik van de auto.
een auto die altijd netjes bereden is veel warme ritten heeft gehad zal minder slijtage vertonen bij 300.000km dan een auto die veel korte koude ritten in de stad heeft lopen raggen bij 150.000km.
Willem
27 juli 2013 om 09:13 #18162089Maar met een compressie test
Test je daar ook je kleppen mee ??
Want linker 4 kleppen cillinder 1 dus is kletsnat van de olie
Dus daar sluiten de kleppen niet goed in de kop of klepseals zijn verrot
Maar zou het daar ook aan kunnen liggen dat de compressie dan minder is27 juli 2013 om 09:35 #18162090Jazeker je test er ook de kleppen en klepseals kunnen lage compressie veroorzaken.
27 juli 2013 om 10:39 #18162091Thanks.
Ik denk ook dat door cillinder 1 (kleppen) dat hij daar door zo weinig compressie heeft
Maar zeker weten doe ik dat niet maar had op de camera gezien dat hij drijf nat wat van de olie eromheen..Wat is beste om te doen vraag ik mij alleen af
Gelijk een complete revisie of alleen de kop helemaal aanpakken
Denk denk denk denk
27 juli 2013 om 11:27 #18162092Ik zou als het de klepseals zijn alleen deze vervangen. Eenmaal uit elkaar gaat het veeel geld kosten. Kop en onderblok kun je beste gewoon in 1 keer doen.
28 juli 2013 om 09:01 #18162093ander blokkie erin…. eentje van een GOEDE sloperij…
28 juli 2013 om 09:41 #18162094Dat is te grote risico.
Vooral omdat ik geen blok eruit kan halen en erin kan hangen
Heb ik nog nooit gedaan en gewoon nog geen kennis voor en geen plek voor
Dus dit zou uitbesteed moeten worden.Maar ben inderdaad wel opzoek naar een andere kale blok
En deze toch een revisie te geven wat ik dan wel zelf uitvoer.
Heb geen 2 linker handen GelukkigLiefst had ik er een c20let erin maar goed dat lukt me dus niet
En goedkoopste om er 1 in te hangen is een zelfde type blok.28 juli 2013 om 09:51 #18162095Ìk denk dat als je klepseals van alle cilinders dat dat voldoende moet zijn. Compressie verschil is nog niet schrikbarend.
C20LET? Zuigers Krukas Drijfstangen hiervan passen ook in een x20xev. Drijfstangen en zuigers + leh turbo en je hebt een let van je xev gemaakt.28 juli 2013 om 09:54 #18162096kan trouwens ook zonder zuigers en drijfsrangen maar dan kun je niet zoveel druk draaien en haal je dus minder pktjes uit je blok dan met lage compressie zuigers.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.