x20xev compressie test

Forumindex Forums Techniek Ecotec x20xev compressie test

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259505
    marijnl1988
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 January 2012

      hallo mensen
      ik heb even een compressie test gedaan voor mijn x20xev
      nu ik ik enkele getallen waar ik niks vanaf weten en ook niet weet hoeveel hij wel en niet mag hebben

      cillinder 1 11.5
      cillinder 2 14.0
      cillinder 3 14.0
      cillinder 4 13.0

      ik wou toch even weten of mijn motor verder goed is voordat ik maar verder ga

      kan iemand mij verder helpen met deze getallen

      #18162083
      Dr.Ed
        Lid sinds:
        9 October 2011

        Engine code X20XEV
        Engine size 1998ccm
        Power 100kw
        Compression 12.0-15.0bar
        Minimum compression 9.0bar

        Dat zijn de cijfers die ik boven water krijg, cilinder 1 zit er een beetje onder, maar nog redelijk boven het minimum.

        #18162084
        marijnl1988
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 January 2012

          Erg bedankt :thumb

          Ja cillinder 1 had 11.89 om precies te zijn.

          Dus onderblok is eigenlijk nog gewoon goed ??

          Wat meet je eigenlijk precies met compressie test ??

          #18162085
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Toch slijtage…

            heb eens mijn V6 gemeten na een goede 200.000km,

            Die had 15bar op elke cilinder (+/- 0,2 bar)

            Willem

            #18162086
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Compressie verlies duid meestal op slijtage van de zuigerveren en of uitslijten van de cilinderwanden.

              #18162087
              marijnl1988
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 January 2012

                Ja het is geen nieuw auto meer :thumb
                Hij heeft inderdaad nu 200.000 km gelopen
                Dat er inderdaad slijtage is is vrij normaal.
                Maar is dit erg hoog dan kwa slijtage ??

                Of zou elke normale autl dit hebben.

                #18162088
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  normaal??? nee zal ik niet zeggen..

                  meeste motoren van mijn eigen auto’s haalde nog wel redelijk makkelijk de fabriekswaarden..

                  Kadett-E 1.6i C16NZ 1990 toen 270.000km, max 1 bar verschil, waarden tussen 11,5 en 12,5 bar tussen 11 en 13bar moet ie wezen..

                  Astra-F 2.0i Caravan C20NE toen 220.000km max 0,5bar verschil waarden tussen 12,5 en 13 bar tussen 11 en 13bar moet ie wezen..

                  Combo-B met gare X16XE 125.000km:
                  cilinder 1: 15,3 bar
                  cilinder 2 15,1 bar
                  cilinder 3: olie op peil 17,4 bar, olie laag 11 bar. Deze cilinder had een gare zuigerveren
                  cilinder 4: 15,3 bar

                  Motor slijtage is afhankelijk van het gebruik, misbruik van de auto.

                  een auto die altijd netjes bereden is veel warme ritten heeft gehad zal minder slijtage vertonen bij 300.000km dan een auto die veel korte koude ritten in de stad heeft lopen raggen bij 150.000km.

                  Willem

                  #18162089
                  marijnl1988
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 January 2012

                    Maar met een compressie test
                    Test je daar ook je kleppen mee ??
                    Want linker 4 kleppen cillinder 1 dus is kletsnat van de olie
                    Dus daar sluiten de kleppen niet goed in de kop of klepseals zijn verrot
                    Maar zou het daar ook aan kunnen liggen dat de compressie dan minder is

                    #18162090
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Jazeker je test er ook de kleppen en klepseals kunnen lage compressie veroorzaken.

                      #18162091
                      marijnl1988
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 January 2012

                        Thanks.
                        Ik denk ook dat door cillinder 1 (kleppen) dat hij daar door zo weinig compressie heeft
                        Maar zeker weten doe ik dat niet maar had op de camera gezien dat hij drijf nat wat van de olie eromheen..

                        Wat is beste om te doen vraag ik mij alleen af

                        Gelijk een complete revisie of alleen de kop helemaal aanpakken

                        Denk denk denk denk

                        #18162092
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Ik zou als het de klepseals zijn alleen deze vervangen. Eenmaal uit elkaar gaat het veeel geld kosten. Kop en onderblok kun je beste gewoon in 1 keer doen.

                          #18162093
                          koenelsenaar
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 April 2010

                            ander blokkie erin…. eentje van een GOEDE sloperij…

                            #18162094
                            marijnl1988
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 January 2012

                              Dat is te grote risico.
                              Vooral omdat ik geen blok eruit kan halen en erin kan hangen
                              Heb ik nog nooit gedaan en gewoon nog geen kennis voor en geen plek voor
                              Dus dit zou uitbesteed moeten worden.

                              Maar ben inderdaad wel opzoek naar een andere kale blok
                              En deze toch een revisie te geven wat ik dan wel zelf uitvoer.
                              Heb geen 2 linker handen Gelukkig

                              Liefst had ik er een c20let erin maar goed dat lukt me dus niet
                              En goedkoopste om er 1 in te hangen is een zelfde type blok.

                              #18162095
                              Haasje17
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                8 September 2009

                                Ìk denk dat als je klepseals van alle cilinders dat dat voldoende moet zijn. Compressie verschil is nog niet schrikbarend.
                                C20LET? Zuigers Krukas Drijfstangen hiervan passen ook in een x20xev. Drijfstangen en zuigers + leh turbo en je hebt een let van je xev gemaakt.

                                #18162096
                                Haasje17
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  8 September 2009

                                  kan trouwens ook zonder zuigers en drijfsrangen maar dan kun je niet zoveel druk draaien en haal je dus minder pktjes uit je blok dan met lage compressie zuigers.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.