Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › x20xev blok die rookt ( word opgelost )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2012 om 17:02 #17251273
hallo mensen
ik loop al een tijdje te hikken naar een probleem aan me motor
ik kocht mijn auto met een kapotte koppaking ( wist ik niet )
naar een dag rijden dacht ik mmm koelvloeistof gaat wel erg snel leeg
( heb iets over het hoofd gezien ) alles zelf gecontroleerd
niks geen probleem dacht ik bij de aankoop
toch maar eens naar de garage om me systeem op druk te laten zetten
alles bleek gewoon in order ( wat kon het zijn ????)
garage dacht aan de koppaking uiteindelijk
ze hebben de kop eraf gehaald inderdaad was de koppaking lek
( verbuikte geen olie ) alleen koelvloeistof ( me systeem bleef erg opdruk ) slangen bleven bol en hard staan
laten maken, kosten waren erg hoog ( :argue )
had mijn auto nog niet eens 2 weken !!
garage gebeld waar ik hem had gekocht en die deed natuurlijk of ze van niks wisten ( duhhhh garage’s beweren zoveel )
maakt niet uit heb hem laten maken in deventer
volgens deze garage hebben ze zelf alles vervangen aan me kop
nieuwe pakking bouten seals kleppen enzenzenz
ik blij natuurlijk en kon vol trost zeggen dat ik een half nieuw kop had
naar enkele dagen begon mijn auto te roken bij het starten ( heel even een blauwe walm )… ben er mee terug gegaan en ze vertelde mij ineens dat mijn olieveren kapot zijn ( altans versleten )
nou toen ik ermee reed voor dat de kapping kapot was had ik nergens last van dit is pas gebeurd naar de nieuwe pakking
nu heb ik er niet altijd last van !! ‘
:hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz
olie verbruikt hij nu wel iets een liter met 2 maanden ( rij ongeveer 50 kilomter per dag ) is dit veel kwa verbruik ???
lijkt mij vrij normaal voor een oudere auto mijn auto heeft nu 185 op ze teller ( hij rookt dus alleen bij het starten ) ( en bij stoplichten als ik erg lang moet wachten en weg wil rijden ) bij warme motor en goed doortrekken is er geen rook te zien ( dus mijn motor doet het soms wel en som weer niet ( ik snap hem namelijk niet meer )
als mijn olieveren versleten zijn moet hij toch altijd roken en blijven roken met rijden ???( is dit te meten of ergens aan te zien of deze kapot zijn ??????) vermogen verlies heb ik totaal niet !!!! ( kleppendeksel kapping lekt wel iets )….
ik heb hieronder een filmpje waar het erg goed is te zien ( altans dit is wel het ergste tot nu toe wat ik heb gezien
totaal even kort te houden
( koude start rookt hij soms wel soms niet )
( telkens als ik hem daarna wil starten ook )
( tijdens het rijden niet !! )
( lang laten lopen rookt hij ook even )
( dit is allemaal soms wel soms niet )
( lult de garage dat hij de seals heeft vervangen of niet ?????)
erg bedankt voor de antwoorden ik kom er namelijk niet uit
misschien dat iemand mij kan helpen met het probleem te vinden ???
sorry van de spelfouten king:
[youtube:1h9aon9q]http://www.youtube.com/watch?v=CCcfOxQ_VdI&list=HL1344531469&feature=mh_lolz[/youtube:1h9aon9q]9 augustus 2012 om 21:51 #18055222denk gevalletje kopbouten te strak aangedraaid…
10 augustus 2012 om 07:38 #18055223kan dit dan gemeten worden ???
want begin me te ergen aan dit probleem :(
en wil het zeker weten wat het probleem is namelijk
straks koop en laat ik van alles maken wat niet nodig is10 augustus 2012 om 09:19 #18055224@koenelsenaar wrote:
denk gevalletje kopbouten te strak aangedraaid…
Verklaar je nader als het kan
Heb nog nooit dat deze problemen voorkomen door de kopbouten te vast te zetten
Het enige wat wel daardoor gebeurt kan zijn is dat er n scheurtje in de kop is ontstaan, maar dat lijkt me sterk bij een xevIk denk dat als ze de sleals echt vervangen hebben dat er een aantal niet goed zitten
10 augustus 2012 om 10:45 #18055225kun je dit testen zonder dat de blok uit elkaar moet ???
ik vermoed namelijk zelf ook dat het de seals zijn
omdat hij het niet altijd doet en totaal geen vermogen verlies heeft
kun je de olieveren ook testen zonder dat je blok eruit moet ???
misschien enig idee waar of wie ???10 augustus 2012 om 11:02 #18055226Door de compressier per cilinder te meten kun je testen of je zuigerveren nog in orde zijn.
Controleer ook eens je oliepeil en caterventilatie als deze verstopt zit kan je dit ook krijgen.
10 augustus 2012 om 11:02 #18055227teveel olie kun je dit ook krijgen.
10 augustus 2012 om 11:18 #18055228olie is goed niks mis mee…
je kunt inderdaad je cillinders testen
maar kan hier echt gezien worden of de veren op zijn ???
en carterventilatie kijken ??? waar hoe en hoe moet ik merken of die verstopt zit ??13 augustus 2012 om 11:07 #18055229En hebben ze ook de kleprubbers vervangen? Want daar klinkt het mij naar.. Omdat ie rookt bij starten..
13 augustus 2012 om 19:25 #18055230Roken bij starten meestal kleprubbers inderdaad
15 augustus 2012 om 09:25 #18055231volgens de garage is echt alles vervangen
( ik geloof er weinig van eerlijk )
tijdens het rijden en geef veel en diep gas dan rookt hij niet
alleen bij het starten…hij ruikt dan ook beetje verbrand
maar jullie denken dat de kleprubbers op zijn ??? ( of wat volgens de garage wel is gedaan )
maar wat ik niet echt geloof
is dit zo te testen of te zien ????? zonder dat ik me blok kaal moet gaan maken ??
thanks alvast15 augustus 2012 om 15:39 #18055232Kan best zijn dat ze vervangen zijn, maar dan is het niet goed gedaan. Dit kun je niet echt controleren zonder de boel los te halen, maar jouw filmpje laat het eigenlijk wel zien. Neem aan dat je gewoon garantie op je reparatie hebt, dus laat t ze maar oplossen :thumb
16 augustus 2012 om 19:16 #18055233maar wat kun je aan klepseals niet goed doen dan ???
wat ik begrijp en heb gezien aan plaatjes kan het eigenlijk niet verkeerd gaan neem ik aan
helaas heb ik geen garantie op die :thumbdown …..
het is door een garage gedaan in deventer maar heb hem zwart betaald…. king: :wtf
ik wil dit probleem toch opgelost hebben…
nu weet ik alleen niet hoe en waar
ik vertrouw garage’s steeds minder en heb er geen goed gevoel bij
kent iemand een echte goede garage die mij hier bij kan helpen ????
of iemand van hier die mij kan helpen met het probleem echt te vinden en op te lossen ??….18 augustus 2012 om 22:13 #18055234Verkeer type monteren… bijvoorbeeld, gaat nog wel eens fout met leveren van dit soort delen..
Willem
19 augustus 2012 om 17:47 #18055235weet je toevallig welke er wel in moeten ??
( stel er zitten verkeerde in )23 augustus 2012 om 16:31 #18055236Hoe hoog is het olie verbruik dan?
23 augustus 2012 om 19:35 #18055237@TheGeneral wrote:
Hoe hoog is het olie verbruik dan?
ik weet het niet precies
maar het zou eens 1000 kilometer a 1300 kilometer met 1 liter zijn
dat ben ik nu aan het uittesten teller op nul en een liter gekocht hij staat nu op
500 kilomter olie hoogte op de helft wat hij moet staan24 augustus 2012 om 16:52 #18055238Dat is wel zeer hoog. Je kan de kleprubbers vervangen zonder dat de kop eraf hoeft.
Met het juiste gereedschap is dat te doen.Heb het zelf ooit eens gedaan maar dat was bij een achtkleppert…..
24 augustus 2012 om 19:53 #18055239kan dit ook met een 16 klepper ??
en kan dit wel met mijn motorblok type ??25 augustus 2012 om 06:57 #18055240Kop hoeft er niet af inderdaad….
25 augustus 2012 om 08:13 #18055241kleprubbers ( neem aan dat het zelfde is als seals ??)
25 augustus 2012 om 09:30 #18055242ja jij noemt ze seals ik de kleprubbers ;)
25 augustus 2012 om 09:32 #18055243weet iemand een prijskaartje om dit te laten doen ???
of een garage die dit goed kan uitvoeren ??25 augustus 2012 om 13:42 #18055244Reken maar op een dag arbeid, Distributie moet los nokkenassen eruit enz..
24 september 2012 om 09:38 #18055245ik ben vandaag maar eens naar iemand geweest om diagnose te stellen
bougies eruit gehaald ( niks mis mee ) de 3 bougie had heeeel iets andere kleur dan de rest
kleppendeksel pakking is wel verrot en laat mega veel olie lopen ( moet vervangen worden )
toen kwam er een camera te pas :shock:
goed kijken en hij dacht eerst dat mijn zuigwanden kapot waren naar beter te kijken bleek het de weerkaatsing te zijn van de zuig op de zuiger wand ( zuigers waren nog mooi )
camera ging op hoog richting de kleppen ( ummmm )
kleppen waren beetje vettig king:
hij wist voor 80% dat het daadwerkelijk de klepseals waren !!
en kreeg een compliment dat hij nog erg goed liep :jerry
dus we gaan de seals maar eens laten vervangen ( hij kan het zonder dat de kop eraf moet )
dus scheelt aardig in de kosten en uurtjes
ik hoop inderdaad dat het de klepseals daadwerkelijk zijn
dan ga ik toch eens in gesprek met de vorige garage waar ik hem destijds heb laten maken -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.