Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › X20xer kop vlakken kan dat?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2016 om 19:37 #17275205
Als ik de koppaking ga doen bij mijn x20xer motor, moet en kan ik deze laten vlakken dan?
Of mag deze kop niet gevlakt worden?Hoop dat iemand hier wat over weet!
Grtz,
29 januari 2016 om 19:51 #18309339Wordt vaak wel gedaan maar ligt er aan… Is je kop nog mooi recht en goed schoon ( achterblijfselen van oude pakking)??
29 januari 2016 om 20:37 #18309340Als de kop nog recht is en ik schuur met fijn schuurpapier de resten pakking weg, moet dit toch voldoenen zijn? of kan ik voor die paar 10tjes beter geen risico daarmee nemen? En deze kop mag dus wel gevlakt worden aangezien het bij sommige koppen niet mag.
29 januari 2016 om 20:42 #18309341Bij de koppen waar bet niet bij kan is vaak bij aluminium koppen die zacht geworden zijn of een scheur in de kop hebben.. Die worden vaak weggegooit omdat die niet meer bruikbaar zijn.. Zoals de lotus koppen op de gsi motoren
29 januari 2016 om 20:46 #18309342Maar je zou idd voor die paar 10tje extra voor de zekerheid de kop laten controleren en eventueel indien nodig vlakken..
De kop moet je dan wel kaal aanleveren.. Dus kleppen eruit.. Anders rekenen ze daar nog wat extra voor29 januari 2016 om 21:05 #18309343Okee, bedankt! Is er nog een manier om dit zelf te controleren of de kop vlak is? Had gehoord met een liniaal op de kop en met een floeitje ertussen, en dan kijken of op elke plek het floeitje weerstand geeft als deze tussen de liniaal en de kop ligt, zoja? Kop oke. Zo niet? Kop laten vlakken is dit een betrouwbaren manier?
29 januari 2016 om 21:16 #18309344@bart-gsi wrote:
Maar je zou idd voor die paar 10tje extra voor de zekerheid de kop laten controleren en eventueel indien nodig vlakken..
De kop moet je dan wel kaal aanleveren.. Dus kleppen eruit.. Anders rekenen ze daar nog wat extra voorkleppen er in!!! zodat ze heel de kop kunnen testen.
kleppen demonteren stelt voor hun niks voor en rekenen ze niet veel voor29 januari 2016 om 21:16 #18309345kop laten vlakken wordt meestal bij een revisie bedrijf gedaan.. wordt de kop in een machine gezet waar dan een klein laagje af gefreesd wordt
en dat wordt met een computer nauwkeurig gedaan.. ook de controlle ervan ( althans vermoed ik) bij de corsa van mijn broer hebben ze de kop laten reviseren… daar werd de kop in zo`n machine gezet
de kop was toen 2/10de krom.. en dat is met het oog bijna niet te zien
dus ik kan denk ik zo wel zeggen dat het moeilijk zelf te doen is..
ik weet niet waar je vandaan komt misschien dat we je kunnen helpen aan een goed adres voor de kop revisie of vlakken29 januari 2016 om 21:17 #18309346@Fearless wrote:
@bart-gsi wrote:
Maar je zou idd voor die paar 10tje extra voor de zekerheid de kop laten controleren en eventueel indien nodig vlakken..
De kop moet je dan wel kaal aanleveren.. Dus kleppen eruit.. Anders rekenen ze daar nog wat extra voorkleppen er in!!! zodat ze heel de kop kunnen testen.
kleppen demonteren stelt voor hun niks voor en rekenen ze niet veel vooroke.. bij ons hadden ze die eruit gehaald en toen gevlakt.. maar dat kan voor iedereen verschillend zijn…
29 januari 2016 om 21:22 #18309347Okee :thumb , dan laat ik de kleppen enso erin zitten, En breng ik de kop naar een revisie bedrijf toe. Heb al een adresje daarvoor via mijn baas.
29 januari 2016 om 21:23 #18309348ik bel ze eerst wel even dan of het eruit moet of erin moet blijven zitten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.