Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › x2.5xe schokt bij constante snelheid en KLAAR !!!!!!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2013 om 22:30 #18110269
Jullie hebben teminste eerst nog kilometer.s kunnen maken hahaha ik niet heb de vectra pas 1 week . baal als een stekker maar ja het is niet anders . ik kan helaas door lichamelijke klachten het eufel niet zelf repareren !
24 februari 2013 om 22:33 #18110270ik had hem in 2009 in geruild en vorig jaar weer terug gekocht met tik in de motor. motor had net 170.***km gelopen
24 februari 2013 om 22:39 #18110271Ja dat is ook niet fijn . de mijne liep prima heb net de olie laten verversen en nu is de boel verstopt . Komt nu super slecht uit joh mijn vrouw is hoog zwanger .
24 februari 2013 om 22:43 #18110272minder hoop voor je op een goeie afloop
24 februari 2013 om 22:46 #18110273Ja dat hoop ik ook ! qua auto eerst ff sparen hahaha de knip is aardig leeg
24 februari 2013 om 22:57 #18110274ja precies 43kilometers na aanschaf, BAM motordood..
Willem
24 februari 2013 om 23:05 #18110275@wim-v6 wrote:
ja precies 43kilometers na aanschaf, BAM motordood..
Willem
bijna wim was 183 km na het verversen van de olie !wel 5w40 trouwens
25 februari 2013 om 22:07 #18110276nee ons tikkie, we hebben met de bruine van het fimpje na aanschaf 43km gereden toen liep ie kapot.
25 februari 2013 om 22:11 #18110277oke nou ik heb er iets langer mee gereden :(
27 februari 2013 om 20:57 #18110278vandaag is de vectra weg gebracht om gerepareert te worden ! hopenlijk valt de schade mee .
27 februari 2013 om 21:04 #18110279Hoopt t ook..
willem
27 februari 2013 om 21:05 #18110280we gaan het horen !
28 februari 2013 om 16:19 #18110281Dennis weet je al wat de schade is??
28 februari 2013 om 16:24 #1811028228 februari 2013 om 17:11 #18110283pan zit er nog onder :D gaat er mogelijk vanavond onder weg
28 februari 2013 om 18:36 #18110284Ben wel nieuwsgierig eigenlijk.
Willem
28 februari 2013 om 18:53 #1811028528 februari 2013 om 19:03 #18110286Ik ook, en anders kunnen wij je nog helpen
1 maart 2013 om 15:39 #18110287wie het weet mag het zeggen :P
het enige wat er gevonden is, zijn een paar heeeel kleine stukjes aluminium flinters
en in de hoeken wat olie sludge. verder zat de zeef vrijwel totaaal dicht.(hoort daar trouwens ook een pakking tussen? ( aanzuigbuis op onderblok?)
wat is nu wijsheid… proberen wat schoon te maken, t spul weer dicht, en gaan ??? kijken wat ie doet?
of.. eruit.?
1 maart 2013 om 16:17 #18110288heb je ook gevoeld dat er ruimte om de drijfstangen zit, dit lijkt ook op schaallagers
1 maart 2013 om 16:20 #18110289nee, verder nog niks gedaan. vond het zelf wat mal spul.
welke controle zou jij mij aanraden, en hoe?
heb bij mijn CIH een lagerkap los gehad om de lagers te bekijken, die zagen er
toen gewoon goed uit. speling oid is mij toen niet opgevallen.1 maart 2013 om 16:37 #18110290zou kijken naar speling op de krukas schaallagers. kijk of je deze kunt bewegen
2 maart 2013 om 08:42 #18110291Je kan er rustig 1 of 2 losnemen hoor.. zou ze visueel inspecteren, kost weinig moeite als je toch al alles los hebt.
Maar zeef dicht is precies hetgeen wat ik verwacht had…
Carterpan ziet er verder goed uit, maar de olie was dan ook kort ventevoren ververst, misschien dat dat de boel wat gereinigd heeft.
Vaak komt met verse olie bij een vervuilde motor vaak vuil los, dit word dan aangezogen door de oliezeef (en blokkeert de ingang op een gegeven moment).en ja, er zit een pakking tussen de aanzuigbuis en oliepomp.
Willem
2 maart 2013 om 09:14 #18110292wat betreft de pakking.. deze is wel aanwezig, maar zelfs daaromheen zat smeer :shock:
2 lagerkappen zijn losgeweest, de 2 buitensten, om ze te vergelijken.
deze zijn in orde bevonden.
wat wij ons nu afvragen, hoe zijn de nokkenassen gelagerd?
bij een cih kop, als het goed is met 2 bussen in het gietijzer.
maar hoe zit het bij deze alu koppen?de verwachting is namelijk dat het beetje alu gruis, van boven komt.
mogelijk vandaag nog even de motor proberen te reinigen, door middel van spoeling van boven naar beneden te laten lopen. dan kijken hoe het er uitziet, en indien nodig de kleppendeksels er ook maar af.
nu hopen dat de schade beperkt is…
2 maart 2013 om 20:47 #18110293zo, lampjes in het hobby huisje uit. t was wel even wennen hoor.. keer wat anders als een CIH :D
het carterpannetje hing inmiddels weer op de plek, met een paar bouten.
en vanmiddag het motortje maar eens een paar maal doorgespoeld met wat diesel
en een scheut olie. ( wel meer olie as diesel:D)de wagen een x aantal keren laten ronddraaien zonder stroom op de ontsteking,
zodat hij niet aanslaan zou.
geen gekke bij geluiden opgemerkt, dus de gok maar gewaagd… afbouwen en starten maar.eerst het cartertje er ondervandaag gehaald, vrijwel geen rommel meer in het carter aangetroffen.
vervolgens mooi poosje uit laten druppen, had toch nog wat anders te doen.
en in de namiddag het spul er maar weer op.
wederom nieuwe olie, nieuw filter. en weer starten, zonder stroom op de ontsteking.
na dit een paar keer gedaan te hebben,met tussenpoosen, te lang starten kost immers je starter.
het ene stekkertje maar terug op de onsteking.. en lets try…
spannend moment :D1 tikkie aan de sleutel, en daar ratelde de V6 heen.
UIT dat ding… bah wat een ernstig vervelend geluid.na een paar tellen… besloten toch nog maar een keer te starten,
en het harde en luide tikken werdt in een rap tempo verminderd tot
enkel wat getik van de injectoren.:wors het loopt.
oliedruk lampje geeft geen problemen weer, meet aparatuur voor de oliedruk
helaas niet voor handen.. dus je moet wat. vaak ben je te bang :Dwagentje naar buiten gezet, en daar rustig met geopende kap laten warm draaien.
wat allemaal voortreffelijk ging.vanavond met de wagen maar op bezoek geweest, elders. voor de koffie
en een puut sjek. en m zo mooi kunnen testen.
nu ik zelf geen supersnelle of dikke motoren gewoon ben, en een v6 voor mij totaal nieuw is.
vond ik het wagentje dan ook best rap. mijn manta met een 3.0 komt goed van de plek,
maar deze vectra doet zeker niet onder :Pmooi he, stukkie tekst. :jerry nu tijd voor wat plaatjus bij de praatjus :P
het pannentje maar eens ontdaan van zijn aanslag
lagerkap van de drijfstang, het dichts bij de oliepomp
mooi schoon aanzuigbuisje
en tot slot, nog even een blik in de pomp.
ik zeg.. vooreerst genezen verklaard.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.