Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › x2.5xe schokt bij constante snelheid en KLAAR !!!!!!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2013 om 11:15 #18110244
Naadje, Dennis.
dit zijn geen grappen meer.
24 februari 2013 om 11:19 #18110245is er iemand die evt foto,s heeft van de olie pomp en het carter ?????
24 februari 2013 om 12:04 #18110246Heb laatst alle motordelen van wegeflikkerd, bij het oud ijzer (motor is in draaiende toestand gedemonteerd uit de Vectra (startte dus nog wel..)
heb nog wel een Prima X25XE exemplaar staan, maar die laat ik lekker in elkaar zitten..
Willem
24 februari 2013 om 12:13 #18110247geef je groot gelijk dat je hem lekker in elkaar laat zitten !!!!!
24 februari 2013 om 12:16 #18110248Mocht het echt over zijn, en ik ben deze motor nog niet kwijt, hij hoeft niet veel te kosten..
Willem
24 februari 2013 om 12:23 #18110249ik weet niet wat verstandiger is ook qua kosten ! of motor wissel of toch de oliepomp wisselen en schoon maken ! wat moet die motor kosten ? en heeft die wel onderhoud gehad ????
24 februari 2013 om 12:35 #18110250Motortje is keurig schoon vanbinnen..
Loopt als een zonnetje..Ik heb er zelf 8000km mee gereden, en verbruikte geen spetter olie.
Echter behoeft er wel wat onderhoud betreffende keerringen en pakkingen, verder prima in orde.
mijn vraag prijs is 125 euro.
Willem
24 februari 2013 om 12:42 #18110251ik hou het zeker in mijn achterhoofd !!!!
24 februari 2013 om 12:55 #18110252welke pakkingen, en keerringen dan Willem?
24 februari 2013 om 13:04 #18110253Krukasskeerringen en klepdekselpakkingen.
Dit zullen de originele nog zijn..
Zweet allemaal een beejte, lekken doet het niet heel erg, maar zweten..nu toch alles los ligt, kan je dat net zo goed meepakken, en de kosten zijn het niet.
TIP: bestellen van klepdekselpakkingen bij een uni onderdelen leverancier, pak ze dan van een Vectra-B 2.6 V6 Y26SE.
Als je ze voor een X25XE bestel krijg je de verkeerde..Willem
24 februari 2013 om 13:15 #18110254haha, geweldig… dat bestellen van de verkeerde.
inderdaad, krukaskeering zowieso vervangen.
kleppendekselpakkinkje is het werk ook nie.in hoevere is deze motor compleet Willem? ivm mogelijke ombouw
iemand mogelijk een zo`n technische foto van de motoropbouw van dit type motor?
ken enkel maar CIH :D24 februari 2013 om 13:34 #18110255Kaal, Ghanz Kaal.
Aanbouwdelen blijven in mijn eigen bezit, daar ik daar nog wel eens wat van nodig heb..
heb niet veel meer dan een Startmotor voor erbij haha..Weet je wat het is, dan Verkoop ik de boel, voor een mooi prijsje, zal je zien dat het bij mij kapot gaat, en dan kan ik voor de hoofdprijs hetzelfde onderdeel weer ergens anders vandaan gaan halen.
Ik heb hier 5 van deze V6-en lopen, wat spare parts is nooit weg.
Willem
24 februari 2013 om 13:38 #18110256ja, daar ging ik eingelijk al van uit, maar even ter bevestiging :D
Dank!
halen eerst het pannentje er eens onder weg, kijken dan wel verder.
24 februari 2013 om 13:49 #18110257Hopen dat ie nog te redden is, let wel, controleer het liefst ook even de Drijfstanglagers!!
Willem
24 februari 2013 om 15:53 #18110258was ook de planning.. mochten die gaar zijn, nemen we contact met jou op…..vermoedelijk.
24 februari 2013 om 15:57 #18110259Komt goed…
Willem
24 februari 2013 om 18:52 #18110260door slecht onderhoud is de motor van de green german ook aan zijn eind gekomen, schaallager krukaslagers en krukas zelf ook, dit kan het ook zijn
wat ook de olie aanzuigbuis verstopte
nadat ik de olie uit het blok had laten lopen en met een magneet er door heen ging was het eigelijk al snel duidelijk dat het om lagerschalen ging
24 februari 2013 om 20:03 #18110261wat een ellende.. gelukkig kan je nog wel een v6je kopen, in de toekomst komt er hier nog 1 vrij..
arjan
24 februari 2013 om 20:07 #18110262Dat ziet er lekkeruit hoor teun, bekend trouwens, eigenlijk was ons tikkie nog schoon veregeleken met jouw carterpannetje..
alleen bij ons was het inlegfilter helemaal Fijngeknepen (ons exemplaar was trouwens al een met verbeterde oliepomp!!! (1998) dus die kunnen ook gewoon kapot..
Willem
24 februari 2013 om 20:10 #1811026324 februari 2013 om 20:17 #18110264Teun, zou wel even dat Carter los halen voordat je m erin hangt.. lekker reinigen
als je m toch los hebt….
Willem
24 februari 2013 om 20:34 #18110265Komt wel goed wim
24 februari 2013 om 20:38 #18110266lijkt wel nationale v6 kapot loop dag pfffffffffffffff suc6 teungts
24 februari 2013 om 22:16 #18110267@ikdenman wrote:
lijkt wel nationale v6 kapot loop dag pfffffffffffffff suc6 teungts
dit is vorig jaar al gebeurt, maar bedenk wel dit komt door slecht onderhoud
24 februari 2013 om 22:19 #18110268Bij ons exemplaar was ook slecht onderhoud de grote boosdoender..
had nog nooit zo’n klein inlegfiltertje gezien haha…. helemaal fijngezogen..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.