X2.0XEV ecotect blok vervangen, waar is dit stekkertje van

Forumindex Forums Techniek Ecotec X2.0XEV ecotect blok vervangen, waar is dit stekkertje van

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257660
    mstremmelaar
      Lid sinds:
      10 May 2013

      Hallo,

      Vorige week heb ik het motorblok van mijn calibra ecotec X2.0XEV vervangen door een ander identiek blok. Ik had foto’s gemaakt tbv het makkelijk aansluiten van het blok en toch heb ik 2 stekkers en 1 sensor die op beide past. Mijn vraag is waar hoort deze sensor op en waar is de ander dan voor, ik kom er niet uit. Het gaat om de klopsensor die op beide plekken past (zie rode pijlen). dan rest de vraag als ik weet waar deze hoort wat er dan op de andere plek hoort. De klopsensor is nu op B aangesloten en past ook op A, A zit aan de onderkant van de strip waar ook de injectoren op aangesloten zitten.

      Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

      Groetjes Michael Stremmelaar

      #18142361
      Dr.Ed
        Lid sinds:
        9 October 2011

        Aansluiten en in OpCom kijken of je al dan niet een foutmelding krijgt. Gok zelf op positie A. Zitten meer stekkers aan die onderling uitwisselbaar zijn (die van het inlaatspruitstuk en de lambda sonde b.v.)

        #18142362
        corsaracer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2005

          anders ff het rubber afdekdingetje eraf halen en naar de kleuren kijken.

          dit ff opzoeken in het schema en dan weet je ook welke waar hoort

          #18142363
          mstremmelaar
            Lid sinds:
            10 May 2013

            Ik heb B nu naar A verplaatst. Er zat ook een hoek in de kabel, dus dat lijkt zo beter te zitten. Maar nu is B leeg en deze heeft geen kleur. Die van de lambda bijv. wel. Ik heb echt overal gezocht, ook aan het oude blok, maar ik kan niets vinden wat ik mis. De stekker is wel te schoon, dus er moet wat aan hebben gezeten. ik weet wel dat wanneer ik nu gas geef dat dan het motormanagement lampje aan gaat.

            #18142364
            Dr.Ed
              Lid sinds:
              9 October 2011

              Kabelbosje bij de ontsteking zit een boel milieu-elektronica op. De stofzuiger, egr klep en volgens mij ook nog een stekker voor de ABS. Daar heb ik ook enkele ongebruikte stekkers zitten

              #18142365
              CarloAstra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 December 2006

                Ik denk dat het zo goed aangesloten zit, heb je voor de rest storing als je de motor laat lopen? Anders moet je even de goot openmaken aan de bovenkant maar volgens mij zitten er op positie A geen draadjes in de stekker… Dus een loze aansluiting…

                #18142366
                mstremmelaar
                  Lid sinds:
                  10 May 2013

                  Bedankt voor de reacties, ik heb de stekker van de klopsensor nu in A zitten en nu krijg ik een motormanagement lampje. Is het zeker dat onder de dradenstrip aan de rechterkant bij A geen stekker hoort te zitten? De stekker zelf heeft wel een hoek er in zitten waardoor deze toevallig wel goed op A past. Als in A niets hoort zou dat wel verklaren dat ik nu niets heb wat nog in B moet (want dan mis ik nu nog iets van een sensor oid). Ik had gehoopt dat iemand anders hier ook een Ecotec blok zou hebben. Het blok komt nogal veel voor.

                  #18142367
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    een daarvan is lamda dacht ik.

                    #18142368
                    Dr.Ed
                      Lid sinds:
                      9 October 2011

                      Daarom uitlezen dat ding, weet je wat je mist. Zoekt een mooi stukkie makkelijker. Enne, ja zo’n blok heb ik in de Corsa hangen

                      #18142369
                      CarloAstra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 December 2006

                        ik heb deze storing al eerder gezien! ook klopsensor op A aangesloten, achteraf op B aangesloten. Geen foutcodes meer… Als je het zelf wil controleren klik je toch even de kabelgoot open…

                        #18142370
                        mstremmelaar
                          Lid sinds:
                          10 May 2013

                          Bedankt voor de reacties, ik kan op zijn vroegst zaterdag bij de auto. Ik zal dan eerst maar eens kijken of er inderdaad niets aan A zit aan de binnenkant, want dan is het vrij duidelijk. Ander zal ik eens gaan uitlezen met de paperclip methode (werkt mooi trouwens).

                          #18142371
                          mstremmelaar
                            Lid sinds:
                            10 May 2013

                            @CarloAstra wrote:

                            Ik denk dat het zo goed aangesloten zit, heb je voor de rest storing als je de motor laat lopen? Anders moet je even de goot openmaken aan de bovenkant maar volgens mij zitten er op positie A geen draadjes in de stekker… Dus een loze aansluiting…

                            Haha, je hebt gelijk. Mooie aansluiting, maar inderdaad zonder draden aan de binnenkant. Dus inderdaad op B. Nu heb ik de + accupool een tijdje los gehad, maar de storing komt direct terug. dus niet na een aantal seconden, maar direct. Dus toch maar even storing uitlezen. Of kan het zijn dat de computer niet goed gereset is en dat allebei de polen er af hadden gemoeten?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.