Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › X2.0XEV ecotect blok vervangen, waar is dit stekkertje van
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2013 om 06:43 #17257660
Hallo,
Vorige week heb ik het motorblok van mijn calibra ecotec X2.0XEV vervangen door een ander identiek blok. Ik had foto’s gemaakt tbv het makkelijk aansluiten van het blok en toch heb ik 2 stekkers en 1 sensor die op beide past. Mijn vraag is waar hoort deze sensor op en waar is de ander dan voor, ik kom er niet uit. Het gaat om de klopsensor die op beide plekken past (zie rode pijlen). dan rest de vraag als ik weet waar deze hoort wat er dan op de andere plek hoort. De klopsensor is nu op B aangesloten en past ook op A, A zit aan de onderkant van de strip waar ook de injectoren op aangesloten zitten.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes Michael Stremmelaar
10 mei 2013 om 11:41 #18142361Aansluiten en in OpCom kijken of je al dan niet een foutmelding krijgt. Gok zelf op positie A. Zitten meer stekkers aan die onderling uitwisselbaar zijn (die van het inlaatspruitstuk en de lambda sonde b.v.)
10 mei 2013 om 13:59 #18142362anders ff het rubber afdekdingetje eraf halen en naar de kleuren kijken.
dit ff opzoeken in het schema en dan weet je ook welke waar hoort
10 mei 2013 om 20:13 #18142363Ik heb B nu naar A verplaatst. Er zat ook een hoek in de kabel, dus dat lijkt zo beter te zitten. Maar nu is B leeg en deze heeft geen kleur. Die van de lambda bijv. wel. Ik heb echt overal gezocht, ook aan het oude blok, maar ik kan niets vinden wat ik mis. De stekker is wel te schoon, dus er moet wat aan hebben gezeten. ik weet wel dat wanneer ik nu gas geef dat dan het motormanagement lampje aan gaat.
11 mei 2013 om 11:47 #18142364Kabelbosje bij de ontsteking zit een boel milieu-elektronica op. De stofzuiger, egr klep en volgens mij ook nog een stekker voor de ABS. Daar heb ik ook enkele ongebruikte stekkers zitten
14 mei 2013 om 12:31 #18142365Ik denk dat het zo goed aangesloten zit, heb je voor de rest storing als je de motor laat lopen? Anders moet je even de goot openmaken aan de bovenkant maar volgens mij zitten er op positie A geen draadjes in de stekker… Dus een loze aansluiting…
14 mei 2013 om 14:27 #18142366Bedankt voor de reacties, ik heb de stekker van de klopsensor nu in A zitten en nu krijg ik een motormanagement lampje. Is het zeker dat onder de dradenstrip aan de rechterkant bij A geen stekker hoort te zitten? De stekker zelf heeft wel een hoek er in zitten waardoor deze toevallig wel goed op A past. Als in A niets hoort zou dat wel verklaren dat ik nu niets heb wat nog in B moet (want dan mis ik nu nog iets van een sensor oid). Ik had gehoopt dat iemand anders hier ook een Ecotec blok zou hebben. Het blok komt nogal veel voor.
14 mei 2013 om 15:05 #18142367een daarvan is lamda dacht ik.
14 mei 2013 om 21:59 #18142368Daarom uitlezen dat ding, weet je wat je mist. Zoekt een mooi stukkie makkelijker. Enne, ja zo’n blok heb ik in de Corsa hangen
15 mei 2013 om 06:04 #18142369ik heb deze storing al eerder gezien! ook klopsensor op A aangesloten, achteraf op B aangesloten. Geen foutcodes meer… Als je het zelf wil controleren klik je toch even de kabelgoot open…
15 mei 2013 om 07:09 #18142370Bedankt voor de reacties, ik kan op zijn vroegst zaterdag bij de auto. Ik zal dan eerst maar eens kijken of er inderdaad niets aan A zit aan de binnenkant, want dan is het vrij duidelijk. Ander zal ik eens gaan uitlezen met de paperclip methode (werkt mooi trouwens).
21 mei 2013 om 08:50 #18142371@CarloAstra wrote:
Ik denk dat het zo goed aangesloten zit, heb je voor de rest storing als je de motor laat lopen? Anders moet je even de goot openmaken aan de bovenkant maar volgens mij zitten er op positie A geen draadjes in de stekker… Dus een loze aansluiting…
Haha, je hebt gelijk. Mooie aansluiting, maar inderdaad zonder draden aan de binnenkant. Dus inderdaad op B. Nu heb ik de + accupool een tijdje los gehad, maar de storing komt direct terug. dus niet na een aantal seconden, maar direct. Dus toch maar even storing uitlezen. Of kan het zijn dat de computer niet goed gereset is en dat allebei de polen er af hadden gemoeten?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.