X2.0XEV bij hoog stroomverbruik bokkende motor.

Forumindex Forums Modellen Calibra X2.0XEV bij hoog stroomverbruik bokkende motor.

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260846
    mstremmelaar
      Lid sinds:
      10 May 2013

      Beste Forumleden,

      Ik heb een Opel Calibra met X20XEV motor. Op het moment dat ik een constante snelheid aanhoud en veel stroomverbruikers zoals achterruitverwarming aan zet dan begint de auto duidelijk slechter te lopen. Dit merk je doordat de auto logger is met optrekken en enorm bokt en schokt bij constante snelheid. Ik heb een voltmeter en die geeft netjes 13,5 volt aan bij ligt stroomverbruik. Bij veel stroomverbruiker gaat de voltmeter snel dichtbij de 12 volt (iets meer). Ik heb echt geen idee wat het is.

      Groetjes Michael Stremmelaar

      #18175494
      Corsaliefhebber
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 February 2012

        klinkt mij in de oren als een slechte accu of dynamo die niet goed bijlaadt.
        Als dit in orde is kun je een keer de accuklemmen goed schoonmaken en vastdraaien.
        Eventueel massapunten nalopen en schoonmaken
        Succes ermee :thumb

        grts corsaliefhebber king:

        #18175495
        mstremmelaar
          Lid sinds:
          10 May 2013

          Ja, denk je dat het zoiets is? Hij geeft met lichten aan en kachelmotor op laagste stand op de voltmeter nog wel 13,5 volt af. Als ik lichten, achterruit, kachelmotor voluit, airco en stoelverwarming tegelijk aanzet. Dan gaat de meter wel helemaal naar 8 volt :D .

          #18175496
          mstremmelaar
            Lid sinds:
            10 May 2013

            Is er een makkelijke manier om een slechte verbinding op te sporen? Er zijn namelijk meerdere massakabels.

            #18175497
            lucas-
              Lid sinds:
              8 April 2009

              Ik merk bij mijn c20ne hetzelfde, maar dan in mindere mate. Vooral bij stationair trilt hij meer als stroomverbruikers ingeschakeld worden

              #18175498
              mstremmelaar
                Lid sinds:
                10 May 2013

                Dat had ik ook wel ja, dat lijkt me wel normaal. Maar wat ik nu heb is niet normaal. Het lijkt alsof ik expres elke keer gas geef en weer los laat. en dat aan een stuk door. Dat is dan direct te relateren aan de stroomverbruikers die ik aan zet. Ruitverwarming is trouwens wel de grootste verbruiker. In nog geen minuut is de ruit ook ontdooit, maar dan wel met slecht rijden er bij.

                #18175499
                theunm
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  meet eens tussen de minpool van de accu en de carrosserie
                  doe dit ook een met de dynamo , accu en carrosserie
                  en hoe hoog is de spanning van de accu als alles uit is ?

                  #18175500
                  CarloAstra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 December 2006

                    Makkelijke manier om te testen is gewoon een startkabel van de min van de accu maar de motor aam te sluiten. Dan nogmaals testen. Blijft deze hetzelfde is wss de dynamo of accu dood..

                    #18175501
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Weerstand meten tussen Accu – en de motor.. met draaiende motor.

                      Willem

                      #18175502
                      marijnl1988
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 January 2012

                        Hogere amp accu gebruiken

                        Had hier ook een klein beetje last van
                        Radio aan subwoofer aan stoelverwarming aan en kachel aan

                        Nu nergens meer last van

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.