Forumindex › Forums › Techniek › Cih › X2.0E cilynderkop cih nokkenas met S aanhaalmomenten??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2012 om 19:52 #17247130
Ik ben momenteel alles van een manta gsi aan het ombouwen in mijn Ascona B.
Motor liep goed bij aankoop alleen stationair zeer onregelmatig. Zit een spaggettie en een Groep A achter. 3x gele injector en 1x grijs.
Heb nu de motor deels uit elkaar lichte koprevisie (schoonmaken, kleprubbers vervangen en weer opbouwen).
Op de zijkant van de motor staat code X2.0E en op de achterkant van de nokkenas staat een S ingeslagen, wie weet of dit standaard is voor een 2.0 E of is het iets anders gezien voorgaande forumgesprekken.
Tevens zou ik graag de aanhaalmomenten willen weten bij montage.
Op mijn onderblok zijn alle nummers verwijderd, het was namelijk een duitse manta met TUV papieren. Hoe kan ik nu zien of dit wel een 2.0 E is of iets anders. Onder de dynamo staat alleen de 2.? de rest is weggefreesd.
Graag hoor ik.
28 februari 2012 om 09:01 #18000255kan wel kloppen dat hij niet goed wil lopen
met 2 verschillende kleuren injectoren zal hij dat ook nooit gaan doen
de gelen werken op 12v maar de grijze moet een weerstand tussen28 februari 2012 om 09:14 #18000256Haal eerst nog maar vier gele injectoren. En een x20E is een cilinder kop van een 2.0E.
En een 2.0e heeft een R nokkenas dacht ik.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
29 februari 2012 om 16:46 #18000257@kiyamizio wrote:
Haal eerst nog maar vier gele injectoren. En een x20E is een cilinder kop van een 2.0E.
En een 2.0e heeft een R nokkenas dacht ik.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
Hallo,
Ik weet dat een 2.0 een R nokkenas heeft maar die van mij staat echt een S op. En die van een 2.0s en 2.2E heeft ook een andere code. Dus vandaar.
Weet je toevallig de aanhaalmomenten van de kopbouten?
Gr. Douwe
29 februari 2012 om 19:33 #18000258Het aanhaalmoment voor de kopbouten is 100nm.
2 maart 2012 om 18:05 #18000259Nokkenas S is als ik het goed heb de opel sport nokkenas. Voor een 20E is dat een best scherpe nokkenas, zit geloof ik over de 300 graden, dus dat hij slecht stationair loopt kan dan best kloppen en daar is dan ook weinig aan te doen. Ook horen bij de nokkenas andere (sterkere) klepveren en waarschijnlijk ook vaste stoters. Verder is het verstandig bij zo’n nokkenas ook het injectiesysteem opnieuw af te stellen en de stroomverdeler aan te passen, wil het enigszins goed lopen.
De 100Nm voor de kopbouten gelden voor de bouten met de 12mm veeltand, die zitten vooral in de oudere motoren. In de manta gsi zitten meestal de 10mm inbus bouten, dat zijn rekbouten, die moet je dan ook vervangen en daarvoor gelden ook andere waarden (moment + hoekverdraaiing)
Dat alleen een 2 bij de dynamo staat en de rest is weggefreest kan betekenen dat het een 2.4 onderblok is, die ze voor 2.0 hebben willen laten doorgaan, een 2.2 heeft daar gewoon 20 staan, net als de 2.0, maar de 2.4 heeft er 24 staan, dan zou het dus logisch zijn om de 4 weg te frezen. Een 2.4 blok kan je heel makkelijk herkennen aan de m8 carterpan bouten ipv m6 (ook het distributiehuis is iets anders, maar dat kunnen ze natuurlijk ook hebben omgezet)
2 februari 2013 om 11:19 #18000260Hallo allemaal,
Inmiddels alles weer ingebouwd en een grijze injector geplaatst in plaats van de gele injector.
Motor loopt wat beter maar is bij stationair toerental nog steeds een hobbelbak.
Ben er achter gekomen via een opel tuner dat het dus een sportnokkenas met 300gr. plus. Ook licht er een 2.4 blok in met een aangepaste ontsteking. Bij gas geven loopt de motor perfect.
Nu noch een (goedkope) spuiter vinden en de Ascona is klaar voor de weg.
Ik zal wel even foto’s plaatsen van het geheel weet alleen niet hoe dat moet op het Forum
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.