Forumindex › Forums › Modellen › Astra › x18xe1 trek niet goed door
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2014 om 22:38 #17267207
Mijn astra 1.8 16v trek niet door
Eerder start de auto niet
De brandstof pomp stuk
Deze is vervangenDaarna start de motor moeilijk
Nieuwe brandstof relaisNa 2 keer starten start de motor
Brandstoffilter is vervangen
Geef ik half gas sterk de auto redelijk door tot 4000rpm
Geeft ik vol gas hpu de motor alleen maar inGeef geen foutmeldingen
Ook uit gelezen helemaal niksWie weet wat dit kan zijn
Ik denk katalysator verstopt
Of de brandstofdruk te laag27 juli 2014 om 22:41 #18245150Krukas nokkenassensor kan ook nog. Schiet die in e begrenzer als waren vroeftijdig?
27 juli 2014 om 22:47 #18245151Nee dat niet na 4000rpm gaat het ontzettend moeizaam
28 juli 2014 om 05:15 #18245152Dan zouik denken luchtmassameter of inderdaad verstopte uitlaat.
28 juli 2014 om 08:09 #18245153Ik heb 2 luchtmassameters bij alle bij gern verschil
28 juli 2014 om 08:37 #18245154@peterastra wrote:
Mijn astra 1.8 16v trek niet door
Geef ik half gas sterk de auto redelijk door tot 4000rpm
Geeft ik vol gas hou de motor alleen maar inKlinkt mij eerder als nokkenassensor alleen waarom die geen foutmelding aan geeft weet ik dan niet,
ook je mm lampje brand niet ?dit zelfde heb ik ooit ook gehad en was toen namelijk de nokkenassensor alleen brande bij mij het mm lampje wel en had een melding erin staan.
28 juli 2014 om 09:24 #18245155Heb de stekker eens eruit gehaald en gestart
Motor liep hoge toeren
En bij weg rijden stotterenTerug aan gesloten en dr motor liep weer goed
Denk niet dathet dat is28 juli 2014 om 11:42 #18245156kijk eerst maar de Katalysator na, als die verstopt is, start hij niet of moeilijk, ZONDER foutmeldingen…. ;)
28 juli 2014 om 12:04 #18245157Brandstof drukregelaar al na gekeken??
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
28 juli 2014 om 12:53 #18245158Hey wim-v6
Gaan deze wel eens kapot??
Mijn astra g 1.8 16v heeft nu 315.0000km ongeveer gelopen
Heb veel nagemeten en extra gecontroleerd
Heb zelfs een nieuwe inlaatspruitstuk pakkingen ertussen zittenKan ik de brandstofdruk regelaar vervangen door een met een vacuüm aansluiting? ???
Of gaan die niet passen op eBay 4bar (orgineel 3.8bar)
Of gaat het helemaal niet werken
???28 juli 2014 om 13:10 #18245159Je brandstofdruk regelaar zit in/aan je benzinepomp. Ik heb er nog een liggen met benzinepomp samen, indien dit het euvel is…
Komt van mijn oude X18XE1 blok af. Zie buysell/single_ad.php?ad_id=839828 juli 2014 om 14:50 #18245160Als het je nokkenassensor was was die wel in de begrenzer gegaan rond de 4500 rpm. Hij loopt hier allene traag door.
Vaak luchtmassamter.Verstopte uitlaat gewoon even de uitlaat demonteren bij het spruitstuk 4 boutjes losdraaien.
En keertje gassen. Dan weet je ook of dat het is.28 juli 2014 om 15:27 #18245161@peterastra wrote:
Hey wim-v6
Gaan deze wel eens kapot??
Mijn astra g 1.8 16v heeft nu 315.0000km ongeveer gelopen
Heb veel nagemeten en extra gecontroleerd
Heb zelfs een nieuwe inlaatspruitstuk pakkingen ertussen zittenKan ik de brandstofdruk regelaar vervangen door een met een vacuüm aansluiting? ???
Of gaan die niet passen op eBay 4bar (orgineel 3.8bar)
Of gaat het helemaal niet werken
???Originele moet erop.
Deze zit aan het deksel gemonteerd welke bovenop de benzine tank zit.
Het deksel dat ook los moet om de benzinepomp te verwisselen.Waar je ook naar kan kijken is de slang van de benzinepomp naar de tankdeksel.
Deze slang word vaak poreus, en dan zweet deze op een gegeven moment zo hard dat er niet voldoende benzinedruk opgebouwd kan worden.verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
28 juli 2014 om 15:30 #18245162Ik mag hopen dat ze dat bij vervangen van de pomp eigenlijk wel gecontroleerd. hebben.
28 juli 2014 om 16:59 #18245163Word zeker 8 van de 10x niet op gelet omdat de slang er gewoon goed uitziet van buiten.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
28 juli 2014 om 18:26 #18245164De slang zacht er goed uit ook kon ik deze goed aan trekken zonder dat deze scheurde of afbrokkelende
€104 ex btw bij de opel dealer28 juli 2014 om 19:12 #18245165Heb voor de zekerheid een slangetje ga het maar proberen
Weet het echt niet meer
Baal er ontzettend een zeer fijne auto28 juli 2014 om 20:39 #18245166Ja of rijd t een keer langs die wel weet waar ie mee bezig is.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
28 juli 2014 om 22:18 #18245167Sorry dit vind ik nou echt jammer
Ik vraag niet echt veel op deze forum
Ik mag vol trots na 5 motor revisies en 15 jaar ervaring
Dat je onder hamd wel weet waar je mee bezig bent
Ik vraag niet veel meestal weet ik de storing zelf goed op te lossenNu dat ik het even niet meer weet en vraag om hulp
Krijg je dit
Niet netjes zeker niet professioneel
Jammer!!! :argue29 juli 2014 om 05:47 #18245168Heb je je uitlaat al gecontroleerd?
Heb je de luchtmassameter al eens los gehad en dan geprobeerd?
De luchtmassameters welke je hebt getest waren deze nieuw of gewoon van de sloop?Heb je al eens de waardes uitgelezen van de luchtmassameter en lamda?
29 juli 2014 om 21:44 #18245169@peterastra wrote:
Sorry dit vind ik nou echt jammer
Ik vraag niet echt veel op deze forum
Ik mag vol trots na 5 motor revisies en 15 jaar ervaring
Dat je onder hamd wel weet waar je mee bezig bent
Ik vraag niet veel meestal weet ik de storing zelf goed op te lossenNu dat ik het even niet meer weet en vraag om hulp
Krijg je dit
Niet netjes zeker niet professioneel
Jammer!!! :argue:wtf
volgens mij proberen we je toch echt wel te helpen?
of mis ik nu iets in dit topic?ik blijf erbij, dat je je eerste ingeving in je eerste post zou moeten nakijken.
een maatje van mij is ook zo bezig geweest met een Coupe, met Z18XE motor.
ding deed het altijd, begon kuren te krijgen, tijdje laten staan, en opeens niet meer starten.
alles, maar dan ook alles gedaan.
ELKE sensor in het blok vervangen, omdat die met het uitlezen naar boven kwamen.
sommige sensoren meer dan 1x.
ook luchtmassameter vervangen.
alles zo goed als nagekeken, niets gevonden.
op het moment dat hij hem weg wou doen, toch de katalysator losgehaald, en gelijk starten, met vlammen uit de uitlaat.eerste wat hij zij voor die alles probeerde: volgens mij is het de katalysator…..
30 juli 2014 om 07:21 #18245170Denk niet dat Wim het zo bedoelt zo als jij dat opvat Peterastra, ;)
Gr,
Bakker
30 juli 2014 om 13:14 #18245171Inderdaad, Ik doelde alleen dat je even naar iemand moet gaan die wat meer ervaring heeft met deze motoren generatie.
Dit zijn wat dat betreft echte Electrodrama’s namelijk.Sorry als het vekeerd overkomt.
En een Motorrevisie is nog geen Storing oplossen he…. dat is een heel andere tak van het Monteursvak.
Mechanisch tov electrisch kan je niet vergelijken.Ik ken zat mensen die zo motoren uit en in elkaar zetten of het niks is, die motoren weer beter als nieuw afleveren, mensen waar ik echt ontzag voor heb.
Maar die komen voor electrische motorproblemen toch naar ons toe, omdat dat hun vakgebied niet is.Willem
30 juli 2014 om 19:26 #18245172excuses als het mss lijkt als ik dit topic kaap maar zoiets heb ik ook met mijn x16xel alleen hij start als een tierelier maar trek in het heuvelland nog geen kruimel van de tafel…
ook hoor ik een vreemd rammeltje vanonder auto bij een hobbelige weg…niet te zien maar als ik tegen de uitlaat bonk rammelt het wel ergens…maar dat het nou hetzelfde klinkt als tijdens het rijden kan ik ook niet direct zeggen..
back on topic nu; hoe zie dat een katalysator kapot is, kun je daar doorheen kijken en zien of daar iets in los zit en mss een verstopping veroorzaakt? mss is het ook een uitlaat deel dat inwendig verrot is aangezien het rammelt en ruist als ik er met een vuist tegen bonk…bvd Guido
11 augustus 2014 om 22:40 #18245173Na verder onderzoek
Toch nog een andere benzinepomp genomen
De auto trok al wat beter maar de benzinedruk kwam niet hoger als 2.3 bar
Heb gewoon op ebay een 4 bar genomen kosten maar 30 euro
Indeplaats 105 euro (die zijn niet wijs)Nu trekt de astra beter als daar voor
Ook loopt de astra wat zuiniger :thumbToch iedereen bedankt
Volgende plan vlieg wiel van een x14xe en kopplings plaat
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.