X18XE1 stotteren is terug, HELP!

Forumindex Forums Modellen Astra X18XE1 stotteren is terug, HELP!

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Garciyano

het gaat om een x18xe1 motor uit een astra g,

na mijn abs sensor LV te hebben vervangen, is het stotteren terug! :cry
      ik dacht dat, dat het probleem was maar ter vergeefs! :cry

hij heeft het 3 weken goed gedaan en begon gisteren weer hevig te stotteren en te bokken! word er echt niet goed van! :swear

de kenmerken zijn:
      *stotteren tijdens het optrekken
      *af en toe stotteren en inhouden tijdens het gasconstant houden op de snelweg
      *erg stotteren bij het inhalen van bijv. fietsers. (heel de auto gaat heen en weer zo erg)
      *stationair blijft ie zoeken
      *stil staand of koppeling in dan de toeren in jagen gaat zonder problemen :hmmz
      *zet ik hem dan in versnelling en wil optrekken begint hij met bokken en stotteren…
      *wat ik ook merk is dat hij na een tijdje gereden te hebben weer opnieuw wil starten (was op een maat aan het wachten)
      *start hij wat moeilijk, slaat wel snel aan maar moet echt van ver komen zeg maar.. beetje met een zucht.. is moeilijk te beschrijven..
      *heb ook het gevoel vermogen te missen, wil niet lekker vrijkomen. (dat gevoel heb ik)

Dit stotteren heeft hij zo z’n mommenten voor, want in de ene straat doet ie het wel gewoon goed en 3 straaten verder begint ie weer :wtf

Wie komt dit probleem bekend voor en kan mij helpen??
      Mvg.

rdh

Heb je al eens je egr schoon gemaakt?

Zie http://www.astraownersclub.com/documents/technical/EGR.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false; :thumb

b07

ik denk map sensor of gasklep sensor.

kijk even of de vacuüm slangen van je map sensor niet verstopt zitten of, kapot zijn en,of de draden van je stekker nog heel zijn.

wim-v6
          Deelnemer

X18XE1 heeft een Lucht Massa Meter, geen MAP sensor.

dit kan door vanalles veroorzaakt worden.

denk dan aan:

– bobine
            – LMM
            – Lambda sonde
            – temperatuursensor
            – EGR
            – Gasklep
            – Valse lucht

etc etc

Willem

FKsport
            Deelnemer

Bekend probleem en was bij mij ook het geval, gasklep vervangen gaf bij mij geen effect.. bleek de ECU defect te zijn…

krasy
              Deelnemer

wat heb je er allemaal al aan aangedaan behalve je wielnaaf ?
                brand er ook een motorlampje zoja waneer altijd of soms,
                en waar kom je vandaan,

Garciyano

ik kom uit Emmeloord,

nee motormanagment lampje brand niet, of abs
                  niks vreemds in ieder geval.

ik ga zaterdag op me werk de auto uitlezen en ff de bougie’s vervangen kijken of dat helpt…
                  ik ben bang van niet.. :???:

maar ik weet gewoon echt niet wat ik er mee moet..
                  heb geen geld om al die dingen te gaan vervangen wat wim-v6 zij..

ik denk niet dat het me ECU is want een jaar geleden is er een gloednieuwe ecu in gekomen..,
                  en 3 weken geleden met het vervangen van de abs had ik de auto aan het uitleesapparaat en toen kon ik gewoon alles uit de ecu opvragen dus was niet kapot.. maar ik kan dat zaterdag nog een keer controleren..

maar lijkt mij erg sterk want, vandaag ging ik met de auto naar school 80km. heen 80km. terug, hij reed wel goed alleen had hij soms zijn mommentjes van sputteren en stotteren… heb lkkr af en toe naar de 120 -140 kunnen trekken zonder stotteren..

zoals ik boven al zij het is gewoon echt af en toe, terug weg deed ie het al een stuk minder dan doet ie t ff 1km. lang en dan gaat ie weer als een trein!

voor mij is het 1 groot raadsel, zelfs op me werk weten ze het niet… :wtf
                  (werk in een garage)

Garciyano

@ willem

als 1 van die dingen uit je lijst bij mij kapot zou zijn krijg ik daar dan een foutcode van?
                    of gaan die dingen gewoon stuk zonder, er een foutcode van te maken?

rdh

Ik zou eerst eens beginnen met de egr gaan schoonmaken, wat je zo vertelt doet mij denken aan een vuile egr, het is overguns gratis dus wie weet is dat het zo bespaar je mogelijk weer geld uit.

jeevee
                      Deelnemer

Ik had een tijdje terug dezelfde klachten, na het vervangen van de egr is alles verholpen

rdh

Je kan ze ook schoonmaken dan ben je een stuk goedkoper uit ;) is vaak ook met de garage ze zeggen dat ie nieuw is maar heb vaak gezien dat hij enkel gereinigd is, zeg niet dat elke garage zo is maar heb het een paar x gezien.

akonings

Tijdje terug met de x20xev van t vrouwtje ineens een aantal laag-toeren paardenkrachtjes teruggekregen na het vernieuwen van de bougiekabels… Leven kan soms zo simpel zijn … Bougies worden altijd wel vervangen, kabels niet zo vaak….

Garciyano

heb vandaag op mijn werk maar niet de bougies vervangen omdat ik toch zeker wist dat het niets hielp..

ik heb vandaag wel de auto uitgelezen, RESULTAAT:
                              Motormanagment: – Tractieregeling, Foutief signaal

ABS: – Motorkoppel, ingang geen signaal
                              – Motorkoppelbeperking, Foutief signaal

ik weet m’n god niet waar ik moet zoeken.. k vind ‘t zo kut… echt ‘t zit me nooit mee…
                              weet iemand misschien waar mijn motorkoppel ingang zit?
                              want die krijgt geen signaal ik denk dat door die foutcode, die andere 2 foutcodes zijn ontstaan.

krasy
                              Deelnemer

@Garciyano wrote:

ik heb vandaag wel de auto uitgelezen, RESULTAAT:
                                Motormanagment: – Tractieregeling, Foutief signaal

ABS: – Motorkoppel, ingang geen signaal
                                – Motorkoppelbeperking, Foutief signaal

.

even wachten op onze god (wim-v6)
                                die kan hier vast wel een goed antwoordt op geven :thumbup

haan

of het vacum slangetje achter de gasklep heb ik ook gehad was los gegaan
                                  maar ik heb een 1.6 16v benzine astra g

Garciyano

vacuumslang oké bedankt ga ik zo gelijk even naar kijken!

en nu hopen dat Willem antwoord heeft op het resultaat van het uitlezen :angel

Edit/: vacuumslang zit er nog gewoon op..

marco87

Ik heb identiek hetzelfde probleem als jou met mijn c14nz, ik heb zowat alles nagekeken nergens meer scheuren alle kabels zitten goed, geen foutmelding maar wel stotteren ….
                                      Ik wordt er zowaar gek van pfffff :( :( :( .

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.