X18xe1 stotterd steeds erger..

Forumindex Forums Modellen Astra X18xe1 stotterd steeds erger..

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Garciyano

Hallo,
      voordat er van alles naar m’n hoofd gegooid word dat ik moest zoeken met de zoek functie… ‘HEB IK GEDAAN!’
      heb wel zelfde probleem gevonden maar niet met mijn type motor! allemaal 1.6 jes met 16v. of 8v.

Het gaat om een Astra G, X18xe1 16v.

hij begon 3 dagen geleden voor het eerst te stotteren na dat ik direct na het starten met spinnende wielen weg reed..
      hij was aan het happeren als ik het gas op 30% ingetrapt vast hield, mijn reactie was meteen vol het gas intrappen. wat hij toen deed was ff bokken en stotteren en toen trok ie pas op.

hierbij moet ik wel zeggen dat mijn flexibele deel van mijn uitlaat behoorlijk lek was.. dus ik dacht hij krijgt niet genoeg tegen druk.. zaterdag wel over (nu zaterdag.. heb ik een nieuw flexibeel deel mooi luchtdicht er aan vast gelast..)

net terug rijden van het werk mooi geluids dicht ook heel ff doorgetrapt naar de 4,5k toeren en 2 stoplichten verder bok bok bok.. haper haper haper.. en trok ik echt voor geen meter op.. reed gewoon voor lul…

wie kan mijn helpen??

wat ik zelf dacht was misschien is het mijn EGR klep.. of! een storing in mijn abs want mijn lampje brand af en toe, heb hem al uitgelezen en heb storing bij het linker voorwiel, wat kan zijn is dat abs denkt dat er toeren verschil is tussen de wielen en mijn auto gaat afremmen…

het is gewoon echt klote rijden zo, afgelopen 3 dagen deed ie het een klein beetje maar nu net was het echt erg! :(

krasy
      Deelnemer

:sleeping gasklephuiss schoonmaken kost niets

anders je abs sensor vervangen, maar dan houd die niet in zoals je aangeeft.
        dan slaat die eerder door omzo te zeggen ,
        soort omgedraaide abs.

Garciyano

Gasklephuis gistere volledig gereinigd! en helaas ter vergeefs… :(

ik verdenk dus mijn egr klep maar als die dus blijft hangen kan dat dan zulke velle reacties hebben?

dat hij af en toe gaat stotteren??
          ik had dus 1 straat waar in die echt bleef stotteren gewoon!
          maar nu valt ‘t weer beetje mee hij doet ‘t echt af en toe, met optrekken of als ik het gas constant houd.

maar wat mij dus helemaal op valt is dat het elke keer is als ik een beetje sportief heb gereden!
          misschien blijf de egr klep daar door openstaan? door alle vuil?

krasy
          Deelnemer

ik had hem dan eerst even uitgelezen kan namelijk meerdere dingen zijn
            egr-lmm-bobinebrug.

bjornspiering
            Deelnemer

ik heb eigenlijk niet zo een idee wat het kan zijn.
              maar je EGR kan je ook laten schoonmaken met remreiniger.
              en de bobinebrug dat zijn vaak de dingen wie wel is kapot gaan bij een astra g maar dan krijg je hem ook niet aan het starten volgens mij.

FKsport
              Deelnemer

Mijn auto heeft ook last gehad van toerental wegvallen en stotteren.

Heb toen het gasklephuis vervangen.. maar uiteindelijk bleek het de ECU te zijn (schijnt vaak voor te komen bij dit type motor)

Dus mocht je probleem misschien nog in het gasklephuis zitten… (misschien gewoon defect) dan heb ik nog een goed gereinigde liggen.

wim-v6
                Deelnemer

welke regio kom je vandaan, vast wel iemand die ernaar wil kijken.

ikzelf zit in regio den haag Rotterdam

mijn vermoeden gaat naar bobine beug of computer, dat zijn een beetje de struikelblokken bij dit motortype.

willem

bjornspiering
                  Deelnemer

ik hoop voor je dat het niet de ECU is dat is een heel duur geintje als je een nieuwe koopt in ieder geval.
                    ik heb het wel gedaan en was intotaal 1700 euro lichter.

krasy
                    Deelnemer

ik heb nu 3 jaar me astra en heb in die tijd vervangen aan xe1 kwaaltjes
                      de luchtmassa-meter
                      de bobine brug (2 keer heb nog een goede over dus)
                      gasklephuis gereinigt en opgeboordt
                      ecu .
                      egr is bij mij afgedopt :jerry

volgens mij alles dus al gehad hier. :thumbdown
                      en dan heb ik het er niet over de rest kwa onderhoud hou hem erg goed bij namelijk.

FKsport
                      Deelnemer

als je ECU kapot is zou ik hem laten reviseren, dat heb ik ook gedaan.. Dan ben je voor een prikkie klaar en tot nu toe perfect!

krasy
                        Deelnemer

voor een prikkie (250euro) :shock:
                          ik heb een 2dehandse gekocht voor 200 euro

FKsport
                          Deelnemer

ja wat je onder een prikkie verstaat dan.. is nog een aanslag… maar altijd beter dan bij de dealer voor 1400 een kastje nieuw

Garciyano

heb vandaag mijn auto aan het uitlees apparaat gehad,

en dit was het resultaat.
                              Motor management: geen fout codes aanwezig
                              ABS daar in tegen wel: sensor lv (klopt wist ik al, want lampje brand af en toe en had dat 2 weken geleden al uitgelezen maar toen stond er maar 1 fout code)
                              Nu staat er naast deze fout code nog 2 in die er 2 weken geleden niet in zaten!!
                              over dat mijn motorkoppel word in gehouden, omdat er een storing in het systeem zit (taddaaa fout gevonden van het stotteren tijdens het optrekken)

waar het dus op neer komt is dat me sensor naar de stront is en denkt dat er een rotatie verschil zit tussen lv en de rest van de wielen waardoor hij wilt gaan remmen op de motor.. dit zal dus mijn stotteren verklaren.. hij houd gewoon elke keer heel ff snel mijn koppel in tot dat storring er uit is en dan denkt van hey ik ben weer goed en weer het koppel terug geeft.

maar ik rij er wel voor lul mee zeg… echt… :wtf

meteen gezocht voor een nieuwe> opel sloop in balk had geen nieuwe wielnaaf ABS voor me dus moet nu nieuwe kopen… heb wel beetje garage korting van me baas. nieuwe is rond de 273 euro (is nog zonder korting) een rib uit m’n lijf :cry

krasy
                              Deelnemer

als je op gm-tuningparts aanschaf kost het je de helft :wors

Garciyano

Zo dan! kolere, dat schilt ckkr een hoop!

Hartstikke bedankt! :thumb

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.