X18XE1 start niet, geen vonk, bobinebrug al vervangen

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren X18XE1 start niet, geen vonk, bobinebrug al vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Casper16v
    Deelnemer

Beste mensen!

Het volgende probleem doet zich voor:

Auto loopt op 3 cilinders, dus gister naar de sloop geweest voor een andere bobinebrug, gaf namelijk geen vonk op de 1e bougie.
      Daar hadden ze geen vervangende, dus even naar m’n werk gereden voor de gezelligheid (heb vakantie:) )

Wil ik daar wegrijden, start ie niet meer.
      Vandaag naar een andere sloop geweest, andere bobinebrug opgehaald, maar auto start nog steeds niet. Geeft op alle bougies geen vonk.

Uitgelezen, geeft de volgende storingscodes:

P0201 Cylinder 1 Injector Circuit Malfunction – intermitted
      P0202 Cylinder 2 Injector Circuit Malfunction – intermitted
      P0203 Cylinder 3 Injector Circuit Malfunction – intermitted
      P0204 Cylinder 4 Injector Circuit Malfunction – intermitted

Tevens waren code P0130 en P0340 ook nog aanwezig.

Het aparte is, dat als de auto gestart word met de bougies op het blok (voor de controle op een vonk) er wel een benzinegeur uit de cilinders komt. Dus het lijkt mij dat er wel benzine ingespoten wordt….

Ik vermoed zelf dat mn ECU weer eens overleden is… iemand nog andere suggesties..?

Alvast bedankt voor het meedenken..!

Haasje17
      Moderator

Je weet dat een bogie niet vonkt al die geen massa heeft aan de bougies?

Casper16v
        Deelnemer

Ik had ze in de bobinebrug zitten, met het schroefdraad op het motorblok liggen.
          dan zouden ze toch een massa moeten hebben?

Zo gaven de andere 3 sochtends nog wel een vonk…

bart-gsi
          Deelnemer

Aansturing vanaf de ecu?? Ik denk dat je in je ecu kunt zoeken naar het probleem… Aangezien er bij bobine bruggen een 4 tal kabels in een stekker zitten en niet meer zoals jaren 90 een dikke kabel naar de bobine ging en vanaf daar 4 kabels naar 4 bougies liepen…

Haasje17
            Moderator

HOe lang probeer je te starten? Wat zegt de imobiliser als je die uitleest?

Casper16v
              Deelnemer

We proberen hem wel redelijk lang te starten, op z’n minst 10 seconden. Immobiliser heb ik nog niet uitgelezen, dat zal ik morgen even proberen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.